Så var även den praktiska delen av licenskursen avklarad. Efter att ha plågat mig 12 mil i fyra plusgrader, snö och blöta så var man inte sugen på att köra direkt. Var tvungen att stanna fem gånger för att värma händerna på motorn. Den gode valmers hade avskytt den resan av flera anledningar.
Väl på plats så tinade man upp och kunde snika plats i Don Q´s och Jonas bil så man kunde ha sakerna på en plats. Efter en genomgång av herr Überleder Micke så fick vi cirkulera och lära oss spårval. Banan var förvånansvärt torr och bra och fram till lunch ökades farten succesivt. Korven var slut men det fanns ju fulkorv på Statoil så man klarade sig.
Efter lunch var det startövning och sedan lite frikörning. Intressant att märka hur hornen växer ut till och med i en enkel startövning. Det var dock ordentligt halt i Bergskurvan så där fick jag lite bakhjulssläpp.
Sedan var det friåkning och det var kul som tusan men det är otroligt vad chanslös man är på rakan när folk kommer med sina Gixxers, R-1, Blade, R-6 och annat. Bara att hålla i och försöka komma igen i kurvorna.
Det var något helvetiskt vad No1s hoj gick. Det bara snurrade till i hjälmen när man pressade touringhojen och han passerade. Imponerande måste jag säga.
Någon som vet hur det gick för killen som vurpade i Esset?
Trevligt att träffa lite folk och ursäkta till de som var där som jag inte hälsade på. Nu får man i varje fall lösa licens om andan skulle falla på.
Väl på plats så tinade man upp och kunde snika plats i Don Q´s och Jonas bil så man kunde ha sakerna på en plats. Efter en genomgång av herr Überleder Micke så fick vi cirkulera och lära oss spårval. Banan var förvånansvärt torr och bra och fram till lunch ökades farten succesivt. Korven var slut men det fanns ju fulkorv på Statoil så man klarade sig.
Efter lunch var det startövning och sedan lite frikörning. Intressant att märka hur hornen växer ut till och med i en enkel startövning. Det var dock ordentligt halt i Bergskurvan så där fick jag lite bakhjulssläpp.
Sedan var det friåkning och det var kul som tusan men det är otroligt vad chanslös man är på rakan när folk kommer med sina Gixxers, R-1, Blade, R-6 och annat. Bara att hålla i och försöka komma igen i kurvorna.
Det var något helvetiskt vad No1s hoj gick. Det bara snurrade till i hjälmen när man pressade touringhojen och han passerade. Imponerande måste jag säga.
Någon som vet hur det gick för killen som vurpade i Esset?
Trevligt att träffa lite folk och ursäkta till de som var där som jag inte hälsade på. Nu får man i varje fall lösa licens om andan skulle falla på.