Licenskurs roadracing

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Hojlös =(
Det lär ju bli kallt :)

Förra året när jag gick kursen var det is på vattenpölarna i depån.

Varma kläder är att rekomendera annars blir man :sjuk
 

Da Weasel

#72 Rookie1000
Gick med
5 May 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Hojlös =(
Putterossi skrev:
:kocko Det var i år vi gick :fatta!

Eller gammal och glömsk?? :arsele :arsele
:D :D


Jo, minnet är kanske inte det bästa :huvet

Hade nog lite för kul när jag var yngre :fyllisar

Tydligen får man äta upp det nu....besserwisser :mattias
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Falken eller Anderstorp?

Är det någon som vet om det blir någon licenskurs i Falkenberg eller Anderstorp i vår? Annars kanske man borde anmäla sig till K-skoga.
 

KRK

Banåkning forever
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha YZF R7
Da Weasel skrev:
Det lär ju bli kallt :)

Förra året när jag gick kursen var det is på vattenpölarna i depån.

Varma kläder är att rekomendera annars blir man :sjuk

Regndäck på ena setet fälgar och dubb på det andra... :)

Vore trevligt om man kunde ta licensen i Maj eller Juni istället/också...är allergisk mot kyla (icke reparerbara "lumpenskador") :4skrika :huvet
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Bultaco skrev:
Ja då var man anmäld.
Blir spännande att se om det blir SNÖ.. det är ju rätt tidigt.
Men vad fan, har ju rätt bra regndäck så det löser väl sig. :tummenupp
På licenskursen på G-åsen, som gick första helgen i april i år, var det -2 grader C i marken när det skulle köras på söndagsmorgonen... Det gick bra! :)
 

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
N/A :(
Yasha skrev:
På licenskursen på G-åsen, som gick första helgen i april i år, var det -2 grader C i marken när det skulle köras på söndagsmorgonen... Det gick bra! :)

Det roligaste den helgen var att jag, min vana trogen, inte hade bytt olja innan jag kom dit. Så jag fick bita i det sura äpplet och byta olja på lördagskvällen..... Det gick bra att få ut den gamla oljan efter lite varmkörning, men det tog evigheter att få i den nya oljan :hihi Kall sirap hade varvat min olja :4skrika

Tog mig nästan en halvtimme och halvt ihjälfrusna fingrar innan allt var klart....

//H
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
sepahewe skrev:
Det roligaste den helgen var att jag, min vana trogen, inte hade bytt olja innan jag kom dit. Så jag fick bita i det sura äpplet och byta olja på lördagskvällen..... Det gick bra att få ut den gamla oljan efter lite varmkörning, men det tog evigheter att få i den nya oljan :hihi Kall sirap hade varvat min olja :4skrika

Tog mig nästan en halvtimme och halvt ihjälfrusna fingrar innan allt var klart....

//H
Hehe... Skulle ha badat oljeflaskan i lite varmt vatten först?!? :hihi Lite synd om dig var det iaf! :) Min lill-gumma hade typ gått 1,5 timme när vi plockade ut henne den helgen, men farten i "lågkubik"-gruppen var väl inte den allra högsta så hon behövde ju inte bekänna färg... :3freak


Ledsen för OT-diskussionen... slutar genast! :fatta!
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
Innan jag anmäler mig. Kan man träna med ej tävlingsgodkänd hoj på träningar? T ex en standard gathoj? Jag gissar att det går om den möter minimumkrav, men inte passar in i en klass?? Eller?? Vad kostar det att lösa ut licensen? Jag har för mig ett par tusingar per år eller så? Var går dessa pengar? Forsäkringar? Man lär kunna lösa lic på plats? Eller är det bara vid tävling?




annan tråd om detta

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32395
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
På svemos hemsida kan man läsa att licensen för roadracing kostar 2200kr.
Har jag sett rätt då?
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Pelle B skrev:
Är det någon som vet om det blir någon licenskurs i Falkenberg eller Anderstorp i vår? Annars kanske man borde anmäla sig till K-skoga.

Jag kommunicerade lite med ledningen för Falkenbergs Motorklubb i höstas, och de praktiskt taget lovade mig en licenskurs på beställning framåt vårkanten. Om tillräckligt många anmäler sig så ska vi nog kunna ordna något.

Jag gör slag i saken direkt och återupptar kontakten, återkommer med besked.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Stoppsladd skrev:
På svemos hemsida kan man läsa att licensen för roadracing kostar 2200kr.
Har jag sett rätt då?

Det kostar såpass mycket att lösa ut en full B- eller A-licens, men att bara göra licenskursen brukar ligga på 900-1000 kr. Efter fullgjord licenskurs har du licens, men du kan inte använda den och deltaga i tävling eller licensträning förräns den är utlöst. Dock finns det sk. amatörlicens som är billigare att lösa ut, och som ger dig tillträde till många klubbtävlingar och liknande tillställningar.
 

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Alingsås
Hoj
CR 250 Tvitakt
McB - licenskurs

Återkom gärna med besked ang. ev. kurs i Falkenberg !

mvh Fredrik

McB skrev:
Det kostar såpass mycket att lösa ut en full B- eller A-licens, men att bara göra licenskursen brukar ligga på 900-1000 kr. Efter fullgjord licenskurs har du licens, men du kan inte använda den och deltaga i tävling eller licensträning förräns den är utlöst. Dock finns det sk. amatörlicens som är billigare att lösa ut, och som ger dig tillträde till många klubbtävlingar och liknande tillställningar.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
McB skrev:
Det kostar såpass mycket att lösa ut en full B- eller A-licens, men att bara göra licenskursen brukar ligga på 900-1000 kr. Efter fullgjord licenskurs har du licens, men du kan inte använda den och deltaga i tävling eller licensträning förräns den är utlöst. Dock finns det sk. amatörlicens som är billigare att lösa ut, och som ger dig tillträde till många klubbtävlingar och liknande tillställningar.

Sanning med modifikation. Är du tex medlem i LMS så kan du träna på deras tisdagsträningar om du har licenskursintyget unbdertecknadt och stämplat. Till tävlingar kan man sedan lösa engångslicenser. Dock har man obefintligt försäkringsskydd, om man inte har personlig olycksfallsförsäkring, i dessa fall.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Goodstuff skrev:
Sanning med modifikation. Är du tex medlem i LMS så kan du träna på deras tisdagsträningar om du har licenskursintyget unbdertecknadt och stämplat. Till tävlingar kan man sedan lösa engångslicenser. Dock har man obefintligt försäkringsskydd, om man inte har personlig olycksfallsförsäkring, i dessa fall.

Gäller samma regler i övriga klubbar, tex. FMK som är min hemmaklubb?

Ja, jag vet att jag kan kolla själv, men jag orkar inte. :trött
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top