Da Weasel skrev:Bla bla
Förra året bla bla ..
Putterossi skrev::kocko Det var i år vi gick
Eller gammal och glömsk??
anmälde du dig till R-1000 inan du tagit licensenSwedie skrev:Sådär! Då var man anmäld! Tackar graciöst för att låter oss veta! WOHOOO!
Da Weasel skrev:Det lär ju bli kallt
Förra året när jag gick kursen var det is på vattenpölarna i depån.
Varma kläder är att rekomendera annars blir man
På licenskursen på G-åsen, som gick första helgen i april i år, var det -2 grader C i marken när det skulle köras på söndagsmorgonen... Det gick bra!Bultaco skrev:Ja då var man anmäld.
Blir spännande att se om det blir SNÖ.. det är ju rätt tidigt.
Men vad fan, har ju rätt bra regndäck så det löser väl sig.
Yasha skrev:På licenskursen på G-åsen, som gick första helgen i april i år, var det -2 grader C i marken när det skulle köras på söndagsmorgonen... Det gick bra!
Hehe... Skulle ha badat oljeflaskan i lite varmt vatten först?!? Lite synd om dig var det iaf! Min lill-gumma hade typ gått 1,5 timme när vi plockade ut henne den helgen, men farten i "lågkubik"-gruppen var väl inte den allra högsta så hon behövde ju inte bekänna färg...sepahewe skrev:Det roligaste den helgen var att jag, min vana trogen, inte hade bytt olja innan jag kom dit. Så jag fick bita i det sura äpplet och byta olja på lördagskvällen..... Det gick bra att få ut den gamla oljan efter lite varmkörning, men det tog evigheter att få i den nya oljan Kall sirap hade varvat min olja
Tog mig nästan en halvtimme och halvt ihjälfrusna fingrar innan allt var klart....
//H
sport skrev:Licenskurs i Karlskoga den 3-4/4-04
http://www.karlskogamotorstadion.com/motorstadion/motorstadion.htm
bara att anmäla sig finns 29 platser kvar.
Nu var datum rätt ! viste inte att man kunde redigera
benfre skrev:Någon som har koll på om det finns platser kvar till denna kurs ?
mvh Fredrik
Pelle B skrev:Är det någon som vet om det blir någon licenskurs i Falkenberg eller Anderstorp i vår? Annars kanske man borde anmäla sig till K-skoga.
Stoppsladd skrev:På svemos hemsida kan man läsa att licensen för roadracing kostar 2200kr.
Har jag sett rätt då?
McB skrev:Det kostar såpass mycket att lösa ut en full B- eller A-licens, men att bara göra licenskursen brukar ligga på 900-1000 kr. Efter fullgjord licenskurs har du licens, men du kan inte använda den och deltaga i tävling eller licensträning förräns den är utlöst. Dock finns det sk. amatörlicens som är billigare att lösa ut, och som ger dig tillträde till många klubbtävlingar och liknande tillställningar.
McB skrev:Det kostar såpass mycket att lösa ut en full B- eller A-licens, men att bara göra licenskursen brukar ligga på 900-1000 kr. Efter fullgjord licenskurs har du licens, men du kan inte använda den och deltaga i tävling eller licensträning förräns den är utlöst. Dock finns det sk. amatörlicens som är billigare att lösa ut, och som ger dig tillträde till många klubbtävlingar och liknande tillställningar.
Goodstuff skrev:Sanning med modifikation. Är du tex medlem i LMS så kan du träna på deras tisdagsträningar om du har licenskursintyget unbdertecknadt och stämplat. Till tävlingar kan man sedan lösa engångslicenser. Dock har man obefintligt försäkringsskydd, om man inte har personlig olycksfallsförsäkring, i dessa fall.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|