Levande begravd och en dödsmarsh! (Hondan skar)

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Henkka skrev:
Midsommar ungefär skulle jag tro.. Har du fixat kortet dårå?

Okey! Nä har uppkörning 9 juni.. får nog låna polarens rs igen. Bara man inte blir sjuk, då blir det en exakt dejavu av förra uppkörningen :D

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
NatoN skrev:
Okey! Nä har uppkörning 9 juni.. får nog låna polarens rs igen. Bara man inte blir sjuk, då blir det en exakt dejavu av förra uppkörningen :D

Hoppas allt går bra den här gången.... :tummenupp

Fan att man ska va hemma å skruva på en fredagskväll.. ska snart gå ut och fortsätta igen..

Delar till hojen blir det från UK, ganska billigt där + att allt finns i lager...

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Henkka skrev:
Hoppas allt går bra den här gången.... :tummenupp

Fan att man ska va hemma å skruva på en fredagskväll.. ska snart gå ut och fortsätta igen..

Delar till hojen blir det från UK, ganska billigt där + att allt finns i lager...

Ja visst fan får man hoppas det :)

Det är sånt man får leva med när man kör fyrtaktare, kära vän :D

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Fick lite pris uppgifter från UK, perfekt. Skickar in ordern efter helgen.. :banana

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nu är både den skurna och reservdels motorn klyven och upp styckad i atomer... Allt ligger fint och väntar på de delar som jag har beställt och sånt som ska inhandlas under nästa vecka.

Imorgon ska jag rengöra allt från aluminiumspån och olje klägg...

Växellådan, koppling mm klarade sig fin fint. Även vevaxelns lager är fina (men jag byter ut dom ändå för att vara på säkra sidan). Det som har hänt är att kolven har spruckigt mellan kolvbulten och kolvringarna, denna bit har sedan repat upp hela cylindern och gjort så att kolv clipset losnat och åkt ut och "låst" hela kalaset... När den låstes så skulle ju veven stanna från 10000-0varv så kraften måste ha blivit förstor och vevstaken gick i tre delar, som sedan slog sönder hela vevhuset. Så kan det gå när det går illa.... :gnissla

/Henke

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Henkka skrev:
Nu är både den skurna och reservdels motorn klyven och upp styckad i atomer... Allt ligger fint och väntar på de delar som jag har beställt och sånt som ska inhandlas under nästa vecka.

Imorgon ska jag rengöra allt från aluminiumspån och olje klägg...

Växellådan, koppling mm klarade sig fin fint. Även vevaxelns lager är fina (men jag byter ut dom ändå för att vara på säkra sidan). Det som har hänt är att kolven har spruckigt mellan kolvbulten och kolvringarna, denna bit har sedan repat upp hela cylindern och gjort så att kolv clipset losnat och åkt ut och "låst" hela kalaset... När den låstes så skulle ju veven stanna från 10000-0varv så kraften måste ha blivit förstor och vevstaken gick i tre delar, som sedan slog sönder hela vevhuset. Så kan det gå när det går illa.... :gnissla

/Henke

Uaah! Tur att du har en extramotor hemma som du kan ta delar ifrån :tummenupp good luck som sagt

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
NatoN skrev:
Uaah! Tur att du har en extramotor hemma som du kan ta delar ifrån :tummenupp good luck som sagt

Därifrån har jag nu tagit en vänster motorhalva nu. Men den ska plundras mera senare...

Bifogat

• nytt vanster block.jpg
    nytt vanster block.jpg
    80.6 KB · Visningar: 71

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
uscha

fan va synd att den skarihop, har du konstaterat vad som var felet då?, den måste ha varit ruggit het om den sprängde blocket ??
kolla på denna länk så kanske du hittar ngt !http://www2.blocket.se/view/2471155.htm?l=0&c=1&city=0

där har du alltid något, ska skicka in en bild på hur min serut nu, ganska fin faktiskt....(om jagsjälv får säga) går fint gör den också, 100 på trean, inte illa för en gammal sliten fyrtakts 125'a inget trim alls förutom att toppen är portad.

Bifogat

• hondan 002.JPG
    hondan 002.JPG
    71.9 KB · Visningar: 55
  • hondan 003.JPG
    hondan 003.JPG
    72.7 KB · Visningar: 61

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
fan va synd att den skarihop, har du konstaterat vad som var felet då?, den måste ha varit ruggit het om den sprängde blocket ??
kolla på denna länk så kanske du hittar ngt !http://www2.blocket.se/view/2471155.htm?l=0&c=1&city=0

där har du alltid något, ska skicka in en bild på hur min serut nu, ganska fin faktiskt....(om jagsjälv får säga) går fint gör den också, 100 på trean, inte illa för en gammal sliten fyrtakts 125'a inget trim alls förutom att toppen är portad.

Snygg! :tummenupp

Skrev lite längre upp i tråden vad jag tror hände när den skar:
Det som har hänt är att kolven har spruckigt mellan kolvbulten och kolvringarna, denna bit har sedan repat upp hela cylindern och gjort så att kolv clipset losnat och åkt ut och "låst" hela kalaset... När den låstes så skulle ju veven stanna från 10000-0varv så kraften måste ha blivit förstor och vevstaken gick i tre delar, som sedan slog sönder hela vevhuset. Så kan det gå när det går illa....

Har det jag behöver hemma (reservdels motor), men ska köpa nya slit delar (lager, packningar, p-boxar, kolvar mm)

Vad har du för drevning på din? Med allt original så gör min endast 80 på 3an! (Annat blir det nog nu :D )

/Henke

n00blund

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
fucking utan !!, men snart så =)
Henkka skrev:
Snygg! :tummenupp

Vad har du för drevning på din? Med allt original så gör min endast 80 på 3an! (Annat blir det nog nu :D )

/Henke

jag har orginaldrev förutom att jag har ett kugg större fram (16) och då går det så =) :yoparty

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
n00blund skrev:
visst vettu, inte så dåligt, men jag börjar tröttna på den, har besiktning imorrn, så nu ska jag ut och byta blinkers och diverse =)

Gick den igenom då?

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Fick mitt hoj-köra-sug dämpat av att en polare kom över och skjussade runt mig på sin custom hoj hela kvällen, provade även att köra den.. vad ska man säga, pansarvagn på 2 hjul. Men tack för den turen i alla fall... :tummenupp

Varrrrrrföööör är engelskmänn såååå sega med att svara på mina order mejl??? :va :gnissla Vill ha mina prylar NUUU!!!

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Nisse Järnet skrev:
Vad jag vet så ska man INTE blanda motorhalvor från olika motorer.

Har inte så stort val... Dessutom så verkar de sitta väldigt fint ihop... :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...