Lik i garderoben !! Annons på Blocket

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Lågt pris!?....Kvitton!?

OM det är lågt pris och avsaknad av orginalkvitton....som avgör om nått är stulet......
Hur många skulle då kunna sälja nånting...?

Det finns 524st skinnställ till salu på Blocket just nu...
Jag tror nog att det finns möjlighet till ganska avancerade "prutningar"...

Tror heller inte att alla dessa har sparat sina "orginalkvitton".....

HAR DU...kvar kvitton på allt du köpt....? Hur länge sparar du dom...?

KentW
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
för ett tag sen var det ett pogramm på P3 när dom tagit kontakt med sånna som säljer stulet på blocket. dom sa att det var många som gjorde det & att det var många som köpte grejerna.

så personligen har jag ingeting emot om nån lägger ut en "skumm" annons .
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
Magnus-Sthlm skrev:
Uppfattat och ber om ursäkt för antagandet :pannkyss . Tycker dock att ett fiktivt exempel hade varit bättre på sin plats för att exemplifiera...

:pannkyss på dig också, Rätt- ett fiktivt exempel hade varit bättre, men om verkligheten slår fiktionen på film så... (Getaway?-fritt översatt :) )

Nu börjar jag spåra ur, dags att gå hem från jobbet... /Emil
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
Bästa att hålla liv i diskussionen, som jag inteb tycker har spårat ur.

Att stulet gods kan cirkulera vidare hos oss hojåkare, vilket jag är övertygad om, underblåser viljan hos tjyvarna att stjäla grejorna. Det är inte särskilt konsekvens att den ena tråden skriker på lynchning av MC-tjuvar och den andra tråden säger att det är upp till köparens och säljarens moral att avgöra om stulna grejor skall få säljas. Det är klart att vi andra (ärliga) skall lägga oss i. Om jag vore tjuv och stal en R-cykel, så skulle jag troligen riva den omedelbart, för därefter sälja delarna i lugn och ro. Det finns ju tyvärr fullt med folk som skiter i om grejorna är stulna, så länge priserna passar deras plånböcker. Det gäller givetvis inte bara hoj-prylar, men jag tror å andra sidan inte att gruppen hojåkare BARA består av Ärland-ärlig. Jag har full förståelse för att folk inte gödslar runt med sina personliga data på Internet. Jag är själv försiktig med mina personuppgifter, eftersom jag vet att de kan missbrukas. Som köpare är jag dock alltid misstänksam om säljaren är allt för anonym (och kanske vill träffas på en parkeringsplats längs E4an för att göra upp affären). Så fortsätt att hålla ögonen öppna.
Om någon lägger ut en annons är det upp till honom/henne att göra troligt att schyssta grejor. Åtminstone när jag skall köpa. När jag har köpt grejor har inte det varit några problem och när jag säljer har jag full förståelse får att köparen vill veta att det är mina egna grejor som jag säljer. (Lyckligtvis går det inte längre att komma dragande med ”god tro”.)

Diskutera gärna vidare. Nu skall jag käka suringar.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Diskutera gärna vidare. Nu skall jag käka suringar.[/QUOTE]

VA...det har ju inte varit premiär än!!!!!! Den tredje torsdagen i augusti månad vilket ger den 18:e. Jaja, nu vet vi vad du har för moral :lol ;)
 

Mr Bassman

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Piteå
Hoj
-00 Thunderace
Webspy skrev:
Sen KAN det ju vara så att man har köpt ett ställ eller en hjälm eller vad som helst - och sedan tyckt att den var ful eller inte passade som man ville - tex för att man blivit fet. (se mig som ett utmärkt exempel - jag köper allt nytt - tröttnar efter 2 veckor o säljer sedan för 1/3 av nypris.... kalla mig dum - men någon måste ju förse beg. marknaden med lite coola prylar)

Det tackar vi för! :Bugar
 

Suzuki-TSCC-749

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Ort
Inte i Japan
Hoj
GSXR750WN
Magnus-Sthlm skrev:
Diskutera gärna vidare. Nu skall jag käka suringar.

VA...det har ju inte varit premiär än!!!!!! Den tredje torsdagen i augusti månad vilket ger den 18:e. Jaja, nu vet vi vad du har för moral :lol ;)[/QUOTE]


Aha.... en som faktiskt har koll på den ädla strömmingsseden!
Jodå moralen är så pass låg att jag har smugit undan en burk från förra året. Troligen kommer jag att tvingas att släcka törsten, efter den salta fisken, med några öl. Men .... raaap.. det kommer jag nog att överleva.
Nu måste jag tillbaka till potatiskokningen.
 

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta, bland fiskarna....
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
mmm suringar

Suzuki-TSCC-749 skrev:
VA...det har ju inte varit premiär än!!!!!! Den tredje torsdagen i augusti månad vilket ger den 18:e. Jaja, nu vet vi vad du har för moral :lol ;)


Aha.... en som faktiskt har koll på den ädla strömmingsseden!
Jodå moralen är så pass låg att jag har smugit undan en burk från förra året. Troligen kommer jag att tvingas att släcka törsten, efter den salta fisken, med några öl. Men .... raaap.. det kommer jag nog att överleva.
Nu måste jag tillbaka till potatiskokningen.[/QUOTE]

mmm goooott :drool

ska äta om ett par veckor jag :banana

Mvh
Peter
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Jädrans vad denna tråd tog liv :)
Visst finns det 500 mc-ställ på blocket! Men inte av 2005 års modell !
Hela annonsen + att jag har pratat med honom vilket jag inte tänker gå in på vad han sa, men det hela var helt klart värt att rynka ögonbrynen för om man är lite av en seriös köpare och misstänker st-gods så avböjer man en sådan affär. Men vill folk köpa så är det upp till dem.
Så länge inte en persons identitet avslöjas så hänger man inte ut ngn enligt mig.. att länka till en skum annons kan man tycka är fel, men i detta fallet så tycker jag att man kunde det!

Tog bort länken för att inte störa den lugnande friden på SH :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top