Egentligen inte. 80cc 2-takt får du trimma,85cc ska vara original 2-portars toppen på 4-taktarna får filas men 4-portarna ska vara original. Sen går det ju lite rykten.... Det känns som om det är chauffören som bestämmer hur fort det går, inte antal hk..Är det fritt fram att trimma de där små gynnarna efter behag, eller är det reglerat på något sätt?
- Då är det en materialsport ändå. Om man får trimma 85rna så de fräser ut ur kurvorna i överljudsfart borde de ju ha en enorm fördelEgentligen inte. 80cc 2-takt får du trimma,85cc ska vara original 2-portars toppen på 4-taktarna får filas men 4-portarna ska vara original. Sen går det ju lite rykten.... Det känns som om det är chauffören som bestämmer hur fort det går, inte antal hk..
Nej, 80cc får du trimma, inte 85cc.- Då är det en materialsport ändå. Om man får trimma 85rna så de fräser ut ur kurvorna i överljudsfart borde de ju ha en enorm fördel
väl...?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |