Licenskurs på Anderstorp Raceway!

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Tänkte ta licens i år, men är även ute efter en del instruktion och praktik. Hur mycket körning är det exakt? Vilket upplägg på själva körningen?
 

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Minns förra årets monsun....Anderstorps rakan helt under vatten och man kommer ändå farande över 270... fyfan va kul det var.

Den stormiga dagen kommer jag sent att glömma. Speciellt då när jag höll på och lasta och samtidigt hörde ett stort brak som kom från grannens depåtält som lossnade och flög över mitt ekipage :gnissla

Dock otroligt kul när vi hade Le Mans starten och folk halkade till höger och vänster... :banana

Tack för två oförglömliga dagar.
:tummenupp för Fiver
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tänkte ta licens i år, men är även ute efter en del instruktion och praktik. Hur mycket körning är det exakt? Vilket upplägg på själva körningen?

Upplägget blir att vi går igenom teori på söndagen, praktiken på måndagen. Det finns flera meriterade föråkare som kan hjälpa till med allt från spårval till fjädring. De obligatoriska delarna av uppkörningen klaras av på förmiddagen främst, därefter kör vi resten av dagen som en bandag med 3 grupper.
 

M:aRacing

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia rsv4 Factory
Upplägget blir att vi går igenom teori på söndagen, praktiken på måndagen. Det finns flera meriterade föråkare som kan hjälpa till med allt från spårval till fjädring. De obligatoriska delarna av uppkörningen klaras av på förmiddagen främst, därefter kör vi resten av dagen som en bandag med 3 grupper.

hej, man får en bekräftelse innan licenskursen, typ schema?
hur många är det som kommer att gå än så länge?

// martin
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Bekräftelser utskickade. Har du betalat men inte fått bekräftelse skickar du ett mail till sb@fiver.se med ditt anmälningsnummer och betaldatum så kollar jag upp det. Det finns platser kvar om någon är intresserad att ta licens.
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Behöver ni flaggvakter runt banan, kanske till startträningen? Jag ställer gärna upp under förmiddagen mot gratis tid på banan under eftermiddagen... ;p
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Licenskursen 2010?

När kommer första licenskursen 2010?

Jag vill ta min licens så snabbt som möjligt nu 2010. När kan man få reda på när en sån är tänkt att hållas?

//Henrik
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kan klart vara intressant, ska kolla hur det blir med semester o.sv!

När är sista anmälan / betalning?

Samma som iår, 1 dag teori och en dag körning?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top