Licensdag Anderstorp torsdag 1 juli

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
GSXR1100R skrev:
Vad är det för skillnad på licensgrupp eller heldagskörning med licenshoj :va
Det ena fallet innefattar körning en hel dag, det andra spridda pass under de andra dagarna. Vilket som betyder vad får du själv lista ut..... :kocko

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nr:18 skrev:
Det ena fallet innefattar körning en hel dag, det andra spridda pass under de andra dagarna. Vilket som betyder vad får du själv lista ut..... :kocko
Tydligen så kan man inte anmäla sig i vit grupp :va

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
1. oscar - får ta ledigt
2. GUL
3. GSXR1100R
4. H-Klint
5. Zoulfly - har sommarlov
6.Cbrman -vill också köra
7. benfre - behöver träna massor för att bli snabbare
8. Pelle B - Nån skall väl klota...
9. Nesse - Sommarlov
10. Mike The Bike

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
R1 -00
Ny information på http://www.scacomp.se för licensierade angående Anderstorp torsdagen den 1/7 (vet dock inte hur ny)!

På grund av stort efterfrågetryck har vi lagt till en grupp för licensierade tävlingsförare. Denna grupp deltar endast torsdagen den 1 juli.
Bankörningen tillgår på samma sätt som för övriga grupper. D. v. s. att man kör i 20 minuterspass, dock utan föråkare. Slicksdäck är naturligtvis tillåtna. Tillåten ljudnivå: Enligt Svemos reglemente.

För att göra det möjligt för licensgruppen att delta med tävlingsmaskiner har vi fått ta i anspråk en av de dyrbara dagar med förhöjd ljudnivå som vi enligt vårt tillstånd har per år. Det innebär att vi måste ta ut en högre anmälningsavgift, som för gruppen är 1000 kr.

Bokningsavgiften 400 kr betalas direkt när du erhållit vår bekräftelse på att du har plats, resterande 600 kr när du kommer till banan. Observera att din plats som deltagare inte är definitiv förrän vi fått bokningsavgiften.

Anmälan görs på ordinarie formulär, som du kan klicka dig vidare till här nedan, men efter ditt namn lägger du till ordet licens.
I avdelningen för önskad dag kan endast torsdagen den 1 juli kryssas. Alternativdagar är inte möjliga eftersom erbjudandet endast gäller torsdagen.

Välkommen till Scandinavian Raceway

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
R1 -00
GSXR1100R skrev:
Blev lite nervös när jag läste i denna tråd om heldag för licensierade.
Surfade runt på http://www.scacomp.se för att se om det stämde, har ju redan betalat för gatgrupp på torsdagen och har ingen möjlighet att byta dag då jag jobbar hela helgen.

Så vi får samsas den 1/7 (licens & icke licens)! :yoparty

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
buLLit skrev:
Blev lite nervös när jag läste i denna tråd om heldag för licensierade.
Surfade runt på http://www.scacomp.se för att se om det stämde, har ju redan betalat för gatgrupp på torsdagen och har ingen möjlighet att byta dag då jag jobbar hela helgen.

Så vi får samsas den 1/7 (licens & icke licens)! :yoparty
Kul att det blir av :tummenupp

buLLit

Evil......Not!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
R1 -00
Therudeboy skrev:
Pratat med dom ansvariga på banan ang det? Fick svaret banhojar/gathojar blandas icke.
Givetvis blandas inte grupperna, det blir ju flera grupper istället.
Nr:18 snackade om:
licensgrupp eller heldagskörning med licenshoj
men det blir gatgrupp också!

Jag menade att vi får samsas om tiden på banan! :)

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Måste få gnälla lite.....

Jag måste bara få gnälla av mig lite. Med tanke på att möjligheterna att träna på A-torp är obefintliga och det nu visar sig att det finns några dagar (på en hel säsong) som man "satt av" till MC, borde man då inte främja sporten lite. Vad jag förstår har man efter påtryckningar lagt in en "licens-grupp" på torsdagen. Inte en licens-dag som det varit tal om här. Ska man behöva skaffa landsvägslok igen för att få träna på A-torp?
:6surkart

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Tycket gott att de kunde ha licensgrupp alla dagar, med lägre ljudnivå då. Väldigt synd att det det inte finns möjlighet att ha regelbundna träningar på A-torp som det finns på andra banor.

/Fredrik

Pelle B skrev:
Jag måste bara få gnälla av mig lite. Med tanke på att möjligheterna att träna på A-torp är obefintliga och det nu visar sig att det finns några dagar (på en hel säsong) som man "satt av" till MC, borde man då inte främja sporten lite. Vad jag förstår har man efter påtryckningar lagt in en "licens-grupp" på torsdagen. Inte en licens-dag som det varit tal om här. Ska man behöva skaffa landsvägslok igen för att få träna på A-torp?
:6surkart

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
benfre skrev:
Tycket gott att de kunde ha licensgrupp alla dagar, med lägre ljudnivå då. Väldigt synd att det det inte finns möjlighet att ha regelbundna träningar på A-torp som det finns på andra banor.

/Fredrik

Jag trodde det gick att licensträna på anderstorp men enligt tidigare inlägg fick jag bittert veta annat. Sverige verkar inte främja sporten överhuvudtaget. Finns det några andra banor i sverige som det inte finns någon licenstränings tid på?

Nu har inte jag licens och ser min möjlighet att prova en av sveriges "riktiga" banor eftersom jag är i trakten vid det aktuella datumet. (har annars ca 150 mil till banan) Därav hoppas jag att det blir någon grupp för gathojar.

Kan tillägga att jag är inbokad på licenskurs i Juli och har en korsning mellan gat och ban hoj.

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Zvugge skrev:
Finns det några andra banor i sverige som det inte finns någon licenstränings tid på?
QUOTE]

Falkenberg, Gelleråsen, Sviestad mfl.

/Fredrik

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia RS 250 -00
Om det är nu så att dom inte har licens-pass dom andra dagarna pga bullerkrav så skulle väl dom kunna ha pass för oss som kör 250SP och Standard 600 då dessa hojar inte bullrar så mycket?? :va

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Går väl att ha standardblås på en SS hoj också ...

spacelord skrev:
Om det är nu så att dom inte har licens-pass dom andra dagarna pga bullerkrav så skulle väl dom kunna ha pass för oss som kör 250SP och Standard 600 då dessa hojar inte bullrar så mycket?? :va
:) :)

163hp

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Förmånga
Blir det licens grupp eller??

har ngn varit i kontakt med ansvariga så det verkligen blir av eller?? Hittade bara en gammal länk i inläggen ovan, stämmer den om 1000spänn osv...

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia RS 250 -00
163hp skrev:
har ngn varit i kontakt med ansvariga så det verkligen blir av eller?? Hittade bara en gammal länk i inläggen ovan, stämmer den om 1000spänn osv...

Jag pratade preics med Peter på Anderstorp och han sa att om tillräckligt många licensierade anmäler sig så kan det bli en dag till med licensgrupper (se även Soulflys första post i denna tråd). Så kom igen och anmäl er! Jag vill köra på helgen!

benfre

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
När börjar körningarna imorgon ? Jag hittar inget tidsschema någonstans ?

mvh Fredrik

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok
Från torsdagen 1 juli till och med söndagen 4 juli är banan öppen mellan 09.00 17.00 för alla mc-åkare....
...
Grupperna kör i 20-minuters pass. Det innebär 6-7 pass per förare. Slipper vi långa avbrott p. g. a. avkörningar och bärgningar bör det bli 7 pass.

Saxat här

Pratade med dem nu på morgonen och 40st anälda till Tors. varav 30 licenser.

Nån som skall dit?
Nån som åker redan idag/kväll?

Själv är det ja & ja på frågorna.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...