Lik i garderoben !! Annons på Blocket

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
SLUTA :4skrika hänga ut folk som ni tror :va säljer stöldgods, Hur trånsynt får man bli :kocko killen kan mycket väl ha köpt det ärligt. Bara för att en stöld har ägt rumm så kan man ju inte anklaga någon om han säljer ett ställ av samma märke

Lämna moralin till den person som vill köpa stället som får kräva kvitto om han har misstankar.

Det är nästan värre att sitta och vara mytoman detektiv på blocket än att kränga stöldgods :fatta!
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
SvartR1a skrev:
SLUTA :4skrika hänga ut folk som ni tror :va säljer stöldgods, Hur trånsynt får man bli :kocko killen kan mycket väl ha köpt det ärligt. Bara för att en stöld har ägt rumm så kan man ju inte anklaga någon om han säljer ett ställ av samma märke

Lämna moralin till den person som vill köpa stället som får kräva kvitto om han har misstankar.

Det är nästan värre att sitta och vara mytoman detektiv på blocket än att kränga stöldgods :fatta!

Hänger inte ut ngn!

Det är väl upp till var och en att bedömma, tycka, tro.. säger inte att det är stulet bara att det luktar inte riktigt ärligt!

Kvitto fanns inte!

Jag letar skinnställ så då kom jag till denna annons och den är ju för bra för att vara sann.. sen att man lägger ihop 1+1 och det i slutändan om man kan räkna blir 2 är ju en annan sak.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Eureka skrev:
Hänger inte ut ngn!

Det är väl upp till var och en att bedömma, tycka, tro.. säger inte att det är stulet bara att det luktar inte riktigt ärligt!

Kvitto fanns inte!

Jag letar skinnställ så då kom jag till denna annons och den är ju för bra för att vara sann.. sen att man lägger ihop 1+1 och det i slutändan om man kan räkna blir 2 är ju en annan sak.

Överreagerade nog , en ursäkt är nog på sin plats men det är mycket inlägg som anklagar folk för att inte vara ärliga. Efter vad jag sett skulle jag inte våga sätta ut mitt riktiga namn samt telefon nummer på något jag sålde riktigt billigt på grund av dessa trådar där allt billigt är stulet och spekulationerna haglar
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
SvartR1a skrev:
Överreagerade nog , en ursäkt är nog på sin plats men det är mycket inlägg som anklagar folk för att inte vara ärliga. Efter vad jag sett skulle jag inte våga sätta ut mitt riktiga namn samt telefon nummer på något jag sålde riktigt billigt på grund av dessa trådar där allt billigt är stulet och spekulationerna haglar


Nej jag är med på vad du menar! Finns de som inte gör annat än misstänker folk så fort ngt verkar annorlunda.
Och har man fel så är ju konsekvenserna riktigt stora för den som "trodde fel"

Du är ursäktad :fyllisar
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Handla!

:) ah ska åka o handla nu,svinbilligt ju o sant stället kostar kring 12500 kr i butik.
Först till kvarn! nä tyvärr passar inte storlek 52 och för det andra så behöver man inget nytt ställ.
Han som köper/köpt det blir nog lycklig för det priset han får ge :hihi sen skiter väl han i säkert om det är utan kvitto eller lånade grejor.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
R1 racer skrev:
:) ah ska åka o handla nu,svinbilligt ju o sant stället kostar kring 12500 kr i butik.
Först till kvarn! nä tyvärr passar inte storlek 52 och för det andra så behöver man inget nytt ställ.
Han som köper/köpt det blir nog lycklig för det priset han får ge :hihi sen skiter väl han i säkert om det är utan kvitto eller lånade grejor.

Häleri kallas det du åker dit direkt på en sån sak samt måste betala för något som du blir utan :tummenupp
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Lär bli svårt att sälja hojjen eller annat krafs snabbt..
Vill man slippa att sitta framför datorn i månader med sina nyfunna brevvänner tjafsandes om priset så måste man sätt bra priser redan från början för att bli av med skräpet.. När man väl gör det ligger det en överhängande risk att bli anklagad för häleri! :mad:

Själv har jag inga kvitton på mina mc-kläder! Vem fan sparar på sånt?
Samtliga köpta från USA för en bråkdel av det svenska priset.. måste jag sälja dessa avsevärt dyrare för att slippa anklagelser?

Tänk efter innan ni hänger ut folk!
:7peta
 

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
I Skogen
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
R1 racer skrev:
:) ah ska åka o handla nu,svinbilligt ju o sant stället kostar kring 12500 kr i butik.
Först till kvarn! nä tyvärr passar inte storlek 52 och för det andra så behöver man inget nytt ställ.
Han som köper/köpt det blir nog lycklig för det priset han får ge :hihi sen skiter väl han i säkert om det är utan kvitto eller lånade grejor.

Hoppas du känner lika dant att man gör en bra affär om någon skulle "låna" grejer av dig och dom skulle säljas vidare billigt. :tummenupp
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Nicke_K skrev:
Hoppas du känner lika dant att man gör en bra affär om någon skulle "låna" grejer av dig och dom skulle säljas vidare billigt. :tummenupp

Hellre billigt än dyrt.. :rolleyes:
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
begge skrev:
Om priset är avgörande kommer en kandidat till -

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=23974#

- Låter det vara osagt om det är stöldgods eller inte, skulle själv ta illa upp om jag blev uthängd för något som inte är sant (moralisera får ni göra själva...)

/Emil (tråkigt på jobbet)

...och ändå så är det precis det du gör, hänger ut honom här :kocko

Eftersom den första länken är borttagen så är det lite svårt att uttala sig men av det man kan läsa till sig av övriga inlägg så verkar det vara lite förhastade slutsatser man drar av ett lågt pris på en vara.

Ett konkret exempel (som inte är ett billigt säljknep :) ), jag fick min förra hoj stulen men har kvar orginaldämp samt skjutsdynan. jag vet inte vad listpris är för dämpen men jag skulle släppa den för nästan vad som helst. Dynan ligger på över 2000:- men har ju inget värde för mig alls längre varav samma princip gäller för den. Vidare så har ingen som bara läser en annons minsta information om annonsörens privatekonomi och dom motiv han/hon har för att sälja produkten och vilka behov han/hon har för att få in pengar. Skulder hos fogden som måste betalas, hyran kanske släpar, osv osv. Som sagt så finns det ingen som helst anledning att överhuvudtaget hänga ut någon på ett forum. Om det nu är så att man är så otroligt övertygad om att det är stöldgods så ring 08-401 10 00, går till ett ibland bra ställe som kallas Polisen och som faktiskt håller på med att utreda såna saker hela dagarna.
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Om någon får på sig ett stl 48 helställ så kan jag sälja mitt tyska ProSport eller vad det nu heter för 3.000:- använt en gång när jag körde 4-hjuling..... på anderstorp.....

Silver / rött...... kostade 8 lax.... och nej - jag har inte stulit det......
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
I det första fallet var det ingen uthängning, eftersom säljaren vara anonym. Endast "förnamn" fanns och telefonnumret var oregistrerat/hemligt. I det andra fallet hänvisar telefonnumret till en fysisk person och adress. Jag skulle alltså vara försiktigare med köp i det första fallet, men å andra sidan mycket försiktig med antydningar om häleri i det andra fallet. I övrigt tycker jag att det är bra om folk håller ögonen öppna eftersom lite "social kontroll" är bra, så länge det inte går till överdrift. Snorjärsar och oärliga pajsare skall veta att de har ögonen på sig, både på Internet och när de rör sig ute i bostadsområdena.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Suzuki-TSCC-749 skrev:
I det första fallet var det ingen uthängning, eftersom säljaren vara anonym. Endast "förnamn" fanns och telefonnumret var oregistrerat/hemligt.

Precis som i min annons då jag anser att det inte är i Ditt/Någons intresse vad jag heter i efternamn förräns möjligen vid en affär och vad gäller numret så är det en gissning att säkert 50% av alla mobilägare använder sig av kontantkort vilket är lika med oregistrerat/hemligt nummer. Så nog är det en uthängning om än inte lika direkt.
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
Jaså, är alla kontantkorten oregistrerade? Det hade jag ingen aning om……. Inte mitt i alla fall.
Det enda som hängdes ut var overallen och det tycker jag inte var speciellt integritetskränkande. Men det beror givetvis på om man är känslig som en prinsessa på ärten.
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Magnus-Sthlm skrev:
...och ändå så är det precis det du gör, hänger ut honom här :kocko
Jag anklaga inte honom för häleri, det är du som gör (iom din dumförklaring av mig)... Min åsikt var att om priset är avgörande för om det är stöldgods eller inte så fanns det fler annonser i ämnet (lågt pris).

Om personen som satt ut annonsen på sporthoj har rent mjöl i påsen (vilket jag förutsätter) så får jag hoppas att han ser tråden som fin reklam, tar han illa upp ber jag så mycket om ursäkt. (Märk: jag har aldrig anklagat honom för något)

/Emil
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Suzuki-TSCC-749 skrev:
Jaså, är alla kontantkorten oregistrerade? Det hade jag ingen aning om……. Inte mitt i alla fall.
Det enda som hängdes ut var overallen och det tycker jag inte var speciellt integritetskränkande. Men det beror givetvis på om man är känslig som en prinsessa på ärten.

Jag backar så gärna på att Alla kontantkort är olistade/hemliga men jag är hyfsat övertygad om att Flertalet av kontantkorten är det plus då övriga "vanliga nummer" där man har valt att hålla informationen hemlig.

Jag vet inte om du skulle tycka att det var ok om något du försökte sälja (och som du ärligt har köpt) skulle läggas ut på ett allmänt forum med ett STULET???? som rubrik. men det är klart, du är ju ingen prinsessa så det är väl helt ok...
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Sen KAN det ju vara så att man har köpt ett ställ eller en hjälm eller vad som helst - och sedan tyckt att den var ful eller inte passade som man ville - tex för att man blivit fet. (se mig som ett utmärkt exempel - jag köper allt nytt - tröttnar efter 2 veckor o säljer sedan för 1/3 av nypris.... kalla mig dum - men någon måste ju förse beg. marknaden med lite coola prylar)
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
begge skrev:
Jag anklaga inte honom för häleri, det är du som gör (iom din dumförklaring av mig)... Min åsikt var att om priset är avgörande för om det är stöldgods eller inte så fanns det fler annonser i ämnet (lågt pris).

Om personen som satt ut annonsen på sporthoj har rent mjöl i påsen (vilket jag förutsätter) så får jag hoppas att han ser tråden som fin reklam, tar han illa upp ber jag så mycket om ursäkt. (Märk: jag har aldrig anklagat honom för något)

/Emil

Uppfattat och ber om ursäkt för antagandet :pannkyss . Tycker dock att ett fiktivt exempel hade varit bättre på sin plats för att exemplifiera...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top