Hej
Jag har beställt därifrån flera ggr med samma resultat som du dvs att grejjorna ligger och skräpar på posten.Sist så klagade jag och frågade hur det kunde komma sig att det ligger i nästan en vecka innan jag får avin.Svaret blev att det var hemleverans och dom hade varit där 2 ggr (oanmälda trots att det står tfnnr på paktetet) men jag var inte hemma.Inte så konstigt.....Vi normala arbetar om dagarna det borde även Posten fatta
Fredrik
Jag beställde en bromsskiva på eBay från Tyskland. Ville hemskt gärna ha den innan en banåkning eftersom jag hade en skev skiva på hojen.
Försändelsen skickades med Tyskt speditionsbolag en Fredag och skulle levereras till dörren. Den tjänsten var det avsändaren av paketet beställde (dvs jag betalade för).
Svenska Posten är de som Tyskarna samarbetar med och som alltså ska sköta frakten i Sverige.
Inget kom.
Fick till slut trackingnumret på paketet och när jag kollade (tror det var Onsdagen) då står det på Tyska speditörens hemsida att Posten varit hem till mig och ringt på på Tisdagen men ingen var där (paketet kom till Sverige från Tyskland på 1 dag, det var alltså i Sverige på Lördagen..).
På Postens hemsida stod det att de varit hem till mig säg Tisdag 10:53 men det stod även att utbärning INTE ingår i denna tjänst och att paketet omsorterats(?)
Fredag, fortfarande ingen avi... Kollar Postens hemsida. Där står att paketet ligger på "mitt" utdelningsställe sen i Torsdags.
Men ingen avi..
Hämtar paketet mha min legitimation. Bromsskivan där i obruten förpackning, allt som det ska..
Efter två veckor hade jag fortfarande inte fått någon avi från Posten.
Skriver mail till Postens kundtjänst och frågar bla vad de menar med att skriva att de varit hem till mig OCH skriver att utbärning inte ingår? De kan ju inte göra båda. Ljuger dom för Tyska speditionsfirman eller?
Får svar efter två veckor. Mer eller mindre goddag yxskaft.
Inget svar om utbärning/omsortering. En rad om att de har problem med logistiken (Posten är ett logistik-företag..!?). Annars inget vettigt.
Posten är en total katastrof!