Lidl??

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Säljer Lidl mcskydd??? :va Har för övrigt aldrig varit inne i en Lidl-butik...:rolleyes:

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Jaha!!! Är det några bra prylar då? Såg lite i Mc-folket om deras ryggskydd som tydligen var bra.....

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Köpte tex en tankväska för 100 kr och ett regnställ för 150kr för två år sen.
Funkar skitbra. Inte ens en dragkedja i tankväskan har pajat.

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Yapp...

Jo då. Ibland, eller kanske beroende på årstid :)

De hade ett test på ryggskydd i senaste tidningen från SMC. De kom på tredjeplats o betingar de rimliga priset på 350:- :tummenupp

En polare köpte stövlar för nästan samma summa o de duger gott till lite "vardagspendling" enl honom. Där vill nog jag iaf "ha bättre på fötterna" :va

Har för övrigt satt min fot 1 ggr innanför deras dörrar, får kanske göra de till en vana o gå in en andra gång... :tungan

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
PTURE skrev:
2514030 Får nog ta en premiärtur till Lidl i april då...:banana Kanske kan hitta något intressant....:hoppa
Köpte kättinglås, regnställ och tankväska för under 500:-. Funkar skitbra:tummenupp
Låset är inte godkänt men avskräcker, stället håller tätt, och tankväskan rymmer saker och sitter kvar i 290:hojraket

strau

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Lidl och Delta ryggskydd

Tjena. Jag var hos Lidl idag för att titta/köpa Delta ryggskyddet som fick så bra i MC-folkets test (2:a).
Snacka om besvikelse de hade inga inne varken i Malmö eller löddeköpinge. I Malmö visste de inte ett smack men i Löddeköpinge så visste de att det hade detta året bara funnits ryggskydd inne en gång och det var tidigt i våras och bara i en 1 vecka. Jag ska kolla med deras kundtjänst på måndag om det går att skaffa fram ryggskyddet.
Ska också kolla med SMC varför det överhuvudraget kommit med ett ryggskydd som sen inte går att köpa. Snacka om att luras eller att inte bedriva seriös testverksamhet, går MC-Folkets test att lita på?

Vill gärna höra om det är någon som fått napp på ryggskyddet ifråga eller vet någon annan som säljer det?

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
när jag tog MC kort så köpte jag allt på lidel :tomte det va väll både + och minus.. + va att det va billigt minus va att det va lite sämre kvalitet å att man blev mobbad av kompisarna.. :hihi

har 2 hjämar kvar dom äre inge fel på..

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Om du besvärar dig med att läsa tråden som du svarar i så får du veta att Lidl har MC-saker till försäljning en gång per år.

Niclas

strau skrev:
2517073 Tjena. Jag var hos Lidl idag för att titta/köpa Delta ryggskyddet som fick så bra i MC-folkets test (2:a).
Snacka om besvikelse de hade inga inne varken i Malmö eller löddeköpinge. I Malmö visste de inte ett smack men i Löddeköpinge så visste de att det hade detta året bara funnits ryggskydd inne en gång och det var tidigt i våras och bara i en 1 vecka. Jag ska kolla med deras kundtjänst på måndag om det går att skaffa fram ryggskyddet.
Ska också kolla med SMC varför det överhuvudraget kommit med ett ryggskydd som sen inte går att köpa. Snacka om att luras eller att inte bedriva seriös testverksamhet, går MC-Folkets test att lita på?

Vill gärna höra om det är någon som fått napp på ryggskyddet ifråga eller vet någon annan som säljer det?

Gubbrejsarn

Ju mer jag hör desto mindre begriper jag
Gick med
21 May 2004
Hoj
Honda VFR 750F
Håll koll på deras hemsida framåt April, så ser ni när det är en vecka kvar till mc-veckan.

njelger

Guest
strau skrev:
2517073 Tjena. Jag var hos Lidl idag för att titta/köpa Delta ryggskyddet som fick så bra i MC-folkets test (2:a).

Du har inte läst först. :rolleyes:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
strau skrev:
2517073 <znipp> Ska också kolla med SMC varför det överhuvudraget kommit med ett ryggskydd som sen inte går att köpa. Snacka om att luras eller att inte bedriva seriös testverksamhet, går MC-Folkets test att lita på?</znipp>
De hade säkerligen med Lidl's ryggskydd i testet för att visa att det finns budgetskydd som spöar de mycket dyrare skydden. De finns ju att köpa under en begränsad tid varje år.

I de trådar som finns här på forumet om Lidl's utrustning var det ett himmla hallå om hur de kunde sälja dessa skitskydd över huvud taget. De var ju billiga, då var de per automatik dåliga.

strau

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Lidl

Veratio skrev:
2518469 Om du besvärar dig med att läsa tråden som du svarar i så får du veta att Lidl har MC-saker till försäljning en gång per år.

Niclas

Hehehe Niclas. Jodå jag besvärade mig med att läsa de andra inläggen och läste också ett par andra trådar om ryggskyddstest och Lidl. Där behandlades mest testmetod, priset, om man verkligen kunde köpa mc-grejor på Lidl samt en envis återkommande fråga var man kunde köpa en viss hjälm billigare.

Varför jag skrev mitt inlägg som jag gjorde var att jag inte riktigt kunde tro på att en mc-tidning som som bevisligen har en väldigt stor läskrets tar med ett skydd utan att upplysa om att det egentligen (rent praktiskt) inte går att köpa. Att det är tillgängligt en vecka om året är ju en viktigt faktor i möjligheten att införskaffa ett skydd som de ger näst högsta betyg och det behövs väl inte allt för stor fantasi för att förstå att många kommer att sticka iväg till en Lidl affär för att själv kolla in kvalitén och kanske köpa skyddet.
Nog om denna diskussion nu, skulle jag få fram något från Lidl eller SMC angående möjligheten till köp så kommer jag att lägga ut det här i forumet som ett tips till er andra som kanske är intresserade.

Hälsningar till er om åtminstone ett par soliga dagar till

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
strau skrev:
2521054 Varför jag skrev mitt inlägg som jag gjorde var att jag inte riktigt kunde tro på att en mc-tidning som som bevisligen har en väldigt stor läskrets tar med ett skydd utan att upplysa om att det egentligen (rent praktiskt) inte går att köpa. Att det är tillgängligt en vecka om året är ju en viktigt faktor i möjligheten att införskaffa ett skydd som de ger näst högsta betyg och det behövs väl inte allt för stor fantasi för att förstå att många kommer att sticka iväg till en Lidl affär för att själv kolla in kvalitén och kanske köpa skyddet.

Om det finns tillgängligt i en vecka av 52 innebär det väll att det (rent praktiskt) går att köpa? Ska testpatrullen "skita i" att testa detta skydd och därmed inte kunna bevisa att det finns billigare skydd på marknaden som skyddar bättre än dom som rensar plånboken?

Tack MC-Folket för att ni tog med det otillgängliga skyddet från Lidl och krossade myten om att dyrast är alltid bäst:tummenupp

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Viffer skrev:
2523065 Om det finns tillgängligt i en vecka av 52 innebär det väll att det (rent praktiskt) går att köpa? Ska testpatrullen "skita i" att testa detta skydd och därmed inte kunna bevisa att det finns billigare skydd på marknaden som skyddar bättre än dom som rensar plånboken?

Tack MC-Folket för att ni tog med det otillgängliga skyddet från Lidl och krossade myten om att dyrast är alltid bäst:tummenupp

Jag tror att MC-Folket tog med skyddet bara för att det har varit så mycket snack om hur dåliga de är. Ville helt enkelt testa hur pass bra/dåliga de var igentligen i ett oberoende test.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
R1 -05
Ta och kolla vart grejorna är tillverkade och godkända.
Jag skulle aldrig åka med en sådan hjälm som de sålde på lidl
då jag vet att dom inte är rätt konstruerade. ialla fall de hjälmar som såldes på en lidl butik -05

Frasse Fräs

Kan själv
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
644 Xjell-edition
#1 skrev:
2527153 Ta och kolla vart grejorna är tillverkade och godkända.
Jag skulle aldrig åka med en sådan hjälm som de sålde på lidl
då jag vet att dom inte är rätt konstruerade. ialla fall de hjälmar som såldes på en lidl butik -05

Tell me more! Jobbarkompisen har köpt sådana till hela sin gigantiska familj.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln