Licenskurs med FIVER på Anderstorp Raceway!

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Har jag fattat rätt?
För att köra i licens grupp:
Licenskurs 2300:- (engångs avgift)
Klubbmedlemskap ? (antagligen årsavgift några 100-lappar)
Licens B-Elit 1000-3200kr beroende på vilken man vill ha (löses årligen??)

För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????:)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Har jag fattat rätt?

För att få köra bandag/kväll i Licens grupp på tex Mantorp räcker det med B-licensen för 1000:-????:)
Som grön kan du bara ta ut seniorlicens och baslicens, elitlicens kräver uppklassning, dvs samla ihop tillräckligt med poäng med seniorlicensen. Men ja, det rinner iväg en del slantar, men oftast klarar man sig med baslicensen för att träna, hos tex LMS räcker det väl med att ha intyget på att man har klarat kursen har jag för mig.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Har jag fattat rätt?

Licenser delas numera in i Junior, senior och elit. Det finns dessutom baslicens som endast gäller på träning. Baslicens kostar 1000 kr, senior kostar 2600 och elit 3200 om jag kommer ihåg rätt. Har man gått licenskurs kan man lösa junior, senior eller baslicens.

Stone Cold

Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Licenser delas numera in i Junior, senior och elit. Det finns dessutom baslicens som endast gäller på träning. Baslicens kostar 1000 kr, senior kostar 2600 och elit 3200 om jag kommer ihåg rätt. Har man gått licenskurs kan man lösa junior, senior eller baslicens.

OK, så vill jag bara ha tillgång till licens träningar så:
2300+1000+klubb medlemskap?
Vill jag/vi tex köra ERF:
2300+2600+klubb medlemskap?

Tack för infon:tummenupp
Syndatt det är så långt till anderstorp, annars hade jag kommit:tummenupp
Får vånta tills d hålls lite närmare:D

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
OK, så vill jag bara ha tillgång till licens träningar så:
2300+1000+klubb medlemskap?
Vill jag/vi tex köra ERF:
2300+2600+klubb medlemskap?

Håll inte andan medan du väntar, jag tror ingen i södra delen håller kurs i höst. Du missar ju dessutom chansen att få hjälp under din första rookietävling:tummenupp

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Så långt? :va 24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel väg :tungan

Vilken bullergräns?

Mvhm
Ingvar
Samma som alltid, 95 dbA fly-by mätning: http://www.svemo.se/Grenar/Roadracing/Nyheter/Sektionsbeslutljudmatning/

Last edited by a moderator:

Stone Cold

Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Så långt? :va 24 mil är väl inget, jag gick kursen hos Fiver, 40 mil enkel väg. Drygt 20 har jag till varje träning, enkel väg :tungan

Haha trodde d var lite längre bort faktiskt:krama

Men samtidigt är man lite bortskämd,
Har 7mil till Knutstorp och knappt 2mil till sturup raceway:D

Håll inte andan medan du väntar, jag tror ingen i södra delen håller kurs i höst. Du missar ju dessutom chansen att få hjälp under din första rookietävling:tummenupp

mmmm jag vet, därför jag snegla lie på kursen:rolleyes:
Men då måste jag väl lösa senior licensen om jag ska köra rookierace?
Mycket pengar i slutet av året:brinnerup

Last edited:

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
mmmm jag vet, därför jag snegla lie på kursen:rolleyes:
Men då måste jag väl lösa senior licensen om jag ska köra rookierace?
Mycket pengar i slutet av året:brinnerup
Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävla :näsblod runt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv :näsblod Men jävligt kul är det :tummenupp

Stone Cold

Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Licensen behöver du ju inte betala nu, det är ju inga fler race kvar efter licenskursen iaf, så du kan lösa ut den i vår istället. Det brukar bara ta nån dag innan den ligger i lådan när man väl har betalt. Fast tycker du att licensen är dyr, vänta tills du ska börja tävla :näsblod runt 2 papp i anmälningsavgift, soppa, däck osv :näsblod Men jävligt kul är det :tummenupp

läs här så förstår du mitt tänkande:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232417

Lite det jag menar också.
Först hosta upp typ 5000kr för att ens få tillgång till o raca.
Ska man sen köra ERF så blir det 5-10000:- per race för anmälning, däck, bromsar,soppa, mat mm mm mm.:gnissla:brinnerup
Men verkar sjukt ball, känner en del som kör/kört.
Blicken i deras ögon när man börjar prata om det går inte att beskriva. :D

Ursäkta om jag spamat tråden:gnissla
Men d behövs väl fler RR intresserade+utövare i sverige.
Dålig popularitet i landet lagom:huvet

Last edited:

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
läs här så förstår du mitt tänkande:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=232417

Lite det jag menar också.
Först hosta upp typ 5000kr för att ens få tillgång till o raca.
Ska man sen köra ERF så blir det 5-10000:- per race för anmälning, däck, bromsar,soppa, mat mm mm mm.:gnissla:brinnerup
Men verkar sjukt ball, känner en del som kör/kört.
Blicken i deras ögon när man börjar prata om det går inte att beskriva. :D

Ursäkta om jag spamat tråden:gnissla
Men d behövs väl fler RR intresserade+utövare i sverige.
Dålig popularitet i landet lagom:huvet
Nog så viktigt samtalsämne angående att ta licens iofs, annars får väl Stefan städa ur lite :)

Ja, det kostar en hel del att ta licens och ev börja tävla, ganska ofrånkomligt. Ni verkar ju ha vansinnigt nära till banor jämfört med oss här upp, eller mina grannar på Sviestad senast som hade ca 190 mil ToR! Men, om man sätter det i sitt sammanhang är det inte så farligt. Vad kostar en krogkväll? Medlemsskap i en golfklubb? Jag vill inte veta hur många tusen mitt fotointresse kostar, jag tror kameraväskan kostar lika mycket som min nya racehoj, iofs billigare i drift, men det kostar att åka och fota också. Men väldigt få saker spöar känslan av att hitta idealspåret och verkligen känna att kurvan satt, eller upptäcka att man precis har putsat personbästa! Sen skadar det ju inte att man träffar mycket trevligt folk i depåerna, folk hjälps åt osv också :tummenupp Licensträningarna brukar vara väldigt "lugna" dessutom, folk nöter sina spårval och jagar sina tider, att hävda sig, trängas och posera i depån existerar inte. Nog för att det är tighta omkörningar ibland, men det kontrollerat å andra sidan!

Så ta licensen och börja träna, det är det verkligen värt! :fakta Nu har jag ju iofs bara gått en licenskurs, men Fivers var klockren, mycket info, självklart det nödvändiga, men blandat med några decenniers erfarenhet, anekdoter och tips, perfekt för oss gröngölingar så man slipper gå på alla nitar själv :tummenupp

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Tack för en bra kurs! FIVER ni är ett föredöme för svens racing! Hoppas vi ses i ERF depån nästa år!

Nu var licensen i hamn! YEAH

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...