licensträning med RJ

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
God kväll kära hojvänner, låtsaspersoner samt eventuellt övriga.
Jag har varit på licensträning med RJ - Ja ni vet.. han som numer susar runt banor i ett ruggigt tempo, käkar kexchoklad som ingen annan OCH gärna delar med sig av sina upplevelser i form av racerapporter här på Sporthoj.

Målet med min resa var för det försat för att få reda på hur det egentligen går till på rr-träningar och för att peppa mitt självförtroende/ego ytterligare lite inför kampen med draken (kvinnan i hushållet), för som de flesta (eller iallafall säkert många) säkert redan vet så går ju tyvärr kärleken till hojen hand i hand med kräleken till sambon (och då pratar jag inte om den andra hojen som står i garaget).
För det andra så hade man ju hört talas om att Roger själv körde 58or på denna bana nu mer och att rekorden låg ett par sekunder lägre. Detta gör ju att egot säger en att visst kan jag med köra 58or! Jag har ju kört hoj 2 år, bana 3 gånger innan och BARA kraschat 2 hojar :gnissla

Iallafall så mötte jag upp med RJ på Teg (någonstans) för att åka racingbuss hela vägen ner till Mittsverigebanan. Denna resa skulle ändå visa sig gå smidigt och smärtfritt, till och med ett stop på Subways i Ö-vik hans med.

Väl nere på banan packades alla prylar ut på 10 röda och en måltid hann avnjutas under tiden som däckvärmarna gjorde sitt. Roger hade redan innan talat om för mig att han idag skulle ta det lungt, mest köra för att hålla "tempot uppe" inför nästa tävling.
Nifiken som man är kunde man ändå inte låta bli att tjuvkika på laptimern som skvallrade om stabila 59or hela kvällen, även om det som Roger sa såg ut att gå hyffsat lungt. Samtidigt som man såg flera andra hojar kämpa för bra tider men ändå bara komma in med 1.00, 1.01 osv. Det säger en hel del om RJs kapacitet. :tummenupp

Efter 3 timmar nöjde vi oss med körning för denna dag och bussen packades ihop för resa hemåt. Resan hem gick också smidigt trots att den verkade ta lite längre tid. Men om det beror på att man bara var trött eller Rogers snack låter jag vara osakt. Däremot vet jag att Roger är en man som sitter inne på mycket kunskap och många trevliga historier! Men jag tänker ändå trottsa hans tips om att börja med en 250 2-takt som hoj till vintern (nybörjare) istället för en 250-450 4-takt :arsele

Reflektion efter resan; Klart jag med kan köra 58or, Lätt!! :rolleyes: Roger kör ju lungt stabila 59or :)

edit; försöker få in lite bilder, men det verkar inte gå.. eller kanske nu? Blir inte mycket bättre med kompaktkamera..

Bifogat

• P1010037.JPG
    P1010037.JPG
    125 KB · Visningar: 72
  • P1010047.JPG
    P1010047.JPG
    135.6 KB · Visningar: 62
  • P1010035.JPG
    P1010035.JPG
    126.9 KB · Visningar: 67

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
några till

Bifogat

• P1010044.JPG
    P1010044.JPG
    105 KB · Visningar: 63
  • P1010049.JPG
    P1010049.JPG
    128.7 KB · Visningar: 65

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Kul med en liten RR berättelse! Hoppas att din RR satsning går bra och att den verkligen blir av! Min har jag lagt på is eftersom jag har insett att det inte funkar ekonomiskt, speciellt inte om man är student och bor långt uppe i landet... Sen att man är långsam är ju en annan historia :tungan

P.S RJ är kung av Kexchoklad! :D

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
haha, ja vi får ju se. det är ju det ekonomiska man käpar med, men har iallafall en bra hoj och lite prylar till den. det blir till att jobba arslet av sig i vinter

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Kul med lite reportage och bilder! :tummenupp

Kul också att någon fler är intresserad av roadracing! :tummenupp

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Så det blir ingen BMW då?
(Jag saknar den hojen lite, vägarna är inte så bra här i skellefteå heller)

Spoox

Gick med
16 Mar 2006
Hoj
Så det blir ingen BMW då?
(Jag saknar den hojen lite, vägarna är inte så bra här i skellefteå heller)

Njaaaaeee... ingen BMW, men de gången jag ska ta med hojen på lång semester ska jag fundera över det! eller bara behöver en hoj fär att ta mig till och från jobb mm :) ... eller bar får en massa pengar över :p

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Enda gången man får en massa pengar över är när man säljer sin BMW.
:D

Kan bara säga att jag är grymt nöjd med nya fightern.
Häromdagen så ville den wuiiila på 4:an. Då tyckte jag om den extra mycket den kvällen. Sen att Skellefteå är värsta stekarstaden med en massa fighters gör inte saken sämre.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy