Lidl produkter (billiga mctillbehör)

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Om jag har! De håller tätt, garanterat. Hade helstället med på min mc-semester i Tyskland förra året. En vecka och 5 dagar med regn. Jag var torr hela tiden. Jag köpte storleken L och har storlek 54 på skinnstället. Det är aningen för litet för det spänner kring ryggen och benen när man sitter på hojen. Skulle köpt XL istället.

Då får de bli ett sådant! Är 1,70 så då kanske medium blir bra...
 

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Köp förstaförbandet!!! :tummenupp Alla borde ha ett med sig ut, det kan rädda liv.

Jag köpte ett för två år sedan och det innehåller bra mycket mer saker än det 3 gånger så dyra som Apoteket säljer. Apotekets innehöll när jag kollade massor av plåster men inget tryckförband. Plåster är väldigt användbart vid större olyckor :D . Det enda som jag saknade i Lidls 1:a förband var en andningsmask för mun-mot-mun-metoden men de går att köpa lösa.

KjellF
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Usch, jag kommer att bli fattig (not).

Det blir ett lås, en tankväska, en liten tankväska, handsfree och en kruka till frugan. Det är i vart fall vad jag planerat.

Tack för tipset.:tummenupp

jag förstår inte.. är du inte rädd om frugan ?

ja menar ställ dig själv frågan , vad gör DU med för utrustning.. vill du att frugan har sämre grejor än dig..

personligen kör jag med shoeis näst värsta hjälm . och det kommer inte på tal att tant skulle ha något som är sämre. detsamma gäller allt..visst det kostar pengar . men man sover gott..

visst lidlkrukorna är kanske inte skräp men bara för att det inte är skräp så förstår jag inte att man köper hjälm där bara för att det är till frugan.. skulle du köpa kruka där till dig själv ?. .

inget påhopp men en frågeställning som jag fick bara.. jag bara undrar.
är du inte räddare om din fruga än att det faktiskt är värt att ge henne en kruka som visst den kostar kanske 4500 men än sen då. det är det väll värt
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Här är mina betyg på sakerna jag handlade förra året...

Regnstället passar inte över ett ställ med puckel, man blir strypt av kragen.

Skivbromsåset öppnade jag med en hammare.

Kedjelåset tål inte vatten.

Tankväskan var riktigt bra men det verkar inte vara samma modell i år tyvärr.
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
jag förstår inte.. är du inte rädd om frugan ?

ja menar ställ dig själv frågan , vad gör DU med för utrustning.. vill du att frugan har sämre grejor än dig..

personligen kör jag med shoeis näst värsta hjälm . och det kommer inte på tal att tant skulle ha något som är sämre. detsamma gäller allt..visst det kostar pengar . men man sover gott..

visst lidlkrukorna är kanske inte skräp men bara för att det inte är skräp så förstår jag inte att man köper hjälm där bara för att det är till frugan.. skulle du köpa kruka där till dig själv ?

Ekonomin är kanske sådan att hon antingen får åka med en gammal skithjälm eller en ECE-godkänd ny hjälm från Lidl? Vad vet vi.

Frugan kanske åker med var tjugonde gång - då är det kanske inte ekonomiskt motiverat att köpa en dyrare hjälm? Om frugan åker en tjugondel så många mil men har en hjälm som är fyra gånger billigare har han ju faktiskt lagt ner mer pengar på frugans säkerhet per körd kilometer än sin egen. Om hjälmbudgeten är 5000 kr är det kanske säkerhetsmässigt motiverat att den som kör överlägset längst körsträcka köper en hjälm för 4500kr och den som åker med få mil köper en för 500?

Alla kan inte köpa det värsta (du har ju själv inte den värsta shoein). Och köper man något under det värsta har man ju gjort någon form av avvägning mellan ekonomi och säkerhet. Och vem säger att någons avvägning är bättre än någon annans när vi talar om full ECE-godkänd utrustning?

Om du köper en likadan kruka som din egen till en eventuell fru kan du få samma ifrågasättande - varför är inte din fru värd den värsta Shoein?

Återigen - sålänge man inte köper det bästa har man gjort en ekonomisk avvägning mot säkerheten. Var avvägningen hamnar är ju högst individuellt. Finns inget rätt svar på detta (förutom att köpa det bästa om man är laddad med stålar).
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
jag förstår inte.. är du inte rädd om frugan ?
ja menar ställ dig själv frågan , vad gör DU med för utrustning.. vill du att frugan har sämre grejor än dig..

Min fru har "sämre" hjälm än jag!
Den kostade 2400kr och min var *host* drygt 3 ggr dyrare... Shoei X-Spirit.
Anser att jag vill ha en dyrare/bekvämare hjälm då jag kör mer timmar än hon åker och eftersom hennes hjälm är godkänd så bör den skydda åtminstone i närheten av lika bra.
Lidlhjälmarna är ju också e-märkta osv och skyddar nog okej vid en vurpa men de är kanske inte så tysta och bekväma?
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Ekonomin är kanske sådan att hon antingen får åka med en gammal skithjälm eller en ECE-godkänd ny hjälm från Lidl? Vad vet vi.

Frugan kanske åker med var tjugonde gång - då är det kanske inte ekonomiskt motiverat att köpa en dyrare hjälm? Om frugan åker en tjugondel så många mil men har en hjälm som är fyra gånger billigare har han ju faktiskt lagt ner mer pengar på frugans säkerhet per körd kilometer än sin egen. Om hjälmbudgeten är 5000 kr är det kanske säkerhetsmässigt motiverat att den som kör överlägset längst körsträcka köper en hjälm för 4500kr och den som åker med få mil köper en för 500?

Alla kan inte köpa det värsta (du har ju själv inte den värsta shoein). Och köper man något under det värsta har man ju gjort någon form av avvägning mellan ekonomi och säkerhet. Och vem säger att någons avvägning är bättre än någon annans när vi talar om full ECE-godkänd utrustning?

Om du köper en likadan kruka som din egen till en eventuell fru kan du få samma ifrågasättande - varför är inte din fru värd den värsta Shoein?

Återigen - sålänge man inte köper det bästa har man gjort en ekonomisk avvägning mot säkerheten. Var avvägningen hamnar är ju högst individuellt. Finns inget rätt svar på detta (förutom att köpa det bästa om man är laddad med stålar).


ekonomin var inget som jag avvägde i mitt köp av hjälm. ansåg bara att jag inte har behov av en hjälm som är för "racebruk" och dels så föll jag för den hjälmen jag köpte. skall dock tillläggas att jag föll rätt så hårt för en kbchjälp med döskallar ockå men ville inte ha den då jag inte kände för att köpa en billig hjälm bara för att den var snygg därav att jag köpte shoei xr1000 .
jag förstår inte varför det skulle vara befogat att köpa en sämre hjälm till sin fru bara för att hon inte åker med lika ofta. min tant kanske kommer åka med 5 procent av alla gånger men hon är lika inne på min linje som jag är . hon vill inte ha något som är billigare eller sämre än mina grejor bara för att hon inte åker med lika ofta.. när vi åker bil så åker vi lika säkert bägge två varför skulle vi inte göra det när vi åker hoj.

visst om du kommer och säger att du köper en till dig och en till frugan som ni skall ha när ni åker hoj då kan jag kanske köpa resonemanget. men inte att hon skulle ha sämre grejor än du själv..


>>maggy..

du skriver att visst hennes hjälm kanske inte är lika bekväm och komfortabel som din egen.
varför skall inte hon ha samma komfort som du har när ni åker hoj.

just my five cents
 

Papi

Motoped
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Gamm-Daytona
Vad ni än ska köpa, så var där vid öppning första dagen annars är grejorna slut efter första förmiddagen.:mad:
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR

du skriver att visst hennes hjälm kanske inte är lika bekväm och komfortabel som din egen.
varför skall inte hon ha samma komfort som du har när ni åker hoj.
just my five cents

Precis så tänker vi bägge!:tummenupp
Om man åker sällan så har man inte samma krav på komfort. Skyddsvärdet är som jag sa förhoppningsvis i närheten av min "dyra".
Men så har ju just jag inte köpt hjälm på Lidl åt min fru.
Det är en UVEX och är enligt henne MYCKET bekvämare än Nolan osv som hon provat.
Jag köpte ryggskydd åt oss bägge på Lidl i Finland förra veckan och då kollade jag lite på hjälmarna. De såg rätt okej ut även om jag inte provade någon. Jag är övertygad om att de dyra märkena är ofta dyra pga just märket.
Köpte min Shoei X-Spirit bara för att skryta serru... MYCKET säkrare än en sketen XR-1000.:tungan :hihi :hihi :hihi ;)
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Precis så tänker vi bägge!:tummenupp
Om man åker sällan så har man inte samma krav på komfort. Skyddsvärdet är som jag sa förhoppningsvis i närheten av min "dyra".
Men så har ju just jag inte köpt hjälm på Lidl åt min fru.
Det är en UVEX och är enligt henne MYCKET bekvämare än Nolan osv som hon provat.
Jag köpte ryggskydd åt oss bägge på Lidl i Finland förra veckan och då kollade jag lite på hjälmarna. De såg rätt okej ut även om jag inte provade någon. Jag är övertygad om att de dyra märkena är ofta dyra pga just märket.
Köpte min Shoei X-Spirit bara för att skryta serru... MYCKET säkrare än en sketen XR-1000.:tungan :hihi :hihi :hihi ;)

oki då förstår jag hur du tänker även om jag inte håller med..
ja du har ju trots allt inte köpt en hjälm för 500 spänn till frugan din.. det är där vi börjar prata om att jag inte förstår..

naturligtvis är din xspirit säkrare än min xr1000 men jag har större posörvärde i min för min är mycket coowlare :arsele
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Apotekets innehöll när jag kollade massor av plåster men inget tryckförband.
Om du menar Cederroths första förbandsväska för ~150 kr så innehåller den visst tryckförband (kallas blodstoppare). Jag tycker att den är bra eftersom den har bälteshälla, då kan man fästa den på ryggsäcken, använder den när jag kör offroad.

Cederroth skrev:
Första Hjälpen-kit med bälteshälla
Innehåll: 1 Blodstoppare, 1 liten Blodstoppare, 1 Elastisk binda,
1 Huvudförband, 10 Savett sårtvättare, 20 Plåster, 1 Mitella, 1 Bältesskärare, 2 par Handskar, Första Hjälpen-handbok.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Till er som snackar om kättinglåset, det är gjort av karbonstål= kolstål på vanlig svenska. Kolstål rostar fruktansvärt lätt om det får minsta lilla droppe på sig. Är det "inbyggt" njurbälte i ryggskyddet eller är det en sånt utan?
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Vet inte om jag skulle lita på några "säkerhetsprylar" men regnstället och tankväskorna är ju helt klart intressanta. Har varit ute efter en liten tankväska att ha sminket i!:D

/Carin
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Köpte regnställ,crosshjälm till grabben och en tankväska förra året.
Klart nöjd med alla produkterna...:tummenupp

//Kenneth
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Det håller tätt. Har kört 60 mil med det i konstant ösregn o den släppte inte igenom ngt. :tummenupp TJÖP e mitt tips. tror det är samma modell som förra året

Frågan är hur blöt var du invändigt då av din egen kondens eller var det så kallt att du knappt svettades?
Gore-Tex = halleluja!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tankväskan var riktigt bra men det verkar inte vara samma modell i år tyvärr.
De har två stycken i år. En ny som är liten och sedan den större som är samma som ifjol som det ser ut.

Jag köpte den större tankväskan ifjol och den tycker jag var mycket prisvärd. När jag åkte på hojsemester så klämde jag ner en ganska stor kameraväska, två stockar snus, ett par extra handskar, en M/87 tröja, förstaförband, ett gäng kartor, pass, färjebiljetter, regbevis och övriga resehandlingar. Den satt kvar på hojen och höll grejjerna torra (det finns ett regnskydd man kan dra över).

Det finns en rekommenderad maxhastighet på den som man kanske inte bör överstiga. Dels så blir väskan i sig ett ganska stort vindfång så remmen som man sätter fram får ta ganska stora påfrestningar och dels så kan regnskyddet bli upplåst som en ballong av det. Dessutom hade jag råkat få lite grus under väskan, så när hojen tippade på en bensinmack och väskan vickade av så blev det tre små repor på tanken. :(

I år ska jag nog köpa mig en liten tankväska och förbandskittet. Någon personlig utrustning skulle jag inte köpa på Lidl i första taget.
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Vet inte om jag skulle lita på några "säkerhetsprylar" men regnstället och tankväskorna är ju helt klart intressanta. Har varit ute efter en liten tankväska att ha sminket i!:D

/Carin

Den mindre tankväskan kanske rymmer ditt smink

I övrigt kan jag rekomendera den större tankväskan för 269 kr, men den var nog billigare förra året tror jag.
För mig höll den runt 350 mil under semestern, sen gick sömmen sönder till dragkedjan. Den är nästan tillräckligt stor, men många bra fack.
Regnskyddet kan man såklart kasta på en gång där måste man köpa riktiga grejer.
Den är ju billig o därför prisvärd.

I övrigt hatar jag Lidl och rekomenderar ingen att gynna tyskarna.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top