Letar skinnställ till mig och damen

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Jag har 2 uppsätningar men kläder! Ett ställ till mig 183cm lång och 70kr och ett ställ till damen 165cm lång och 60kg!
Har även ryggplattor!
En söm har släppt vid knät på mitt ställ annars är de jättefina och inte insvettade!
BRA PRIS KOMPIS!!
View attachment 328988

Klart sömmen ryker om stället kostade 70 kronor :tuttar

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
samt att dom skickar det som en gåva = minskar chansen till trassel med tullen! :tummenupp

Hu många gånger bryr sig tullen om den där rutan när det är ett företag som skickar?
Av de 20+ paket jag beställt från USA. Aldrig.

Räkna alltid med 25% påslag samt någon extra hundring i administrativa avgifter på grejer från USA.

Halvhög

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 600
Hu många gånger bryr sig tullen om den där rutan när det är ett företag som skickar?
Av de 20+ paket jag beställt från USA. Aldrig.

Räkna alltid med 25% påslag samt någon extra hundring i administrativa avgifter på grejer från USA.

Med trassel så menade jag bland annat, tull och moms.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
I helgen provade vi det vi kunde komma åt. Ett Lindstrands 2-delat stl 36, och det satt hyffsat, inte för stort iaf.
Ett Berik Herr48 va alldeles för stort oxå.
Så Lindstrands storlekar verkar stämma, men som sagt race-ställ då. Silverstone finns ju som sagt. Ska be dem ta hem ett i stl 36 och ett i stl 38 och så får hon prova. Väntar själv på nya Zolder-stället. Passar inte det min smak, så blir det ett Berik till mig.

Ett jag hittat är Alpinetars Stella Julie, ett helställ för dam. Kolla de ;)
Mycket snyggt!

Det va snyggt! Ska kolla om de kan få hem sånt oxå!

Dainesse är ju snygga, men varför varför varför ska de envisas med att ha stället utanför stöveln. Gillar det INTE.

ailuj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Honda Hornet 600
I helgen provade vi det vi kunde komma åt. Ett Lindstrands 2-delat stl 36, och det satt hyffsat, inte för stort iaf.
Så Lindstrands storlekar verkar stämma, men som sagt race-ställ då. Silverstone finns ju som sagt. Ska be dem ta hem ett i stl 36 och ett i stl 38 och så får hon prova. Väntar själv på nya Zolder-stället. Passar inte det min smak, så blir det ett Berik till mig.

Dainesse är ju snygga, men varför varför varför ska de envisas med att ha stället utanför stöveln. Gillar det INTE.

De är inte lätt att hitta dam ställ för att prova! Har åkt runt och letat efter ett Stella Julie, men det är en utgående modell tydligen.
Dainese yu ställ är också mycket snyggt. Också väldigt svårt att prova.

Igår provade jag ett Lindstrand silberstone för dam. Skit snyggt ställ och bra pris! Men va besviken jag blev på de!
Jag är 177 lång, rätt så normalbyggd. De passade jätte bra över knäna och upp. Men under knäna har dom ju gjort ett misstag! Dom har sytt alldelles för smalt! Gick inte stänga dragkedjan, ingen stretch. Ja har inte speciellt tjocka vader.
Vi var på claesson i bromölla o provade. Dom har jippo där denna helgen så fick chans å prata med han som säljer de. Han sa att de går å sy om, och de va jag som hade för feta vader.
Fodret i stället var ingen höjdare heller! De åkte med och de va svårt att
få igenom fötterna.

Är de fler som provat detta å haft samma problem?

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Någon som kanske vet var man kan få tag på dainese ställ billigare än på t.ex. lelles?

Lelles har:
sjukt stort utbud av skinnställ
Kunning personal
Ofta rea

Ska man köpa ställ är det värt att åka dit för att testa, även om ni inte kommer att köpa där.

De hittar rätt ställ för din kropstyp.
Dainese är kortare i ryggen än Alpinestars. Tycker daines är skitsnygga o bra men de passar inte mig vilket Lelles hjälpte mig att förstå :)

R5+1

Guest
Nu kanske jag blir lite väl stursk men... Era jeffla snåljåpar! Inse att ni OCH era damer är värda att lägga ut en slant på när det gäller skyddsutrustning till hojkörning/-åkning!

Spara kvittona så får ni igen pengarna om (hoppas inte!) ni drar omkull så pass att kläderna förstörs. Lyckas ni hålla hojen upprätt har ni ju utrustning som räcker i många år. Det betalar sig i längden!

Min åsikt bara.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

Jag röstar på var sitt.. :yoparty Du kör ju som du vore på rymmen din buse! :)

Bifogat

• Pioneer - Inmate (1).jpg
    Pioneer - Inmate (1).jpg
    78.9 KB · Visningar: 132

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Gör som jag köp ett som du gillar...mitt satt bra över rumpan och benen..
Sen åker du till en skräddare och syr in det.
Kostar max 1000:- och du har ett ställ som sitter som en smäck!

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Igår provade jag ett Lindstrand silberstone för dam. Skit snyggt ställ och bra pris! Men va besviken jag blev på de!
Jag är 177 lång, rätt så normalbyggd. De passade jätte bra över knäna och upp. Men under knäna har dom ju gjort ett misstag! Dom har sytt alldelles för smalt! Gick inte stänga dragkedjan, ingen stretch. Ja har inte speciellt tjocka vader.
Vi var på claesson i bromölla o provade. Dom har jippo där denna helgen så fick chans å prata med han som säljer de. Han sa att de går å sy om, och de va jag som hade för feta vader.
Fodret i stället var ingen höjdare heller! De åkte med och de va svårt att
få igenom fötterna.

Är de fler som provat detta å haft samma problem?

Har också provat det. Blev också chockad över att jag inte kunde stänga dragkedjan, då jag har väldigt små vader :p för övrigt, tyckte jag inte alls att det satt bra heller. Är ca 174 cm lång, har storlek 36/38 i kläder. Silverstone strlk 38 var det precis att jag fick över röven, kunde inte stänga över vaderna och det fattades ca 10 cm över brösten för att kunna stänga dragkedjan :gnissla Strlk 40 gick inte heller att stänga vid vaderna, men det gick att knäppa över brösten men va då såklart för stort i midjan.

Känns så jävla drygt att leta ställ för där finns ju knappt några till dam. Var också på Claessons igår och de hade ju bara två helställ till dam.. åkte därefter till bröderna Nilssons i hbg och provade ett svart tvådelat lindstrands som satt helt ok, och har provat ett tvådelat Berik på mc-huset i Malmö som satt bra, men vill ju ha helställ! :va
Väntar på det nya Dainese tattoo som ska komma in närsom. På bilderna ser det sjukt snyggt ut iaf. Vet att de på Claessons också sa de skulle få in det :)

ailuj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Honda Hornet 600
Har också provat det. Blev också chockad över att jag inte kunde stänga dragkedjan, då jag har väldigt små vader :p för övrigt, tyckte jag inte alls att det satt bra heller. Är ca 174 cm lång, har storlek 36/38 i kläder. Silverstone strlk 38 var det precis att jag fick över röven, kunde inte stänga över vaderna och det fattades ca 10 cm över brösten för att kunna stänga dragkedjan :gnissla Strlk 40 gick inte heller att stänga vid vaderna, men det gick att knäppa över brösten men va då såklart för stort i midjan.

Känns så jävla drygt att leta ställ för där finns ju knappt några till dam. Var också på Claessons igår och de hade ju bara två helställ till dam.. åkte därefter till bröderna Nilssons i hbg och provade ett svart tvådelat lindstrands som satt helt ok, och har provat ett tvådelat Berik på mc-huset i Malmö som satt bra, men vill ju ha helställ! :va
Väntar på det nya Dainese tattoo som ska komma in närsom. På bilderna ser det sjukt snyggt ut iaf. Vet att de på Claessons också sa de skulle få in det :)

Ja de är jag med lite nyfiken på! :) Claesson skulle få in de i april sa dom.. :)
Ja gillar dainese yu. Vet du nånstans det finns och prova i helställ?

MissFiii

Radical Riders
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
Cbr 600rr -04, KTM sxf 250 -12
Ja de är jag med lite nyfiken på! :) Claesson skulle få in de i april sa dom.. :)
Ja gillar dainese yu. Vet du nånstans det finns och prova i helställ?

Jag hoppas det är lika snyggt som på bilderna, och sitter bra. Men hade inte blivit förvånad om det inte gjort det :gnissla Men i april? Till mig sa de att de skulle få in det inom det snaraste, att de väntade på det :3freak

Ja men var det inte ett sånt de hade på Claessons igår också? Där va ett annat helställ förutom silverstone, och där var bara ett kvar. Tror det va det, men är inte helt säker. Sen har jag för mig att jag har provat det i helställ i svart på mc-huset i Malmö, men vet inte om de har det kvar. Är ju en liten bit att köra för dig, men du kan ju alltid ringa och höra? Men när jag va där så hade de bara det i svart i helställ

ailuj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Honda Hornet 600
Jag hoppas det är lika snyggt som på bilderna, och sitter bra. Men hade inte blivit förvånad om det inte gjort det :gnissla Men i april? Till mig sa de att de skulle få in det inom det snaraste, att de väntade på det :3freak

Ja men var det inte ett sånt de hade på Claessons igår också? Där va ett annat helställ förutom silverstone, och där var bara ett kvar. Tror det va det, men är inte helt säker. Sen har jag för mig att jag har provat det i helställ i svart på mc-huset i Malmö, men vet inte om de har det kvar. Är ju en liten bit att köra för dig, men du kan ju alltid ringa och höra? Men när jag va där så hade de bara det i svart i helställ

ja dom hade ett vitt i 36.. ja provade de, men behövde en 38 istället... tack för tipset, ska ringa å höra iaf ;)

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Jag har bestämt att jag vill ha ett vitt Berik Enigma, här hemma har jag stl52 i Berik, men hur är det med Tyska storlekar? Tänkte beställa ifrån FC-moto nämligen.

Fråga 2 som egentligen är samma, tjejen vill ha ett Stella Julie, men svensk-stl36, dock har fc-moto bara tysk-stl38, men enligt vissa tabeller så är det samma som svensk 36??

Blir knäpp på alla storlekar...

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
ja dom hade ett vitt i 36.. ja provade de, men behövde en 38 istället... tack för tipset, ska ringa å höra iaf ;)

Vart fanns det att testa? Är det bromöla eller?

minid

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
2010, KTM 690 SMC
Fii beställ från Psi istället.. Har själv gjort det och bara längtar tills det kommer. Måtten är inte så svåra att ta och skulle det vara något så är de väldigt hjälpsamma. Pratade senast idag med de angående mina mått för att allt skulle vara perfekt innan ordern gick till fabriken.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA