Licenskurs?

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
Har 4 st polare som helt plötsligt vill ta licens mitt i säsongen....

Ngn som vet när nästa tillfälle ges?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det stora hoppet ligger nog på KMF (Gelleråsen) eller Fakenberg i det här fallet. LMS-Micke vill men har inte möjlighet att lösa en kurs till nu utan det är nog framåt hösten som gäller isf.

Det ser lite tungt ut nu men börja förbereda er så komemr chansen rätt vad det är...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag är också intresserad! Säg gärna till om tillfälle ges!
Hälsningar EXup

R1Tege

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Letar..
Jag är också på+ ett par polare,säg mer än gärna till om det blir några fler tillfällen under sommaren/hösten!
Tack på förhand/Johan

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
en tanke...

Någon kanske skulle ta på sig att göra en lista på intressenter som sedan pressenteras till de ansvariga för kursverksamheter.

Namn, mail, önskad bana ... kan ju vara något som borde finnas med på listan.

R1der

Köpa billigt köpa dyrt!
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
Honda 1000RR -07
Jag vill med!

Det verkar vara ett väldigt intresse för att få ta licenskurser så jag förstår inte varför de ska vara så ont om dom nu?
Säsongen är ju inte så gammal ännu...
Jag är själv jäkligt sugen på att ta licens nu för jag köpte precis en banhoj men jag har frågat runt på alla banor och de verkar heldött tyvärr.
Man kanske skulle planerat bättre och gått kursen i våras men nu är det som de är och jag förstår inte varför de ska vara så svårt att fixa en kurs?

Vad jag har förstått så är det en teoridel och en "uppkörningsdel".
Borde man inte kunna sitta i vilken lokal som helst och fixa teoridelen för att sen göra uppkörningen när tillfälle ges på nån av banorna i Sverige? Det finns väl gott om kunnigt folk som kan godkänna en på en bana skulle jag tro.
Eller är det krav från Svemo att man måste göra allt på samma dag, nån som vet?
Tycker inte att de borde vara några problem att fixa kurser när det är så många som är intresserade.
Jag pratade med Svemo om detta och de bad mig ringa Kennet Lodnert (ursäkta om jag stavar namnet fel) angående kurser.
De verkar som de eventullt skulle kunna bli en kurs nu till sommaren också så det är bara till att hålla tummarna.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

En lista med alla intresserade kanske skulle göra susen också, ska snacka mer med han så får vi se hur detta löser sig.

Vill ju köra nu när jag äntligen fått tummen ur och köpt min racer! :D

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Re: Jag vill med!

R1der skrev:
Det verkar vara ett väldigt intresse för att få ta licenskurser så jag förstår inte varför de ska vara så ont om dom nu?
Säsongen är ju inte så gammal ännu...
Jag är själv jäkligt sugen på att ta licens nu för jag köpte precis en banhoj men jag har frågat runt på alla banor och de verkar heldött tyvärr.
Man kanske skulle planerat bättre och gått kursen i våras men nu är det som de är och jag förstår inte varför de ska vara så svårt att fixa en kurs?

Vad jag har förstått så är det en teoridel och en "uppkörningsdel".
Borde man inte kunna sitta i vilken lokal som helst och fixa teoridelen för att sen göra uppkörningen när tillfälle ges på nån av banorna i Sverige? Det finns väl gott om kunnigt folk som kan godkänna en på en bana skulle jag tro.
Eller är det krav från Svemo att man måste göra allt på samma dag, nån som vet?
Tycker inte att de borde vara några problem att fixa kurser när det är så många som är intresserade.
Jag pratade med Svemo om detta och de bad mig ringa Kennet Lodnert (ursäkta om jag stavar namnet fel) angående kurser.
De verkar som de eventullt skulle kunna bli en kurs nu till sommaren också så det är bara till att hålla tummarna.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

En lista med alla intresserade kanske skulle göra susen också, ska snacka mer med han så får vi se hur detta löser sig.

Vill ju köra nu när jag äntligen fått tummen ur och köpt min racer! :D

Som du skriver så snacka med Kennert, fixa ihop en lista på intresserade så går det säkert att lösa. När jag tog min licens var det från början meningen att vi skulle göra teori & praktik samma dag, men av planeringsskäl fick vi splitta det på två tillfällen.

Lycka till :tummenupp

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...