Lifan, pålitligt märke?

Alphax006

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R -89
Han menar nog att den som köper billigt köper dyrt och då blir det mer reparationer/utgifter.

Förresten, kolla på CB400N också. Sjyst cykel för lite pengar.

Aha, okej. Men den Hoj jag har intresse i ska jag ju bara köra tills jag skaffat A(begränsad)-kortet och jag låter min blivande handläggare kolla hojjen först innan jag köper den. :yoparty

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Men som sagt. Är 9 000:- värt för en Suzuki GSX 400E -82 som gått ca 7500 mil? Som dessutom har haft 21 ägare... :gnissla
Måste ligga väldigt lågt med kostnaderna eftersom jag fortfarande studerar och inte har något jobb. :rolleyes:

De minskar inte så mycket mer i värde men kan bli svårsålda den dagen du skall byta för det gör du. Nyare hoj gärna vedertagen som övningskörningshoj är mer ekonomiskt då de är lättare att bli av med.
Jag förstår ditt ekonomiska problem men var inte dumsnål, det är lätt när kassan är liten. Ta en rejäl funderare kanske ett samtal med föräldrarna om de kan hjälpa till ekonomiskt. Köp något nyare som du t.o.m kan ha kvar ett tag efter lappen har tagits och ändå kunna sälja när du vill upp i 1000 kubiksklassen.

Alphax006

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R -89
De minskar inte så mycket mer i värde men kan bli svårsålda den dagen du skall byta för det gör du. Nyare hoj gärna vedertagen som övningskörningshoj är mer ekonomiskt då de är lättare att bli av med.
Jag förstår ditt ekonomiska problem men var inte dumsnål, det är lätt när kassan är liten. Ta en rejäl funderare kanske ett samtal med föräldrarna om de kan hjälpa till ekonomiskt. Köp något nyare som du t.o.m kan ha kvar ett tag efter lappen har tagits och ändå kunna sälja när du vill upp i 1000 kubiksklassen.

Okej. Men det kan vara svårt att hitta en MC med över 375cc som UNDERSTIGER 25kw. Då måste det ju vara en strypt MC med andra ord och det finns ju i princip bara äldre MC's. Hittade dock en mycket fräsh Suzuki GSX 400F -83
(http://195.149.144.149/images/03/0325916352.jpg)
Endast gått 3000mil och förstrypt till 25kw :)tummenupp) Och prislappen låg väll på 13 000:- men lyckades sänka till 11 000:-. Ett bättre köp en dem andra bågarna jag funderade på? :tungan

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hade aldrig i hela mitt liv köpt en lifan, länken du posta nyss verkar 100ggr vettigare.

Alphax006

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R -89
Spelar det väldigt mycket roll om hur långt en MC har gått? Finns 2 likadana MCs på blocket, varav den ena gått 7600 mil och säljs för 9 000:-, och den andra knappt 3000 mil och säljs för 11 000:-.
Vad i såfall är de typiska slitagen på en gammal Suzuki GSX 400 E/F?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy