Nyteknik
Bannad
oFFkeFF skrev:...sen blir det friare och friare körning.
Du menar: "...sen är det dags för några hetsporrar att skrota sina hojar redan på licenskursen".
oFFkeFF skrev:...sen blir det friare och friare körning.
Nyteknik skrev:Du menar: "...sen är det dags för några hetsporrar att skrota sina hojar redan på licenskursen".
Nyteknik skrev:Du menar: "...sen är det dags för några hetsporrar att skrota sina hojar redan på licenskursen".
oFFkeFF skrev:Japp, så se nu till att hålla tillbaka hornen lite, vurpa får du vänta med till vi ska rejsa
Nyteknik skrev:Jo, det kan ju bli besvärligt att hålla sig på hjulen med dig på banan har jag hört...
Nyteknik skrev:Kör man "fort" på kursen eller vallas man runt på linje i idealspåret? ...hur ser programmet ut, vilka är tiderna?...
Teddy skrev:Först gör ni ett gallringsprov, det är bara för att sålla bort den söliga och fega halvan av alla licensaspiranter. Ni släpps fria på banan som en flock vildhundar och så gäller det att vara först över mållinjen. Den snabba halvan av fältet går sedan vidare till uttagningsprovet. Då gäller det först att klara det obligatoriska knäskrapet. Sen måste du köra Sviestad under minuten. Och till sist vill instruktörerna gärna se att du klarar av att dra upp hojen på bakhjulet på start- och målrakan, hellst med bara en hand på styret och den andra näven knuten som en segergest, då får du garanterat licensen. De som vurpar eller tränger någon annan av banan redan under gallrings provet får också licens eftersom de visat att de vågar stasa mer än de klarar av och att de gärna går över lik för att nå sina mål.
Teddy skrev:Och till sist vill instruktörerna gärna se att du klarar av att dra upp hojen på bakhjulet på start- och målrakan, helst med bara en hand på styret och den andra näven knuten som en segergest, då får du garanterat licensen.
EazyLiving skrev:För övrig kommer det nog gå extra lugnt till i år, då jag ska köra in min nya Gixxer!!
EazyLiving skrev:För vissa personer som tycker att det är okey att tjata på mig, kommer licensen omedelbart dras in!!
Goodstuff skrev:
Trodde du gillade uppmärksamhet.
Relapse skrev:Jo akta're. På min licenskurs så blev en kille påkörd av en instruktör.
Instruktören tittade åt sidan efter en kompis som var flaggvakt och såg inte killen som körde långsamt framför honom på rakan, så instruktören körde in i häcken på killen framför.
Lodnert sa efteråt lakoniskt: "Race incident".
Teddy skrev:Först gör ni ett gallringsprov, det är bara för att sålla bort den söliga och fega halvan av alla licensaspiranter.......... Då gäller det först att klara det obligatoriska knäskrapet............. Sen måste du köra Sviestad under minuten. .nå sina mål.
Skämt å sidå, att kalla den praktiska delen av licenskursen för Uppkörning är missvisande då den inte är något prov... Licenskursen är en UTBILDNING, . . Mitt tips till alla som ska gå licenskursen är att glassa runt på "uppkörningen", lyssna på kursledaren,.............
På den kursen jag gick satt det 30 hårt sammanbitna killar i ett rum........... Luften var så tjock att man skulle kunnat dela den med en tårtspade..... . Jag undrar hur mycket viktig information från kursledaren som gick förbi oss alla för att vi satt där och var så spända?
oscar skrev:Åsen på Bikeweek eller...!?
EazyLiving skrev:Att ni som anmält er till min kurs inte har fått någon bekräftelse beror på att jag inte går igenom de som betalt förrens kursen är full eller anmälningstiden gått ut....
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari