Lilla frun såg trottoarkant, fick smaka asfalt

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Lilla hustrun övningskör hoj på trafikskola just nu. Idag praktiserade hon att man inte ska titta på faran utan dit man vill åka.

I en korsning blev hon stressad och upptäckte plötsligt att hon styrde lite väl nära en hög trottoarkant. Så med den ringa erfarenheten hon har från 7 lektioner så målfokuserade hon på trottoarkanten och nån sekund senare fick hon smaka asfalt för första gången. Ett klassiskt "gör inte så här"-moment.

Utöver att hon är lite blåslagen gick allt väl och hon är mer taggad än nånsin att ta hoj-kort, nu är hon en erfarenhet rikare och på onsdag är det dags för nya tag igen....

Det är allt nåt speciellt med den första marksyningen, som att förlora oskulden ungefär.....

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
De händer oss alla någon gång:) skönt att de gick bra med frugan!
Har en kompis som prova samma sak när vi hyrde moped på grand canaria han plockade en garagedörr och en blomlåda Och tro de eller ej helt nykter. :fyllisar

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Antingen söker han ny fru då den gamla blivit repig eller så(gud förbjude numer på denna site. . . ) Är det ren underhållning.

Fruar är som rejsställ. Om de inte är skrapade på knäna har man inte legat tillräckligt.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Antingen söker han ny fru då den gamla blivit repig eller så(gud förbjude numer på denna site. . . ) Är det ren underhållning.

Jag tror på det sistnämnda. Fruar blir bara bättre av att ha lite patina, så varför byta nu när det uppenbarligen artar sig så bra?:va

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag undrar jag om frugan gett sitt tillstånd till TS att berätta om hennes missöde för hela bikervärlden... ?

Sånt här har en tendens till att göra vissa fruar smått griniga...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag undrar jag om frugan gett sitt tillstånd till TS att berätta om hennes missöde för hela bikervärlden... ?

Sånt här har en tendens till att göra vissa fruar smått griniga...

Ehh.... tänkte inte på det..... :död

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ehh.... tänkte inte på det..... :död

Äh! Hon har säker berättat om dina små fadäser på tjejmiddagar, för sin mamma och på AW.
Du jämnar bara ut terrorbalansen. :)
Ty ett långt förhållande bygger inte på samförstånd och jämlikhet utan på terrorbalans, hot, sanktioner och motåtgärder.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Alla säger att man går i backen förr eller senare. Tror det är rent bull****, vad är det för nyttigt med att smaka asfalt? ja bortsett från att man får smaka på vad som händer om man gjorde si eller så (sånt hade ju kunnat undvikas om man lyssnade på folk från första början(skall inte sitta här o låta besserwissig, har själv åkt dit jag fokuserat ett par ggr när jag var färsk)). Bättre ta lärdom av folk innan istället. så slipper man skrapade hojkläder/hoj osv.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Micke™;5835602 skrev:
Alla säger att man går i backen förr eller senare. Tror det är rent bull****, vad är det för nyttigt med att smaka asfalt? ja bortsett från att man får smaka på vad som händer om man gjorde si eller så (sånt hade ju kunnat undvikas om man lyssnade på folk från första början(skall inte sitta här o låta besserwissig, har själv åkt dit jag fokuserat ett par ggr när jag var färsk)). Bättre ta lärdom av folk innan istället. så slipper man skrapade hojkläder/hoj osv.

Ibland lär man sig inte saker förens man väl testat själv. Det finns inget som lär en lika fort som smärta :crash

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Om du vill utvecklas snabbt testar man gränser, ibland går det åt helvete. Men visst kan man mysköra ett helt liv utan att gå i backen, finns nog många som gjort.
Själv håller jag på med stunt o kan inte ens räkna dom gångerna jag gått omkull. Fast jag hade kanske varit proffs i en teorisal istället:rolleyes:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring