Lever man längre på en HD och isåfall, får man fortfarande hänga på sporthoj.com?

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Tjipp alla tokar å galna donationsslädeschaufförer!

Parkerade nästan hojjen i sidan på en traktor i fredags å steget att skaffa en HD Night Rod istället för döds-ninjan klev lite närmre...

Lever man tryggare på en sådan när man väl insett att man inte växer ifrån en gasglad högerhand?
Tror inte jag är tillräckligt tuff för en HD...men det kanske kommer med hojjen? Hmmm kanske får skaffa lite tatttueringar i samma släng :-D

Kul svar mottages tacksamt :)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
En night rod har väl ganska mycket motor,
och 300kilo gjutjärn att brottas med i kurvorna.

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Jag har Skaffat en 1600 meanstreak ist för gsxen av just den anledningen och än så länge kör jag långsammare. Det e jäkligt gött fast inte på samma sätt. Åk å provkör!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Köp adventure hoj istället!

Mer äventyr än med HD lär han ju inte få. Man hamnar på spännande fester och träffar kul typer.

frajoh06_HellsAngelsOfCalif.JPG

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Med tanke på sidans rubrik så nej, du får inte fortsätta hänga här:

"Sporthoj.com - Forum för alla som kör snabb motorcykel."

:tungan

fast å andra sidan kanske man inte själv kvalar in på det ... :confused:

Okej då, du får fortsätta här, iaf för min del.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har man suget efter fart så finns det där oavsett vad man kör. Nu är ju iofs en Night Rod förhållandevis modern i sin konstruktion för att vara en HD. Men du får ändå högre vikt, sämre väghållning, lite mindre vassa bromsar och sämre markfrigång än den nuvarande hoj. Paketerat i lite amerikansk patriotism till ett pris av minst 100'kr begagnad.

Kolla på en naken bushoj med twin istället. T.ex. Aprilia Tuono eller KTM Superduke. Eller någon hoj som har ABS-bromsar, så att du kan bromsa hur hårt och ogenomtänkt som helst nästan gång du är nära att klippa ett lantbruksredskap. :tummenupp

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Svaret är nej om du läser vidare.

Jag och tjejen satt på en pizzeria förra veckan precis brevid en rödljuskorsning. En bil svänger vänster med en fetingcustom bakom sig, precis när svängen är gjord och dom passerat övergångstället. Så bromsar bilen in och ska svänga in till pizzerian. Bilisten missar väl förmodligen att blinka höger(?).

Customsnubben blir arg, höjjer pekfingret och säger några väl valda ord.

Det som sedan händer att han åker runt kvarteret, kommer tebax och börjar skrika.

"Försöker du köra ihjäl mig va?, va, försöker du köra ihjäl mig va?."

Som upprepas ett antal ggr.

Så NEJ, äre så dåliga bromsar och manövrerbarhet på en custom att man tror man ska köra ihjäl sig i 15-20 km/h vid en undanmanöver/inbromsning, så sitter du bättre på en sporthoj om du kan kontrollera högerhanden.

Antar att han fick åka hem o hänga upp skinnbrallorna på tork. ;)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Köp en Monster 1100 EVO så får du diverse säkerhetsjox som ABS o traction control + en mulligroligstark motor med gott ljud. Det fina i kråksången är att du får ett bra, roligt chassi på köpet.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...eller så ser man till att åka med mer marginaler på gatan, och busar av sig på banan. Funkar för mig iaf (och där är en 600:a riktigt bra).

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Det där med o köra på bana slår åt olika håll. Jag tycker mig se att det "hjälper" vissa att öka farten på landsväg pga ökad skicklighet o avtrubbning.

Jag hade gärna kört på bana men alla banförespråkare glömmer att vi svennebananer har många andra saker o styra o ställa med, familj, hus, offroadkörning bla bla det är för mkt projekt att köra bana för att det skall nästla sig in på priolistan.

Se till o skaffa följande o kombinera det med hojen DU vill ha:

Riskmedvetenhet
Självkontroll
Körskicklighet

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det där med o köra på bana slår åt olika håll. Jag tycker mig se att det "hjälper" vissa att öka farten på landsväg pga ökad skicklighet o avtrubbning.

Jag hade gärna kört på bana men alla banförespråkare glömmer att vi svennebananer har många andra saker o styra o ställa med, familj, hus, offroadkörning bla bla det är för mkt projekt att köra bana för att det skall nästla sig in på priolistan.

Se till o skaffa följande o kombinera det med hojen DU vill ha:

Riskmedvetenhet
Självkontroll
Körskicklighet

Nåja, SÅ stort projekt är det inte att halka iväg en dag i månaden, och det räcker om man har lite självbehärskning. Man behöver inte flytta in på banan.

Och är man lite om sig och kring sig, så har det gått att hitta billig banåkning med om man lever med tight budget (se LMS fina dagar/kvällar med möjlighet att åka närapå gratis om man är med och jobbar lite ideellt runt roadracingen - om man nu har förmånen att ha hyfsat nära till LKP).

Det behöver inte vara storbana heller, SMCs knixkörningar på diverse mindre banor är (skitkul) lättillgängliga för de flesta och billiga.

Så visst går det, det är lätt att hitta ursäkter om man inte vill. ;)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!