Leveranstider Louis?

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Honda CB 1300 -04
Har beställt lite smått och gott från tyska Louis.

Beställde den 24/3, de drog pengarna från mitt konto 26/3, sen har jag inte varken sett eller hört något.
Har provat maila,inget svar än. Vågar man ringa, min tyska är obefintlig.

Normalt eller :confused:

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Jag beställde för ca 3 veckor sedan. De drog pengarna efter 4 dagar & prylarna kom efter ytterligare 12 dagar...

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Honda CB 1300 -04
Jag väntar tills Torsdag, sen får det ringas.

Det lilla jag klurade ut på orderbekräftelsen var att när de skickat varorna så skickar de ett mail. (tror jag)

"In kurze erhalten sie eine E-mail mit der auftragsbestätigung und dem hinweis, dass ihr paket unser haus verlassen hat"

Fick du ett mail när varorna skickades??

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Jupp, fick ett mail nån dag efter beställning där det stod bl.a:

"Ihr Paket wurde am 10.04.2008 um 09:01 Uhr an die DHL(Post) übergebenund hat unser Haus verlassen."
:tummenupp

Edit: Lite längre ner i samma mail får du nåt i stil med:
"Um den aktuellen Status Ihres Paketes zu erfahren klicken Sie bitte hier:"
Så är här en klickbar länk.

Last edited:

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Honda CB 1300 -04
Verkar som det löst sig :tummenupp

Mitt lokala postkontor har fått försändelsen den 3:e April men ingen "duharpaketatthämta" -lapp fick jag.

Eloge till Louis som varit mkt hjälpsamma genom mail.

Fredrik Å

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2007,BMW,R1200GS 2001,Suzuki DRZ400S
Hej
Jag har beställt därifrån flera ggr med samma resultat som du dvs att grejjorna ligger och skräpar på posten.Sist så klagade jag och frågade hur det kunde komma sig att det ligger i nästan en vecka innan jag får avin.Svaret blev att det var hemleverans och dom hade varit där 2 ggr (oanmälda trots att det står tfnnr på paktetet) men jag var inte hemma.Inte så konstigt.....Vi normala arbetar om dagarna det borde även Posten fatta :huvet
Fredrik

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hej
Jag har beställt därifrån flera ggr med samma resultat som du dvs att grejjorna ligger och skräpar på posten.Sist så klagade jag och frågade hur det kunde komma sig att det ligger i nästan en vecka innan jag får avin.Svaret blev att det var hemleverans och dom hade varit där 2 ggr (oanmälda trots att det står tfnnr på paktetet) men jag var inte hemma.Inte så konstigt.....Vi normala arbetar om dagarna det borde även Posten fatta :huvet
Fredrik

Det sk!ter posten högaktningsfullt i...
Står det lev till dörren så levererar dom till dörren...
Posten måste ha så skjut många bomkörningar att det är störtlöjligt...
Hade dom inte kunnat lämna en lapp i brevlådan där man kan ringa deras
kundtjänst och sen bestämma dag och tid eller att man hämtar ut på ett
utlämningsställe?
det är iaf 2008 så det borde ju inte vara svårt..

Aaron

Exilkuban
Gick med
9 May 2003
Hoj
2008 Aprilia RSV1000R
Hej
Fredrik

Jag beställde en bromsskiva på eBay från Tyskland. Ville hemskt gärna ha den innan en banåkning eftersom jag hade en skev skiva på hojen.

Försändelsen skickades med Tyskt speditionsbolag en Fredag och skulle levereras till dörren. Den tjänsten var det avsändaren av paketet beställde (dvs jag betalade för).
Svenska Posten är de som Tyskarna samarbetar med och som alltså ska sköta frakten i Sverige.

Inget kom.

Fick till slut trackingnumret på paketet och när jag kollade (tror det var Onsdagen) då står det på Tyska speditörens hemsida att Posten varit hem till mig och ringt på på Tisdagen men ingen var där (paketet kom till Sverige från Tyskland på 1 dag, det var alltså i Sverige på Lördagen..).

På Postens hemsida stod det att de varit hem till mig säg Tisdag 10:53 men det stod även att utbärning INTE ingår i denna tjänst och att paketet omsorterats(?)

Fredag, fortfarande ingen avi... Kollar Postens hemsida. Där står att paketet ligger på "mitt" utdelningsställe sen i Torsdags.
Men ingen avi..

Hämtar paketet mha min legitimation. Bromsskivan där i obruten förpackning, allt som det ska..
Efter två veckor hade jag fortfarande inte fått någon avi från Posten.

Skriver mail till Postens kundtjänst och frågar bla vad de menar med att skriva att de varit hem till mig OCH skriver att utbärning inte ingår? De kan ju inte göra båda. Ljuger dom för Tyska speditionsfirman eller?

Får svar efter två veckor. Mer eller mindre goddag yxskaft.
Inget svar om utbärning/omsortering. En rad om att de har problem med logistiken (Posten är ett logistik-företag..!?). Annars inget vettigt.

Posten är en total katastrof!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...