PTURE skrev:2511346Säljer Lidl mcskydd??? Har för övrigt aldrig varit inne i en Lidl-butik...
Sök i forumet, finns en del trådar om lidl.PTURE skrev:2511363Jaha!!! Är det några bra prylar då? Såg lite i Mc-folket om deras ryggskydd som tydligen var bra.....
X-up skrev:2511351Japp, 1 gång per år. I april.
Köpte kättinglås, regnställ och tankväska för under 500:-. Funkar skitbraPTURE skrev:2514030Får nog ta en premiärtur till Lidl i april då... Kanske kan hitta något intressant....
strau skrev:2517073Tjena. Jag var hos Lidl idag för att titta/köpa Delta ryggskyddet som fick så bra i MC-folkets test (2:a).
Snacka om besvikelse de hade inga inne varken i Malmö eller löddeköpinge. I Malmö visste de inte ett smack men i Löddeköpinge så visste de att det hade detta året bara funnits ryggskydd inne en gång och det var tidigt i våras och bara i en 1 vecka. Jag ska kolla med deras kundtjänst på måndag om det går att skaffa fram ryggskyddet.
Ska också kolla med SMC varför det överhuvudraget kommit med ett ryggskydd som sen inte går att köpa. Snacka om att luras eller att inte bedriva seriös testverksamhet, går MC-Folkets test att lita på?
Vill gärna höra om det är någon som fått napp på ryggskyddet ifråga eller vet någon annan som säljer det?
strau skrev:2517073Tjena. Jag var hos Lidl idag för att titta/köpa Delta ryggskyddet som fick så bra i MC-folkets test (2:a).
Snacka om besvikelse de hade inga inne varken i Malmö eller löddeköpinge. I Malmö visste de inte ett smack men i Löddeköpinge så visste de att det hade detta året bara funnits ryggskydd inne en gång och det var tidigt i våras och bara i en 1 vecka. Jag ska kolla med deras kundtjänst på måndag om det går att skaffa fram ryggskyddet.
Ska också kolla med SMC varför det överhuvudraget kommit med ett ryggskydd som sen inte går att köpa. Snacka om att luras eller att inte bedriva seriös testverksamhet, går MC-Folkets test att lita på?
Vill gärna höra om det är någon som fått napp på ryggskyddet ifråga eller vet någon annan som säljer det?
De hade säkerligen med Lidl's ryggskydd i testet för att visa att det finns budgetskydd som spöar de mycket dyrare skydden. De finns ju att köpa under en begränsad tid varje år.strau skrev:2517073<znipp> Ska också kolla med SMC varför det överhuvudraget kommit med ett ryggskydd som sen inte går att köpa. Snacka om att luras eller att inte bedriva seriös testverksamhet, går MC-Folkets test att lita på?</znipp>
Veratio skrev:2518469Om du besvärar dig med att läsa tråden som du svarar i så får du veta att Lidl har MC-saker till försäljning en gång per år.
Niclas
strau skrev:2521054Varför jag skrev mitt inlägg som jag gjorde var att jag inte riktigt kunde tro på att en mc-tidning som som bevisligen har en väldigt stor läskrets tar med ett skydd utan att upplysa om att det egentligen (rent praktiskt) inte går att köpa. Att det är tillgängligt en vecka om året är ju en viktigt faktor i möjligheten att införskaffa ett skydd som de ger näst högsta betyg och det behövs väl inte allt för stor fantasi för att förstå att många kommer att sticka iväg till en Lidl affär för att själv kolla in kvalitén och kanske köpa skyddet.
Viffer skrev:2523065Om det finns tillgängligt i en vecka av 52 innebär det väll att det (rent praktiskt) går att köpa? Ska testpatrullen "skita i" att testa detta skydd och därmed inte kunna bevisa att det finns billigare skydd på marknaden som skyddar bättre än dom som rensar plånboken?
Tack MC-Folket för att ni tog med det otillgängliga skyddet från Lidl och krossade myten om att dyrast är alltid bäst
#1 skrev:2527153Ta och kolla vart grejorna är tillverkade och godkända.
Jag skulle aldrig åka med en sådan hjälm som de sålde på lidl
då jag vet att dom inte är rätt konstruerade. ialla fall de hjälmar som såldes på en lidl butik -05
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|