Lillbrossans stulna moppe återfunnen!!!

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Hoj
R6
- En liten berättelse om min lillbrossas moppe som blev stulen idag, 6/5 strax efter 14-tiden...

Tänkte posta detta inlägget först men precis innan jag tryckte "skicka inlägget" fick henke (wonderwizard) syn på moppen från vår balkong och vi slängde på oss kläder & skor och började leta runt dalhemsområdet.

Tänkte bara be er hålla utkik när ni e ute på vägarna nu efter min lillbrossas moppe som blev stulen idag, 6/5.

HUR DEN BLEV SNODD

Min brossa ska köra hem från skolan, svänger ut från parkeringen och ser längre fram en man som höjer armen och pekar på klockan. Andreas (min bror) stannar eftersom han misstänker att han undrar vad klockan är, vilket han gör från en början. När han svarat och tänker köra vidare hemåt tar mannen tag ett hårt grepp om brossans arm så han inte kan köra vidare. Han säger bestämt "hoppa av moppen". Andreas fattar ingetting och säger "nej, varför då?" Då säger han det en gång till och andreas känner sig lite hotad och bestämmer sig för att kliva av. När han svänger över benet puttar mannen bort han och hoppar på moppen och kör iväg, utan hjälm. Andreas springer efter och kastar lås & hjälm o hela faderittan efter honom, men inget hjälper. Sen är han spårlöst borta.

VAR
Detta hände på Nicolaiskolans (kunskapsskolan) parkering. Mannen kör in mot parken och bort på vägen på andra sidan, där drive in ligger.

Mannen är runt 25-årsåldern, normalbyggd, svenskt utseende, blont kortklippt hår med lite rött inslag i. Hade beige DUNJACKA (vem fan har sån såhär års?) och svarta adidas-träningsbyxor.

Moppen är en DERBI SENDA SM XTREM årsmodell 2010, dvs splitterny. Han hade kört den max 50 mil. Den är svart med röda detaljer och har reg nr N*P*03.

Andra gången hans moppe blir stulen och han e riktigt less på det nu. Hade vatt snällt om ni ville hålla ett extra öga när ni e ute o kör. Om ni ser något så hör av er till mig eller henke.

Idioter sär jag bara, låt andras saker vara ifred!!!!!!

Både jag & ww har varit ute efter jobb och kört runt och letat, men utan resultat. Har även hört att fler va ute och letade och vill verkligen tacka för att ni bryr er :) Ni är bäst :krama

Men iaf, vi hinner bara komma hem, gå ut på balkongen så får vi syn på den. Rätt så lätt att känna igen eftersom han körde utan hjälm. Kom från Drottninghög-hållet och körde på cykelstigen in mot dalhem. Vi kutar ut, hinner knappt stänga dörren för helvete, bara moppen som fanns i våra tankar då.

Vi delar på oss och letar runt i området. ww frågar ungdomarna på fritidsgården och de har sett den kört vidare över bron mot utkanten av dalhemsvägen. När vi är på andra sidan och letar kommer han plötsligt från ingenstans, på en tvärgata, körandes i lugnt tempo och glider runt. När han försvinner bortåt kollar jag o ww på varandra och börjar kuta som fan samtidigt. Han åt ena hållet och jag åt andra. Vi tappar han ur sikte, men sen får jag plötsligt syn på honom körandes mot bron igen. Ser att reg-skylten är borta. Han stannar och vänder på bron och jag går sakta framåt och låtsades som att det regna eller något. När jag kommer fram ställer jag mig framför honom. Eftersom jag inte vågade ta fast honom själv så ville jag vänta tills ww kom, så uppehöll honom med lite annat påhitt. Förklarade att jag tappat min unge och om han hade sett den, och förklarade sedan hur ungen såg ut och frågade ingen om han va säker på att han inte sett nån.

I det laget har wonderwizard hunnit fram, ser att regskylten är gömd bakom framlampan. När jag ser att reg-skylten stämmer överens me brossans tar jag den och nycklen från moppen och säger "tack, den där är min".

Han kliver av moppen och säger att han bara lånat den av en kompis. Samtidigt kommer kompisen gåendes mot oss, med en annan vän, och börjar mucka. Jag ringer 112 och ww håller fast tjuven.

De börjar bli allt mer o mer aggressiva och försöker gå därifrån. Men henke håller kvar i tjuven vilket gjorde hans kompisar aggressiva. Var riktigt nära att ett slagsmål bröt ut :gnissla

Sen dyker minst 5 civilpolisbilar, en polishoj och Helsingborgs Dagblad upp. De griper tjuven och förhör oss samtliga. Ringer brossan som blir jättelycklig att han får komma och hämta hem den igen.

Inga större skador på den, nån enstaka repa bara. Och en lycklig Andreas :) Länkar till artikeln i HD, som kom ut precis.

http://hd.se/helsingborg/2010/05/06/mopedbestulen-motte-tjuven/

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
va fan, har inte 28-åringar nått annat för sig i dagens samhälle än att gå omkring å råna 16-åringar på sina mopeder:mad:, sinnes asså. som vanlig WW, grymt bra jobbat:tummenupp en liten skalle på näsan hade nästan varit på sin plats.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Vilken historia! Med bra slut och allt! Läskigt att bara bli stoppad sådär..

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
25-åringar som stjäl moppar?

Snacka om begåvningsreserven...

Om mc-tjuvar skulle ha en sida som SH skulle det definitivt finnas en liknande den vi har om Hamrén fast om WW! Grymt jobbat som vanligt WW(och sofiii)!

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Vilkak jefla pack! :mad
Så synd att det hela tiden drabbar dom försvarslösa. Synd han inte försökte ta min moppe....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
25-åringar som stjäl moppar?

Snacka om begåvningsreserven...

Om mc-tjuvar skulle ha en sida som SH skulle det definitivt finnas en liknande den vi har om Hamrén fast om WW! Grymt jobbat som vanligt WW(och sofiii)!

trot eller ej men killen är fan 28, moget gjort, han måste vara hjälten No:1 bland sina 15-åriga moppefuckopolare:brinnerup

Last edited:

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Men Sofi! Du får ju säga till brossan att han ringer Rebex-superninja nästa gång!! Din bror e ju min idol, han bakar så goda kakor;) Nu hade han ju iof SuperWW och supersofi, och ni gjorde ju verkligen ett superjobb! Fan va coolt att ni fick tag på den jäveln! You ROCK!! (och när kommer ni på kaffe??:))

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Ha ha!

Jag (och cheyen, knatten och hojen) ska bo i Helsingborg över sommaren, känns tryggt! :tummenupp

:Bugar

bus

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
Suzuki GS 850 -81
WW
Du har juh talang för de här med brottsbekämpning.
Om du funderar på att starta privatdektektivfirma tror jag att du skulle lyckas mycket fint.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Wonderwizard, du är fan otrolig!:tummenupp Men det är då faan vad du och dina nära drabbas av fordonsstölder...:huvet Inte kul alls:( En stor éloge till dig, du är grym!:tummenupp

Jävla as det där som helt fräckt rånar en stackars ungdom på moppen, folk är fan inte kloka!:mad: Nakcskott DirekCt på den!:finger

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati