Jalle skrev:2686097Så var det i fjol på Gelleråsen i alla fall, under Bikeweek.
/Jalle
Stämmer inte då jag vet folk som körde med enbart kursintyg och det gick hur fint som helst.
Jalle skrev:2686097Så var det i fjol på Gelleråsen i alla fall, under Bikeweek.
/Jalle
P@trik skrev:2686662Stämmer inte då jag vet folk som körde med enbart kursintyg och det gick hur fint som helst.
Jalle skrev:2686694Fortfarande får man kolla med respektive klubb innan man ger sig i väg flera mil till en licensträning. Med den nya licensen som det står RR på kanske man får träna på Gelleråsen 2007 men inte på Falkenberg, etc.
Nr:18 skrev:2685738Falkenberg har nekat folk med amatörlicens att träna vid flera tillfällen. A- eller B-licens är det som gäller där, det vet jag.
Alx skrev:2659618Till att börja med krävs det olika licenser för att tävla i ERF (A/B-licens) och classic (C-licens), classic har alltså en egen licens.
Man behöver inte skriva något prov för att bli godkännd på teoridelen, lite fel kan man tycka då man inte behöver lära sig ett smack i praktiken. Men det brukar visa sig när man kommer ut på banan vilka som har lyssnat och vilka som bara suttit med.
http://www.svemo.se/view.php?&p=139
Alicia skrev:2686747Om man inte riktigt vet säkert om man får köra med amatörlicens så kanske det är lika bra att lägga ut dom extra pengarna för en B-licens.
Kanske inte värt att chansa
Jalle skrev:2687035Amatörlicens är till för träning och enklare tävling men funkar inte det på banorna (att blanda A+B+Amatör p.g.a för stora fartskillnader, kunskap, etc.) så får man motivera varför och ta bort den typen av licens.
håkan skrev:2687200(inte av LMS som vissa verkar tro här...)
//håkan
P@trik skrev:2687215Syftar du på mig ? Jag svarade bara på en direkt fråga.
håkan skrev:2687218
Jag svarade också, det är alltså inte LMS som har bestämt, det är SVEMO.
Eftersom LMS som SVEMO-ansluten klubb bör följa de regler som SVEMO sätter upp...
P@trik skrev:2687230Tror dom flesta är medvetna om det.
P@trik skrev:2687230Tror dom flesta är medvetna om det.
Rolle Rotax skrev:2686940
Det går alldeles utmärkt att tävla och träna Classic med A/B licens också, men tvärtom går inte.
Men Classic har en licens där idrottsbladet etc inte medföljer.
Alx skrev:2691041Okej, det låter ju logiskt. Numera får även de med B-licens välja om de vill ha IB eller inte. Eller har jag fel där med?
Jag tror du har fel för i citatet du svarar på står ju att Classic har en egen licens och det är väl inte samma sak som den B-licens "vi" har?Alx skrev:2691041Okej, det låter ju logiskt. Numera får även de med B-licens välja om de vill ha IB eller inte. Eller har jag fel där med?
sandstream skrev:2691096Jag tror du har fel för i citatet du svarar på står ju att Classic har en egen licens och det är väl inte samma sak som den B-licens "vi" har?
Så har jag också förstått det.tvålen skrev:2691402Jag är inte säker om jag har förstått rätt. Så tillrättavisa mig GÄRNA om jag har fel.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|