Licenskurs RoadRacing

desmo79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Hoj
MuZ Scorpion Sport -95, Ducati 748 SP -95
Fan, jag hade ju tänkt gå kursen hos LMS men är tyvärr bortrest helgen 13-14/4. Någon som vet var och när de har kurser på andra ställen? För det är väl inga problem att ta licensen på annan plats och sedan vara medlem i LMS och köra där? Vore tacksam om ngn vet om det blir kurs på Kinnekulle, Gelleråsen, Falkenberg, Anderstorp eller någonannanstans för det blir väl inte fler gånger i Linköping?

/Tobias

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fan, jag hade ju tänkt gå kursen hos LMS men är tyvärr bortrest helgen 13-14/4. Någon som vet var och när de har kurser på andra ställen? För det är väl inga problem att ta licensen på annan plats och sedan vara medlem i LMS och köra där? Vore tacksam om ngn vet om det blir kurs på Kinnekulle, Gelleråsen, Falkenberg, Anderstorp eller någonannanstans för det blir väl inte fler gånger i Linköping?

/Tobias

Hyllinge MS har licenskurs på Sturup RaceWay med början imorrn, 10.00... :)

http://www.hyllingems.nu

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10

/Tobias

Det blir en kurs till hos LMS fredagen innan B-racet, slutet av juni tror jag det var. Jag vet inte om man får gå kursen hos någon annan klubb än den man är med i? Utan att krångla med klubbyte och sånt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det blir en kurs till hos LMS fredagen innan B-racet, slutet av juni tror jag det var. Jag vet inte om man får gå kursen hos någon annan klubb än den man är med i? Utan att krångla med klubbyte och sånt.

Det ska inte vara några problem, man behöver inte vara medlem i Svemo-klubb för att gå kursen, däremot när man löser ut licensen så om han går kursen hos HMS och får intyg av dem så kan han gå med i LMS och lösa ut licensen från Svemo. :tummenupp

Annars kan han förstås vänta och gå hos oss i slutet av juni då.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
När kommer mer info ang. tider osv?

Skulle vara bra att veta om man måste åka upp redan på torsdag kväll eller om man klarar sig genom att köra i svinottan på fredagen.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Teorin på Fredag brukar börja kl18 ungefär och är nog 4 tim iaf. Lördagen med praktik brukar vara påklädd o redo för körning vid 9 på morronen.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jäklar vad tiden går, nu kan man ju räkna timmarna till man sitter i "skolbänken" :)

Teorin på Fredag brukar börja kl18 ungefär och är nog 4 tim iaf. Lördagen med praktik brukar vara påklädd o redo för körning vid 9 på morronen.

Nja teorin börjar inte riktigt då,
utan den börjar kl 13.00 (men man bör vara där i god tid) och den slutar ca kl 18.00

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fiffan, nu är allt packat och klart. (Förhoppningsvis).

Blir det något trevligt samkväm på kvällningen på fredag eller? Jag ska stressmecka lite med hojen, kan ju vara trevligt med någon som pekar och säger hur man inte ska göra...

Ses imorgon alle zuzammen, ser framemot en trevlig kurs. Dags att börja krama stora tummen för att både Dodge och R6 ska palla hela helgen!

Edit: Hoppas att det finns möjlighet att nalla lite ström. Annars kommer det bli rejält kallt att sova i bilen och så kommer säkerligen inte hojfan starta på morran. :gnissla

Last edited:

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
Ser ju ut att bli bra väder på lördagen kan bli riktigt skoj å lärorikt..:tummenupp

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Fiffan, nu är allt packat och klart. (Förhoppningsvis).

Blir det något trevligt samkväm på kvällningen på fredag eller? Jag ska stressmecka lite med hojen, kan ju vara trevligt med någon som pekar och säger hur man inte ska göra...

Ses imorgon alle zuzammen, ser framemot en trevlig kurs. Dags att börja krama stora tummen för att både Dodge och R6 ska palla hela helgen!

Edit: Hoppas att det finns möjlighet att nalla lite ström. Annars kommer det bli rejält kallt att sova i bilen och så kommer säkerligen inte hojfan starta på morran. :gnissla

Bara att vänja sig, eller skaffa husvagn. :fakta

Bra bilval annars! :tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
...

Hehe på licenskursen i höstas somnade jag i skåpbilen med kupévärmaren på max. Vaknade nån gång mitt i natten yr som en höna av att tungan hade limmat sig fast mot gommen :hihi

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag kan meddela att Hållundan ej kom så långt med vår dodge som vi delar på. Kylaren sprang läck så han fick lasta över till släp och fixa annan bil osv. Fredagen den 13:e it is! Jag led med honom.

Dodge is da shit :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2882550 Jag kan meddela att Hållundan ej kom så långt med vår dodge som vi delar på. Kylaren sprang läck så han fick lasta över till släp och fixa annan bil osv. Fredagen den 13:e it is! Jag led med honom.

Dodge is da shit :tummenupp
:hihi
Inte för att vara elak utan mest för att det är så typiskt för RR. :)

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Hemma i sthlm igen... hoppas att alla som tog foton lägger upp dom här eller läggs dom upp på lms sida kanske... ska lägga upp dom jag tog min kamera är inte så bra men håll tillgodo

//78

http://hem.bredband.net/b466973/RR14-15april/

Nu när man klarat licenskursen så kanske man vågar skriva här i Racingforumet :D
Jag har lite bilder som kommer så småning om.

Tack Mikael Larsson, övriga instruktörer och alla andra som jobbade i går och i dag för en bra kurs. :tummenupp

Här ett bevis på att jag va med.
namnls_copy1.jpg

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Hur mycket körning brukar det bli på licenskurserna?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0