daemon skrev:Uppenbart att du tycker det är ok med för korta avstånd. Då kan man fråga sig om man är mogen att köra då. Eller?
daemon skrev:Uppenbart att du tycker det är ok med för korta avstånd. Då kan man fråga sig om man är mogen att köra då. Eller?
FireRacer skrev:Var o åkte storängsleden mellan Huddinge o gladö igår.
Ganska mycket trafik, kl var 10. Framför mig har jag en lätt lastbil som helt plötsligt tvärnitar och det gör öven jag för att inte köra in i honom. 50-väg, men vi höll nog båda 60km/h. Han skulle släppa fram en buss. Vet att bussen har företräde i 50, men vi hade båda i stort sett kört förbi den stillstående bussen, i alla fall så var vi jämsides med den när den börja blinka ut, då fåntratten i lastbilen helt plötsligt får för sig att han ska vara "snäll" o släppa förbi bussen. Jag får sladd o vurpar längs med vägen i ca 4 meter. Jag klara mig med lite skrapskador o blåmärken. Hojen klararade sig oxå relativ bra, men med några skrapskador på flera ställen, inte snyggt.
Så till min fråga, är det helt kört för min del. Alltså att lastbilen kommer undan självrisken pga av att jag var bakom honom.
Som sagt han nitade i sista stund o utgjorde fara för andra.
Min självrisk ligger på 15000/vagnskada tror jag=(
Snälla, har ni varit med om liknande eller har ni några tips.
Ps både "idioten" och en bilist bakom mig stannade för att kolla att jag var ok. hon bakom mig såg det hela o kan nog styrka att "idioten" tvärnitade utan att egentligen behövt göra det.
tacksam för alla svar!!
Silwer skrev:Det intressant var egentligen inte vad som var moraliskt rätt, för visst kan man tycka att nån som toknitar framför en är en idiot.
Tyvärr hjälper det ju inte när det kommer till vem som anses vållande av försäkringsbolagen.
Avarage skrev:Är du felfri? En som ALDRIG begår ett misstag, eller?
Varför gå så hårt fram bara för att han ställde en vänlig och konkret fråga?
Håller med föregående talare: Väx upp!
// Niklas
freddexwing skrev:Ohövliga, håller på sin rätt, bara helt enkelt lessna, besvikna korkade människor...
/Fredde
ConfuseD skrev:Solklart ditt fel, det e bara att acceptera och betala. Sen att du inte kunde bromsa utan att åka omkull så kanske du borde gå en smc kurs eller nått, finns jättebra bandagar med smc där man får lära sig både att svänga och bromsa. Om det bara va småskavanker så kan det blir ett perfekt vinterprojekt, behöver kanske inte kosta skjortan heller.
daemon skrev:Spelar det någon roll vad bussen gör, om man ligger för nära en truckers som vill stannar och följa trafikreglerna?
freddexwing skrev:Yeah!
Hade inte busspuckot sväng ut framför truckers så skulle inte killen på hojen klotat, inte sant?
/Fredde
ps Man ska hålla avstånd, jag ville mest spy lite på bussarna...
daemon skrev:Det är OMTANKE!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |