Licens kurs i fara !!!!!!!

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Ursäkta om det tar lite tid. Är på jobbet!

Detta var 2:a gången vi var ute med Jonathan Cruiser till Similand och Richeliu Rock. Har varit i Thailand 4 ggr nu. Åker dit lite p.g.a att min halvbror är med och äger Kon-Tiki i Krabi.

Gillar oxå ö nr. 8 men den bästa platsen är the Rock! Denna gången hade vi turen att dyka med manta vid 5 eller 6 tillfällen. Det var två stycken som cirklade runt och spanade in oss! "Tyvärr" var de inte så stora, ca 2,5 och 3,5 m mellan vingspetsarna.
Vi gjorde 17 dyk (hoppade två nattdyk) och hade nog i snitt 20m sikt på de grundare dyken.
Hittade en nurseshark under en stor sten, sovandes naturligtvis. Men det var fränt att se den, gissar att den var 2-2,5m stor.

Finns på min ICQ om du har tid........... ;)

Bifogat

• manta  thailand 2003.jpg
    manta thailand 2003.jpg
    28.3 KB · Visningar: 180

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
pajo skrev:
Ursäkta om det tar lite tid. Är på jobbet!

Detta var 2:a gången vi var ute med Jonathan Cruiser till Similand och Richeliu Rock. Har varit i Thailand 4 ggr nu. Åker dit lite p.g.a att min halvbror är med och äger Kon-Tiki i Krabi.

Gillar oxå ö nr. 8 men den bästa platsen är the Rock! Denna gången hade vi turen att dyka med manta vid 5 eller 6 tillfällen. Det var två stycken som cirklade runt och spanade in oss! "Tyvärr" var de inte så stora, ca 2,5 och 3,5 m mellan vingspetsarna.
Vi gjorde 17 dyk (hoppade två nattdyk) och hade nog i snitt 20m sikt på de grundare dyken.
Hittade en nurseshark under en stor sten, sovandes naturligtvis. Men det var fränt att se den, gissar att den var 2-2,5m stor.

Finns på min ICQ om du har tid........... ;)

He,he I found my soul mate:)

JC - har jag bara varit över på, för att hälsa på DM:a som arbetat där. menar du Elephant Rock Eller Richeliu Rock när du säger the Rock? Jag förmodar att du menar RR. Men swim Through på ER är helt ok så längen man inte har med sig någon klaostofobisk Tysk kärring med sig, som fastnar i hålen:).

Nurse shark är mest bara tråkiga, men det är alltid roligt att se haj. Såg ni inga mindre white tip eller Black tip på Shark fin Reef? i o f väldigt sällan man ser dom nu på Similand, lite får många dykare.

Om du skall till Thailand igen så kan jag rekomendera dig att åka med en liveaboard som tar dig till Myanmar, där ser du Silver Tip, Bull Shark, Oceanic White Tip samt alla andra vanligare hajjarna som Leopard haj, Nurse, Guitarr mfl.

Jag har mkt bra priser på resor med Genesis 1 & Anggun Charter. Så om ni skall ner igen så hör av dig

Tyvärr har jag lånat denna data på Sjukhuset NO ICQ

Mvh//Dogge

Ps Helt ok bild, vad använder du för kamera Sea&Sea el Nikonos?

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Bilderna är tagna av en polare som har en Pentax digitalkamera med UV-hus. Har inte skaffat mig ngt sån tän, men funderar påatt köpa en Sony digitalkamera och deras UV-hus. Vill inte lägga ut för mycket pengar på det. Kollade pris på hus till Sonys DV-kamera, men det kostade 42000:- :skrämd

Man får ju fyra Termignionisystem för det ;)

Har lite drömmar/funderingar på att åka till Krabi och ta DM-utbildningen och försöka få frilansa lite därnere. Kanske ta några månader i värmen och komma hem i slutet av februari, lagom till hojsäsongen!

Hajar säger du!! Vill mycket gärna semer haj nästa gång jag är iväg. Har bara sett Leopardhaj hittills och jag räknar inte det som en "riktig" haj!

Har läst en del om Ningaloo reef i australien där det tydligen är gott om valhaj! Kanske inte de största men nånstans omkring 5-7 m långa är de iaf. Det lämnas t.o.m garanti att om man inte ser någon på utfärden får man följa med på nästa och nästa tills man sett en :tummenupp

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
En bild på grodan boll himself :rodnar

Bifogat

• pär bra snygg i cyklop thailand 2003.jpg
    pär bra snygg i cyklop thailand 2003.jpg
    38.8 KB · Visningar: 168

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
pajo skrev:
Man får ju fyra Termignionisystem för det ;)

Har lite drömmar/funderingar på att åka till Krabi och ta DM-n sett en :tummenupp

Att hålla på med UW foto är nästan lika dyrt som att köra race på amatör nivå = Svin dyrt.
Men det är kul. Om du är intresserad så kan jag maila dig lite coola bilder när jag kommer här ifrån på haj och annat ballt som är fotat uppe i Myanmar.

Om du tar din DM - så snackar jag inte skit när jag säger att jag kan garanterat skaffa arbete till dig på en liveaboard. Som DM är det rena slaveri arbetet om man hamnar på fel båt. Inget betalt, skall vara glad att man får dyka och mat.

När man inte har så mycket erfarenhet så är det svårt att komma på dom bra båtarna. Men kan du Tyska/Engelska så kan jag ordna arbete på MY Genesis 1. www.genesis1phuket.com

See ya !!

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Vill gärn se lite bilder när du har hämtat dig lite!

Engelska är inga problem, men det är värre med tyskan. Har inte använt den speciellt mycket sen högstadiet!

Hoppas du inte smittar, jag är själv runt 190cm, smal och muskellös.........

