Limez mekskola

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
kanoners, mera!!!:yoparty :D :tummenupp

kan du inte lära oss att brassa satan i helvet också?:D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
KLOCKRENT, har alltid funderat på hur man fäller ner stödet på ett snyggt sätt! Väntar på del 3 :D (Behöver lektion i hur man sätter dit fälg-stripes snyggt och enkelt!)

Om någon sponsrar med fälgstripes så fixar jag resten:tummenupp Vilken färg matchar lila fälgar?:va

kanoners, mera!!!:yoparty :D :tummenupp

kan du inte lära oss att brassa satan i helvet också?:D

Det kommer mera imorgon:tummenupp

Jo visst, men det blir till sommaren i "Limez brassasatanihelvetskola":tummenupp

:rolleyes: :) (seriöst)

:)
 
Last edited:

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
Duke 690 -08
Kom på en fin färg så kan jag nog sponsra med ett par stripes, eller så kan du komma ner till Skåneland och trycka dit mina, jag bjuder på fika!
 

freddan83

Medlem
Gick med
23 Sep 2008
Ort
borås
Hoj
Triumph TT 600 -01
i del tre kan du ju visa hur man byter gaffelpackning och styrlager, du kan få visa på min hoj så slipper du köpa delarna... :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
du e küng Limez:yoparty
 
Last edited:

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Äntligen någon som ger oss noviser lite seriösa tips på hur vi bäst vårdar vår ögonsten. Jag har några frågor och jag skulle vara jättetacksam om de kom upp i något kommande inslag.

1. Jag har hört att man kan lätta hojen lite för att få den att gå snabbare. I min finns det nästan 100 kilo watt. Kan man plocka bort några kilo av dessa och på så sätt få hojen att gå snabbare? Hur gör man det i så fall? 100 kilo verkar ju jätte-tungt.

2. Jag vill ha lite fetare ljud i min hoj men jag har inte råd att köpa ett sånt där slipponn. Det står i instruktionsboken att man ska tanka besin med 95 oktaver. Om jag tankar 98 oktaver, får jag mer ljud då?

3. Kan man montera luftfilter till däcken så att man får finare luft och därmed mindre obalans? TS var inne på ämnet i något av de första två avsnittten. Ska man i så fall satsa på ett lite dyrare KN-filter eller blir det lika bra med orginal?

4. En fråga direkt till TS. Vilket ger bäst resultat? Köra hojen i bänk eller själv köra bänk med 25 kilo? :tungan
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Underbart Limez! testade i garaget i morse med sidostödet, kom faktiskt ut på vägen den här gången med vänstersväng men vurpade i halkan och skrapade upp hela sidan. Tror det kan ha varit så att det blev för mycket effekt ur motorn när jag hade bakre fotpinnarna nedfällda.

Men supertack ändå, nu kom jag ut ur garaget för första gången sen jag köpte bågen för tre år sedan, du är kung :tummenupp
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
hmm borde det inte vara ganska tidigt man måste lära sig att göra en säkerhetskontroll på hojen? kan väll vara bra för uppkörning! ;) hittade fan inte spolarvätskan på min uppkörning trodde ja skulle bli kuggad du kanske har koll på dom reglagen vindrutetorkare o grejer?

Om du nån gång skulle fastna i ditt jobb så vet jag några proffs som testat det mesta du kan rådfråga om! http://www.hejbilist.se mycket kan man säkert ha använding för på hoj också! ;)
 

akita1

Medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda vf 1000r -84
:tummenupp :tummenupp
Äntligen kom del 2 så nu får man vänta på del 3. hoppas att den blir lika lärorikt som de andra två var.
:squid
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tjena alla SH-geeks! Jag vaknade för en timma sen så del 3 kommer ni få vänta på, eventuellt ända tills imorgon:näsblod
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Tjena alla SH-geeks! Jag vaknade för en timma sen så del 3 kommer ni få vänta på, eventuellt ända tills imorgon:näsblod

OK.
Men försök att va seriös nu va?
Byta luft kan väll alla,gå på lite tyngre grejer nu e´du snäll.'
Behöver alla avsnitt så jag kan lära mig mecca...
Bra om du e´klar innan vintern e´slut.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top