Lindstrands silverstone skinnställ?

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Lindstrands brukar hålla bra kvalité, och för det priset så är helt helt ok!
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Nu kör jag förvisso A-stars, men jag har också mest hört bra saker om Lindstrands. Har för mig att de placerade sig ganska högt, om inte högst, i Bikes skinnställstest från förra hösten. Där testade de skinnställ som, misstänker jag, ligger i ungefär den prisklass du kollar.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag var spekulant på föregångarn, vad den nu hette? :va Men jag valde Berik istället, eftersom Lindstrand saknar alla former av ventilering, och jag vet hur svettig jag har blivit i hyggligt ventilerade ställ, så ett som är helt tätt går bort :( Synd, för det är ju snyggt, och klarar som sagt testerna bra, och har ett klockrent pris :tummenupp Fast det kanske hänger ihop med att det inte är så perforerat... :rolleyes:
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lindstrands Sepang. Vann testet i våras. Sjukt snyggt i vitt. Förra årets modell alltså.

Klämde på Silverstone på mässan. Kändes bra, det fanns öppningar bla på axlarna för ventilation.

/SwePace (Måste handla byxor och jacka för sig. Då arslet är bredare än axlarna)
 
Last edited:

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Är ju efterföljaren till Sepang som vann Bike´s test som tidigare skrivits i tråden.
Angående perforering tycker jag stället klarar sig fint ändå (Sepang) jag måste dock ha underställ på mig i vilket fall annars fastnar jag i ställen :D
Kör på STR mycket Bang for the buck!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Är ju efterföljaren till Sepang som vann Bike´s test som tidigare skrivits i tråden.
Angående perforering tycker jag stället klarar sig fint ändå (Sepang) jag måste dock ha underställ på mig i vilket fall annars fastnar jag i ställen :D
Kör på STR mycket Bang for the buck!
Det beror ju lite på om man har det på gata eller bankörning/tävling också, och iom att det är ett raceställ så kan man ju tycka att det borde vara mer perforerat, för på bana svettas man :fakta
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Jag mötte Lassie......

En kompis till mig kör med Lindestrands och han är nöjd. Vet dock inte vilken modell det är.
Verkar vara bra kvalitet till rätt pris.

Ett tips är ju att slå en signal till:

Kontakt
Jofama AB
Västra Industrigatan 16
782 33 Malung


Tel: 0280 - 555 55
Fax: 0280 - 555 60


för att få reda på vilka handlare i GBG med omnejd som saluför produkten.
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Det beror ju lite på om man har det på gata eller bankörning/tävling också, och iom att det är ett raceställ så kan man ju tycka att det borde vara mer perforerat, för på bana svettas man :fakta

Jag vet inte om Sepang är mer perforerat än Silverstone, men om inte jag minns fel så på bilden i Highsider Magazine så har vinnaren av R1000 ett Sepang på sig. Så det borde funka på bana också.
Silverstone är snyggt och bra pris, så jag har tänkt att investera i ett sånt.
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Jag har ett!
Tyvärr är det ju helt nytt så jag har inte kört någonting i det. Men det ser riktigt bra ut, känns bra och har minst lika bra passform som mitt gamla Alpinestars-raceställ.
Jämför med A-stars har man längre ben och lite kortare armar på Lindstrands-stället, och man behöver köpa en storlek mindre.
Tyvärr inga innerfickor, ska försöka sy dit det i fodret.

6200 spänn är dessutom ett grymt bra pris!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Jag har ett Sepang föregångaren till Silverstone. Jag grymt nöjd med mitt!:tummenupp

Köp!! Det är ju prisvärt oxå!

Yammacenter säljer Jofama/Lindstrands.
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag har också ett Sepang.. Får känslan av att det är lite kort i kroppen, men långt i benen för mig vilket jag aldrig upplevt med andra ställ. När man väl sitter på plats är det dock perfa, kanonnöjd.

Det man skulle sakna är i så fall en innerficka gatåkat, men det är ett raceställ. Och jag sparade många mil på att offra innerficka för ett lika bra ställ.

Mitt omdöme: Massa bang for the buck, jag tycker dock att det är skitfult (men jag får säga det för jag har ett) med alla tattooförsök, känns tacky. Sitter bra, skydden sitter där de ska och bortsett att även jag måste åka med underställ (men det gäller alltid i tighta ställ) så tycker jag att det ventilerar fint.
 

CARLSBERG

rookie
Gick med
6 May 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Kawa orange edition 2
Dom flesta verkar ju riktigt nöjda med lindstrands så det är en stark kandidat.

Ventilation tror jag inte jag kommer störa mig på, men en innerficka vill man ju ha. Får låta regeringen sy in en.:hihi


Finns på yamahaceneter i mölndal :tummenupp

Gött då ska jag komma bort å kolla.
Ända stället jag inte var i lördags, trodde det stängde kl 13.00 på lördagar. :confused:
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Det beror ju lite på om man har det på gata eller bankörning/tävling också, och iom att det är ett raceställ så kan man ju tycka att det borde vara mer perforerat, för på bana svettas man :fakta


klart man ska svettas på bana, har visserligen aldrig kört där ännu men i sommar kanske man kan ersätta sina tråkiga konditionspass med roligare svettditon på hoj :tummenupp

Angående innerficka? vad är det som är så viktigt att ha där?
Tar med mig tankkort och körkort när jag är ute och de stoppar jag i stövlarna, kanon när man ska tanka och inte måste knäppa upp stället.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Har även ett sepang och är också supernöjd än så länge.
Innerficka saknas dock vilket är synd i min mening.
Vill gärna ha med mig Mobil , plånbok när jag är ute och kör.

Men Silverstone stället är grymt snyggt Iaf! :tummenupp
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Jofama/halvarson/Lindstrand (Samma företag) brukar vinna bikes tester.
Verkar inte spela någon roll om det är skinställ, handskar, ryggskydd mm.

Kan vara för att dom gör skitbra grejjer av toppkvalitet.
Eller så är det för att dom bikes största annonsör.

Låter otroligt att dom kan tillverka topp-prudukter i kina/pakistan och sälja till supperbilliga priser.

Jag har jobbat i Mcbutik i många år. Och det enda jag sett från dom som jag bedömmer vara i motsvarande kvalitet som dom stora etablerade fabrikaten (Spyke, Alpinestars, Berik, Arlen Ness, Dainese, mm). Är vissa av deras handskar som faktiskt är helt ok.

Ni som säger att deras skinställ är bra, skulle nog ändra er om ni provade ett riktigt skinställ. Med riktiga skydd, med ventilation och som går att röra sig i.
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Jofama/halvarson/Lindstrand (Samma företag) brukar vinna bikes tester.
Verkar inte spela någon roll om det är skinställ, handskar, ryggskydd mm.

Kan vara för att dom gör skitbra grejjer av toppkvalitet.
Eller så är det för att dom bikes största annonsör.

Låter otroligt att dom kan tillverka topp-prudukter i kina/pakistan och sälja till supperbilliga priser.

Jag har jobbat i Mcbutik i många år. Och det enda jag sett från dom som jag bedömmer vara i motsvarande kvalitet som dom stora etablerade fabrikaten (Spyke, Alpinestars, Berik, Arlen Ness, Dainese, mm). Är vissa av deras handskar som faktiskt är helt ok.

Ni som säger att deras skinställ är bra, skulle nog ändra er om ni provade ett riktigt skinställ. Med riktiga skydd, med ventilation och som går att röra sig i.

Alla har vi olika uppfattningar om saker.
Provade A-stars, Berik, Arlen Nessoch Dainese när jag letade och tyckte Lindstrands satt bäst på min kropp.
Sen att de är de största annonsörerna i tidningarna tror jag inte så mycket på att det blir automatiskt högsta betyg i testerna för.
Är en Aprillia bättre kvalitetsmässigt jämfört med en japanare?
Är en kinesisk högtalare sämre än en italiensk?
Smakar dyrt rödvin bättre än billigt?
Allt upp till betraktaren!

Har du hört någon som är direkt missnöjd med Lindstrands annars?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Alla har vi olika uppfattningar om saker.
Provade A-stars, Berik, Arlen Nessoch Dainese när jag letade och tyckte Lindstrands satt bäst på min kropp.
Sen att de är de största annonsörerna i tidningarna tror jag inte så mycket på att det blir automatiskt högsta betyg i testerna för.
Är en Aprillia bättre kvalitetsmässigt jämfört med en japanare?
Är en kinesisk högtalare sämre än en italiensk?
Smakar dyrt rödvin bättre än billigt?
Allt upp till betraktaren!

Har du hört någon som är direkt missnöjd med Lindstrands annars?

Ja.
Massor med personer är direkt missnöjda med Lindstrands.
Men det är mest folk som kör bana.
Dom klagar på att dom inte kan röra sig i ställen som dom vill.
Aktiv körning kräver att man rör sig väldigt mycket på hojjen.
Sen klagar dom på att det blir sjukt varmt, eftersom det är sparsmakat med ventilation.

Men ska man sitta stilla på hojjen och åka långt när det är kallt ute, så kanske den e bra :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top