Går väl i bästa fall som en CBR 125.Bättre att skaffa en HD-wannabee.
![]()
http://www.shopbccycles.com/hardknock.html
går en 200cc bara lika bra som en cbr??
Går väl i bästa fall som en CBR 125.Bättre att skaffa en HD-wannabee.
![]()
http://www.shopbccycles.com/hardknock.html
det går konvertera dom till 190cc med bigbore kit från aseanmotor, men frågan är om ramen håller för det... btw... om du smockar på en 200cc från lifan så är det nästan 7hk mer och då kan man ju räkna med att man kan få ut lite till om man trimmar den mer.. men då kan du iaf räkna med att ha en av de starkaste 4-takt 125erna(fast igentligen är det ju ingen 125a längre) frågan är väl där med om ramen klarar den påfrestningen
![]()
Min polares gick motorfästet av på efter 200mil..det går konvertera dom till 190cc med bigbore kit från aseanmotor, men frågan är om ramen håller för det... btw... om du smockar på en 200cc från lifan så är det nästan 7hk mer och då kan man ju räkna med att man kan få ut lite till om man trimmar den mer.. men då kan du iaf räkna med att ha en av de starkaste 4-takt 125erna(fast igentligen är det ju ingen 125a längre) frågan är väl där med om ramen klarar den påfrestningen
![]()
Min polares gick motorfästet av på efter 200mil..
Tror inte det pallar dom där brutala 16hk som kommer med big bore kittet..
Fyfan
jag tror inte de heller.. räcker nog med att småtrimma lite
Har bara hittat big bore kit som var på 140 cc och det käns inte lönt.
Kan någon Länka till en sida där man kan köpa big bore kittet med 190 cc. så vore jag![]()
jag hittar de inte men ja tror nog att det var till lifans 150cc motorer men fortsätt leta annarsja tror nog 140cc + skicka den på portning så blir nog allt bra ska du se
![]()
200 cc motorn är nog strypt på något sätt i med att den bara har 16,1 hk man brukar väll säga att man räknar av en nolla från kubiken så får man hästarna?? typ 200cc = 20 hk 125cc=12hk mm och räcker det med en 28 mm förgasare till en 200 eller ska jag ha större?
Toppfarten enligt Lifan USA är 60MPH för en Lifan 200cc. Dvs 96km/h.....
En cbr har 13-14Hk och toppar 126km/h. (Enl Bike.) Och jag håller med EmCom. En Lifan är nog det sämsta man kan köpa.
1000cc=100hästar? Ditt sätt att räkna hästar på är nog inte det bästa... Det där med att den skulle gå som en cbr är skitsnack. En cbr har väl typ 11 hästar?
Jasså. Inte direkt vad Lifan själva uppger.....Det stämmer absolut inte, topphastigheten liger på 140 orginal
Jasså. Inte direkt vad Lifan själva uppger.....
http://mefast.com/LIFAN/MOTORCYCLE/LF200II/LF200II.html
Det där andra snacket om 1000cc=100Hk beror helt på motortillverkaren. Ta t.ex. Triump rocket. 2300cc men inte har den 230 Hk. En R1:a har 1000cc men effekten är ca 180Hk. Var hittar du logiken???
Stirra inte enbart på effekten. Många faktorer som avgör. Vikt, utväxling, antal växlar m.m. Vikteffekten är ganska lika på Lifan 200 och CBR 125. CBR:n har 6 växlar mot 5 på Lifan.
Och som sagt. Hur mycket effekt en motor har avgörs inte av volymen. Det avgörs av vad tillverkaren vill uppnå.
(Extremfall: Har en traktor med bensinmotor på 2400cc, den har 24Hk.)
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |