Licenskurs på Gelleråsen, när?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Är det nån som har koll på när man kan ta licens på Gelleråsen? Finns det nåt mer tillfälle i år eller måste man vänta tills i vår? :confused:

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
newstead skrev:
Är det nån som har koll på när man kan ta licens på Gelleråsen? Finns det nåt mer tillfälle i år eller måste man vänta tills i vår? :confused:

Det gick kurser i våras, och efter mycket arbete av R1der här på forumet så blev det en kurs på Gelleråsen under bikeweek 22-23 juli. Sedan så såg jag en tråd om en kurs på Midlanda nu i augusti.

Några fler kurser än så tror jag inte det blir såvida inte det inte är en drös med intresserade som går samman och säger till om att dom vill gå en kurs nu istället för att vänta till i vår. Jag vill minnas att det ska vara minst 20 och max 35 anmälda för att en kurs ska kunna ordnas. Sedan så ska den som håller kursen kunna komma loss från sitt jobb oxo. Slutligen så ska det finnas bantid för den praktiska delen av kursen.

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
Det kommer att bli en licenskurs på Midlanda den 23-24 augusti. Ni som ev är intresserad skicka mail till Per Berglund så får ni veta mer.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...