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Chris Ash skrev:
Detta fixar Zilversurfarn lätt!

See ya på Falken :tummenupp

Givetvis, ska du ha skjuts upp eller har du det redan klart?

Jipeee !! jag har fått sålt mitt UW hus + kamera. Mer däck till mc säsongen är nu klart.

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Aj! Jag lider med dig, själv siter jag här med ett spräckt revben, och gör allt jag kan för att ingen eller jag själv ska stöta till mig. Vill inte ha en spräckt lung, planerna inför helgen va att ta ett grottdyk. Men njet till det nu, så nu hoppas jag att jag kan ta en tur med hojen. Krya på dig, förstår hur du känner dig.

MSDT 72466

PS. Fotot är ifrån Röda Havet Sharm El Shaik 1999

Bifogat

• fiskar~1.jpg
    fiskar~1.jpg
    53.9 KB · Visningar: 116
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vilket öde Zilversurfar´n! Tråkigt att höra även om jag inte känner dig IRL. Inte kul att behöva ge upp en hobby, och dessutom inte vara säker på att kunna ta licensen....

Hoppas att allt löser sig på bästa möjliga vis för dig.

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01
Hoppas att allt ordnar sig till det bästa och att du är på benen och igång med träning och MC så fort som möjligt.

Jag är inte insatt i ämnet men utvecklingen inom medicinen går så pass fort att det förhoppningsvis kan komma någon form av medicin eller botemedel mot din åkomma så att du till viss del kan ta upp dykningen igen.

Håller tummarna för att vi ses i april på träningarna på Falken och Knutstorp.

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
hade nyss en tjatt med honom o allt verkar klart mycket bättre.

Nu när vi skall rensa garageutrymmet får du aggera arbetsledare istället!

kry på sig!

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Wenhov skrev:
Hoppas att allt ordnar sig till det bästa och att du är på benen och igång med träning och MC så fort som möjligt.

Jag är inte insatt i ämnet men utvecklingen inom medicinen går så pass fort att det förhoppningsvis kan komma någon form av medicin eller botemedel mot din åkomma så att du till viss del kan ta upp dykningen igen.

Håller tummarna för att vi ses i april på träningarna på Falken och Knutstorp.

Tackar för dina uppmuntrande ord, men en lung kollaps utan yttre påverkan typ Kniv, knäckt revben osv, utan enbart utan någon orsak kan tyvärr inte botas då jag saknar alpha proteiner. ( fråga mig inte vad det är ).
Visst kan man dyka....problemet är om liknande händer på 40 m djup eller när man Tech dyker Trimix på 70 + m..Jag tror inte du skulle vilja var min par kamrat vid det tillfället :skrämd . Ingen trevlig syn att se 1 liter luft expandera 8ggr ( från 70 m) vid uppstigning när luften inte kan försvinna ut genom luftvägarna :crash

Det viktigaste av allt är att jag kan rejsa igen, det är prioritet nr 1.

Hoppas du läser detta; Kan man beställa mindra antal däck typ 3 par ? av Pirelli Corsa Dragon. Har du varit i Tyskland? ( ang fälg skydden )

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01
Zilversurfer skrev:

Hoppas du läser detta; Kan man beställa mindra antal däck typ 3 par ? av Pirelli Corsa Dragon. Har du varit i Tyskland? ( ang fälg skydden )
Är f n i Tyskland på CeBIT-mässan och kommer att vara där i några dagar till. Fälgskydden inhandlades i går kväll.

Det går utmärkt att beställa ett fåtal däck. Jag har nog fått ihop ca 25 däck nu fördelat på 8-10 beställningar så det blir nog strax dags att lägga beställningen till Duells via min handlare. Jag tar tag i det när jag är hemma igen och hoppas kunna dra iväg den första beställningen i nästa vecka.

PS. Kan synen när luften expanderar 8 ggr påminna om den expansionen den drogpåverkade gruvarbetaren i Operation Outland (tror jag den hette) fick när han gick ut i luftslussen utan dräkt? Ingen vacker syn...

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Wenhov skrev:

PS. Kan synen när luften expanderar 8 ggr påminna om den expansionen den drogpåverkade gruvarbetaren i Operation Outland (tror jag den hette) fick när han gick ut i luftslussen utan dräkt? Ingen vacker syn...

Inte riktigt :skrämd - Men fan nära :crash

Du får reda på innan helgen om jag skall beställa 3-5 par.
Måste kolla om det kan trilla in lite pengar " sidan om "

Mvh// ZF

R1-73

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 Banhoj
Lider med dig.

varit på sjukhus in och ut sedan september - 02.
kom hem i julas så jag vet vad du går igenom.
hoppas att tillfrisknar fort.
hoppas jag oxo kan köra på knutsorp till sommaren.
blir inget på kvällsträningn den 22:e iallafall.
har inte fått ihop nya grejor ännu.

som sagt, hoppas vi ses på banorna i sommar.
krya på dig /Jonas

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Fazer skrev:
Aj! Jag lider med dig, själv siter jag här med ett spräckt revben, och gör allt jag kan för att ingen eller jag själv ska stöta till mig. Vill inte ha en spräckt lung, planerna inför helgen va att ta ett grottdyk. Men njet till det nu, så nu hoppas jag att jag kan ta en tur med hojen. Krya på dig, förstår hur du känner dig.

MSDT 72466

PS. Fotot är ifrån Röda Havet Sharm El Shaik 1999

Fint kort :)

Var själv o dök i sharm el shaik i höstas :D
Var va du?

Får väl ta o scanna in mina UV bilder o posta :cool:

Edit: Hoppas du är frist nu silversmurfen.. bara 6dagar till falkenberg ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning