Libyen Gadaffis tal till folket och omvärlden

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det landet är lika intressant som att kolla på när färg torkar.
Antagligen fascinerar det oss att det råder fullständigen kalabalik i de länderna.
Jag kan inte bry mig mindre om deras problem.

Ganska många trådar om en massa negativa saker hela tiden.
Idag-är-jag-förbannadtråden blev sönderbombad direkt.

Det finns inte ett fungerande arabland, varför bry sig om detta?

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Det landet är lika intressant som att kolla på när färg torkar.
Antagligen fascinerar det oss att det råder fullständigen kalabalik i de länderna.
Jag kan inte bry mig mindre om deras problem.

Ganska många trådar om en massa negativa saker hela tiden.
Idag-är-jag-förbannadtråden blev sönderbombad direkt.

Det finns inte ett fungerande arabland, varför bry sig om detta?

Tillgången på oljan och oljepriset!!! :mattias

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Han verkar vara gripen... Han verkade inte så tuff själv som han försökte intala andra, att slåss till sista blodsdroppen.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13813178.ab

SVD - NTC: Gaddafi gripen och skadad

Libyens förre ledare Muammar Gaddafi har gripits, ”allvarligt skadad” i båda benen, uppger den nya övergångsregeringen NTC.

Enligt en uppgift var Nato inbladat.

- Han är gripen. Han är skadad i båda benen . . . Han har förts iväg i ambulans, sade NTC-företrädaren Abdel Majid på telefon till Reuters.

Gaddafi ska ha gripits i Sirte, sade Mohamed Leith, en av NTC-befälhavarna i området, som också uppgav att den förre ledaren är allvarligt skadad.

...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
En obehaglig jävel mindre. Nu slipper vi en massa rättegångar också. Skönt. Inte minst för Gadaffi själv.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Han ser ju inte direkt pigg ut iaf.....

Usch vad hemsk jag är, men påminner han inte lite om Jokern i Batman The Dark Knight? Rollen spelad av Heath Ledger.

Under hela 80- talet var han djävulen själv. Den som växte upp under 80-talet fick lära känna hans namn i serier som Airwolf.

Nu när han är borta befolkas jorden av en mindre galning. Vi får väl hoppas att Libyen går en bättre framtid till mötes och att västmakterna har vett att hålla fingrarna borta från deras oljetillgångar.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kul med dessa ärans män som sporrar sina undersåtar att strida till sista droppen. När de till slut hittas har de krupit in i ett rör och kissat på sig (Khadaffi) eller sitter och trycker i en jordkällare (Saddam).

Fega kräk. Vidrigt är vad det är.
Fatta alla små krigsherrar i Afrikat. De vågar minsann inte slåss själva.
Inte ens visa sig på stan.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kul med dessa ärans män som sporrar sina undersåtar att strida till sista droppen. När de till slut hittas har de krupit in i ett rör och kissat på sig (Khadaffi) eller sitter och trycker i en jordkällare (Saddam).

Fega kräk. Vidrigt är vad det är.
Fatta alla små krigsherrar i Afrikat. De vågar minsann inte slåss själva.
Inte ens visa sig på stan.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Vad är det för märklig företeelse som gör att TV och tidningar plötslöigt får för sig att byta namn på folk eller iallafall ändra det lite, utan att förklara varför!? Jag vet att detta tagits upp tidigare i tråden. Men han är ju inte enda exemplet...

Efter några sekunders eftertanke så dyker (förutom Khadaffi => Gadaffi) Gorbatschov => Garbatschev och Kamputchea => Kambodja upp i skallen.

Om det nu var så att någon mupp missuppfattat namnet från början och präntat in det i skallen på hela Sveriges befolkning, så tycker jag att det är på sin plats att förklara anledningen till att man byter namn. Idag får man plötsligt ett ändrat namn kastat i ansiktet av en nyhetsuppläsare som inte rör en min och låtsas som om det regnar.
Hahaha! Är min första reaktion. Nyhetsuppläsaren sa fel! Jag fnissar lite elakt. Men efter att plötsligt hela mediasverige säger fel så får man svälja sitt fniss och spy upp det igen.

Plötsligt heter det som felsägningen, och det är jag som är mossig och inte fattat att de bytt namn.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning