Licensträning under bikeweek?

Jocke S

Snabbare & Snabbare
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Yamaha 660 Tenere Yamaha WR 450
Jag ringde och pratade med dem för några veckorsedan. Då sa de att försäkrade hojar på dagen och licens mellan 16.00 - 18.00.
/Jocke

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Joakim Spång skrev:
Jag ringde och pratade med dem för några veckorsedan. Då sa de att försäkrade hojar på dagen och licens mellan 16.00 - 18.00.
/Jocke

Tack,
Kör varje klass för sig eller hur delar dom upp det?

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Joakim Spång skrev:
/Jocke

TJa får be om ursäkt att jag är ute och cyklar i fel del, men gathojar vilka dagar får de köra? :)

sandstream

Guest
Som vän av ordningen har jag skitsvårt för arrangemang utan tydliga struktur när det gäller tex tider.
Hur har det varit tidgiare år, har alla fått köra?
Hur mycket?

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
Jag ska köra b-racet den 23/7 .
Har aldrig varit på Bike week innan. Hur funkar det? Jag tänkte inte åka hem mellan b-racet och SO/SM. Får man tillfälle att köra nåt under veckan?
Kostar det nåt att vara på området mellan tävlingarna?

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
sandstream skrev:
Som vän av ordningen har jag skitsvårt för arrangemang utan tydliga struktur när det gäller tex tider.
Hur har det varit tidgiare år, har alla fått köra?
Hur mycket?

Vilken det menar du?? Allmänhetens åkning eller licensträningen??

Info om allänhetens åkning hittar du på http://www.karlskogamotorstadion.com/bikeweek/allman.htm

Licenskörningen har jag ingen koll på hur mycket Mike vill ha betalt per gång men det brukar som det sägs vara en tvi och en fyr-taktsgrupp. Sedan släpps det vällan ut så många som banan är tillåten för och när en går in så släpper man ut en ny om det är fullt skulle jag tro.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Arawak skrev:
Jag ska köra b-racet den 23/7 .
Har aldrig varit på Bike week innan. Hur funkar det? Jag tänkte inte åka hem mellan b-racet och SO/SM. Får man tillfälle att köra nåt under veckan?
Kostar det nåt att vara på området mellan tävlingarna?

Kolla:
Joakim Spång skrev:
/Jocke

Alltså blir det kvällsträning varje eftermiddag/kväll. Fan av kul :tummenupp

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Man får inte köra med slicks i gatgrupperna antar jag? Någon som har någon erfarenhet av det?

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Magnus skrev:
Kolla:

Alltså blir det kvällsträning varje eftermiddag/kväll. Fan av kul :tummenupp

Ett tips. Anmäl dig så fort sekr. öppnar, det blir fullt fort!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
sandstream skrev:
Det är "allmänhetens" jag undrar om.
Att vara 1 av 400 hundra som ska slåss om bantiden är inte så lockande.
Har läst infon på Åsens sajt men kan inte hitta någon annan info än att det är först till kvarn som gäller :(

Förra året var det fört till kvarn som gällde. De körde 4 grupper med ca 30 pers i varje och sen var det fullt. Alltså ungefär som vilken bandag som helst, bara att det inte går att boka plats innan.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
sandstream skrev:
Har läst infon på Åsens sajt men kan inte hitta någon annan info än att det är först till kvarn som gäller :(

Det stämmer, först till kvarn gäller. Bara att hänga på låset när dom öppnar sekreteriatet :yoparty

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Klockan åtta händer följande. Ut på trappen från sekretariatet kommer Mike Bluff himself, skådar ut över jättekön för anmälning till allmänhetens åkning, lägger magen på räcket och säger:

"Goemorron grabber, jaeg vet aett nie aer houndre stykken sam vill oeke bane, men foerst ska jaeg ha en schienksmargass o min morronröijk. Taekk."

sandstream

Guest
Magnus skrev:
Förra året var det fört till kvarn som gällde. De körde 4 grupper med ca 30 pers i varje och sen var det fullt. Alltså ungefär som vilken bandag som helst, bara att det inte går att boka plats innan.
Okej, då är det precis som jag inte vill att det ska vara :(
Nåja, familjen blir glad för nu slipper de stå och häcka vid banan en eller flera dagar :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Strider skrev:
Yeah, Mike our hero has spoken. Today we will go trackriding. :yoparty

Mer, Valmers, MER.
Någon vinnare lägger en burnout i depåkurvan för att fira. Givetvis lyckas vederbörande bränna ett hål i asfalten.

Mike: "knaster...spraak....hallau hallau....extre foerermoete am tie minoutar. Taekk."

På mötet: "Det aer en jaevel sam har burnet haol i banen i depaukurven. Jaeg haer sprejet en ring rount haolet. Var vaenlig tjoer inte pau ringen. Taekk."

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
valmers skrev:
Någon vinnare lägger en burnout i depåkurvan för att fira. Givetvis lyckas vederbörande bränna ett hål i asfalten.

Mike: "knaster...spraak....hallau hallau....extre foerermoete am tie minoutar. Taekk."

På mötet: "Det aer en jaevel sam har burnet haol i banen i depaukurven. Jaeg haer sprejet en ring rount haolet. Var vaenlig tjoer inte pau ringen. Taekk."

Faktum är att Mike i det läget bara följer de regler som måste följas. Alla förändringar på banan (t.ex. upp med airfence, ner med airfence, indragna posteringar eller nya hål i banan) måste meddelas till samtliga förare. Detta skall göras på ett förarmöte.

Sedan kan man ju undra om ni tycker om att köra på banor med hål på sig eftersom många är pigga på att göra nya hål... ;)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning