Lever man längre på en HD och isåfall, får man fortfarande hänga på sporthoj.com?

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Hade en Sportster Nightster 1200 ett tag och det är ju en både snygg och rolig hoj.
Men som sagt bromsarna inbjuder inte till sportigare körning. Funkar fint att mysåka på men ofta vill man ju ligga på lite och då blir det jobbigt.
Funkar väl bra om man åker mycket med andra likasinnade glidaråkare men som ensam hd åkare i en grupp med sportigare hojar får man det tufft. Skrapar i i kurvorna gör det med...
Xr1200 kanske funkar bättre. Men jag tror att i slutändan så är det din inställning och inte hojen som avgör om du kör lugnt eller inte.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Tjöp en 125:a :tummenupp:tummenupp då kan du ligga i kurvorna, varva som ett as :tuttar :tuttar och ändå hålla dig runt 100 sträcket:mattias

• Gilla
Reaktioner: Odi

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tjöp en 125:a :tummenupp:tummenupp då kan du ligga i kurvorna, varva som ett as :tuttar :tuttar och ändå hålla dig runt 100 sträcket:mattias
100kmh? I'd wish...

Jag har kört lite 125a i sommar. En "motard" med luftkyld fyrtaktsmotor på 8kW. Att ta sig över 90kmh kan man bara drömma om vid minsta lilla motlut. För att ens passera 100 på mätaren så krävs det både nerförsbacke och medvind, och att man totalt bortser från hur motorn kan tänkas må. :död

Shreddie

Gitarrist i Stormhold
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
1991, Kawasaki ZXR750R
100kmh? I'd wish...

Jag har kört lite 125a i sommar. En "motard" med luftkyld fyrtaktsmotor på 8kW. Att ta sig över 90kmh kan man bara drömma om vid minsta lilla motlut. För att ens passera 100 på mätaren så krävs det både nerförsbacke och medvind, och att man totalt bortser från hur motorn kan tänkas må. :död

en 125:a sporthoj menar han nog.. min kompis sådan kunde man om man hade tur dra upp till iaf 140 km/h och 100 var ingen match.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
en 125:a sporthoj menar han nog.. min kompis sådan kunde man om man hade tur dra upp till iaf 140 km/h och 100 var ingen match.
Jo. Och de gamla tvåtaktarna var roligare också. Speciellt om man ryckte strypningen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!