Hm. Där satt ju artikeln i en högerblaska. Hur hänger nu det ihop, ni som ser politik i allt?
vem fan är linda skugge
bara det att man vet vem hon är verkar oroväckande :hih
VVFB
Jag var på opera i helgen bland 500 salongsberusade kulturprofiler. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
Hm. Där satt ju artikeln i en högerblaska. Hur hänger nu det ihop, ni som ser politik i allt?
Det var årtionden sedan man kunde beskylla Expressen för att vara en högerblaska. Det är samma smala åsiktskorridor som de flesta andra dags- och kvällstidningar.
Jag känner så pass många tjejer som är otroligt duktiga, strävsamma och tekniskt kompetenta men även killar som inte är det så det vore mot bättre vetande att kalla Skugges uttalande en genusfråga.
På något vis stämmer nog devisen:
"Bättre hålla käft och tas för en idiot än att tala och undanröja alla tvivel".
Återigen blir man inte förvånad över kränkta män på sporthoj.
Det är samma utanförbetraktande som man kan vänta sig, och från en upplevt eleverad position dessutom.
Vet ni, jag fick ju precis samma kalla mottagande när jag, överviktig ensamstående tvåbarnsmorsa tog mitt hoj kort och inte många mc säljare (både butiker o privat) ens såg mig som kund, ingen ville ens försöka sälja en hoj till mig. Mina första bandagar var jag så jävla rädd för er, män i skinnställ för jag hade ju läst på, här på forumet bland annat och det skrämde skiten ur mig. Sen visade det sig att ni är världens gulligaste och mest omtänksamma och kanske minst farliga männen i landet. Men er självbild och er attityd är många gånger (på nätet) helt bakvänd. Sen att många verkar väldigt blyga så när man först möter er så är det tystnad och utstirrning, ja då tar det ett bra tag innan man som kvinna förstår och känner sig välkommen.
Det är väl helt underbart att motorsport kommer i media även när det skrivs av en kvinna, som i er beskrivning, inte fattar nått och inte har där o göra!
Kan hålla med, kände mej rätt provocerad, särskillt av Skugges tidigare artikel i Expressen.Läs då det ordbajseri från 2007 länkat ovan. Detta är en bitter manshatare. Inget annat.
Vet ni, jag fick ju precis samma kalla mottagande när jag, överviktig ensamstående tvåbarnsmorsa tog mitt hoj kort och inte många mc säljare (både butiker o privat) ens såg mig som kund, ingen ville ens försöka sälja en hoj till mig. Mina första bandagar var jag så jävla rädd för er, män i skinnställ för jag hade ju läst på, här på forumet bland annat och det skrämde skiten ur mig. Sen visade det sig att ni är världens gulligaste och mest omtänksamma och kanske minst farliga männen i landet. Men er självbild och er attityd är många gånger (på nätet) helt bakvänd. Sen att många verkar väldigt blyga så när man först möter er så är det tystnad och utstirrning, ja då tar det ett bra tag innan man som kvinna förstår och känner sig välkommen.
Det är väl helt underbart att motorsport kommer i media även när det skrivs av en kvinna, som i er beskrivning, inte fattar nått och inte har där o göra!
Nästa gång Skugge publicerar en ny bok kanske någon ska gå dit för att därefter skriva ett liknande föraktfullt kåseri om inbördes beundran och brist på ödmjukhet etc.
Och inte minst hur rädd man är att vistas i en miljö av så många drogmissbrukare och sexualbrottsdömda.
Ozzian skrev:Däremot lär det ju finnas personer på tidningarna som har ansvaret att kontrollera vad som skrivs innan det når läsarna och det är deras kompetens/omdömme som kan ifrågasättas.
Hur mycket provision får du egentligen från Fru Skugge...?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|