Nej, man kan köra upp med i stort sett vilken hoj som helst. Ingen najning krävs.
Då dyker åtminstone jag upp. Ska se om jag inte lyckas lura med någon mer.
Nej, man kan köra upp med i stort sett vilken hoj som helst. Ingen najning krävs.
Då dyker åtminstone jag upp. Ska se om jag inte lyckas lura med någon mer.
Välkommen!
Som grön kan du bara ta ut seniorlicens och baslicens, elitlicens kräver uppklassning, dvs samla ihop tillräckligt med poäng med seniorlicensen. Men ja, det rinner iväg en del slantar, men oftast klarar man sig med baslicensen för att träna, hos tex LMS räcker det väl med att ha intyget på att man har klarat kursen har jag för mig.Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)
För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????
Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)
För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????
Licenser delas numera in i Junior, senior och elit. Det finns dessutom baslicens som endast gäller på träning. Baslicens kostar 1000 kr, senior kostar 2600 och elit 3200 om jag kommer ihåg rätt. Har man gått licenskurs kan man lösa junior, senior eller baslicens.
OK, så vill jag bara ha tillgång till licens träningar så:
2300+1000+klubb medlemskap?
Vill jag/vi tex köra ERF:
2300+2600+klubb medlemskap?
Tack för infon
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit
Får vånta tills d hålls lite närmare
Så långt? 24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel vägTack för infon
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit
Får vånta tills d hålls lite närmare
Samma som alltid, 95 dbA fly-by mätning: http://www.svemo.se/Grenar/Roadracing/Nyheter/Sektionsbeslutljudmatning/Vilken bullergräns?
Mvhm
Ingvar
Så långt? 24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel väg
Håll inte andan medan du väntar, jag tror ingen i södra delen håller kurs i höst. Du missar ju dessutom chansen att få hjälp under din första rookietävling
Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävla runt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv Men jävligt kul är detmmmm jag vet, därför jag snegla lie på kursen
Men då måste jag väl lösa senior licensen om jag ska köra rookierace?
Mycket pengar i slutet av året
Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävla runt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv Men jävligt kul är det
Nog så viktigt samtalsämne angående att ta licens iofs, annars får väl Stefan städa ur liteläs här så förstår du mitt tänkande
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232417
Lite det jag menar också.
Först hosta upp typ 5000kr för att ens få tillgång till o raca.
Ska man sen köra ERF så blir det 5-10000:- per race för anmälning, däck, bromsar,soppa, mat mm mm mm.
Men verkar sjukt ball, känner en del som kör/kört.
Blicken i deras ögon när man börjar prata om det går inte att beskriva.
Ursäkta om jag spamat tråden
Men d behövs väl fler RR intresserade+utövare i sverige.
Dålig popularitet i landet lagom
Tack för en bra kurs! FIVER ni är ett föredöme för svens racing! Hoppas vi ses i ERF depån nästa år!
Nu var licensen i hamn! YEAH
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |