Linköping, intresseanmälning minimoto

När kan du köra?


  • Antal röstningar
    0

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag har också fått min egen nu. Men jag är pank som en lusråtta tyvärr. :(
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag får nog inte igång min till dess ändå och har inga benskydd. Jag ska skruva med den lite i helgen dock, behövs mycket justeringar märkte jag. Kedjan spänd som en fiolsträng och frambromsen låg på. Ska ta av cylindern och mäta kolven och droppa olja också m m. Blir kul om det inte vore så j-a kallt att meka.

Men det hindrar ju inte att man åker upp och kikar lite när de stora grapparna åker. Ska du med? Jag orkar nog inte åka ensam.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vad gör ni den 11:e ? :7peta kanske lite minimoto på dagen, sen glögg alternativt öl eller liknande med tilltugg på kvällen? :öl
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Jag hade väl hoppats att intresset skulle vara lite större än det bevisligen är. Folk verkar vara ganska uppbokade också. 11:e är det bara 6 st som kan. Det är undre gränsen för att få köra. Eftersom folk även verkar ha lite dåligt med cash så här innan jul kanske det är lika bra och försöka satsa allt på den 8:a januari då det är 8 st som kan.

Vad tror ni?
 

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Zormin skrev:
Jag hade väl hoppats att intresset skulle vara lite större än det bevisligen är. Folk verkar vara ganska uppbokade också. 11:e är det bara 6 st som kan. Det är undre gränsen för att få köra. Eftersom folk även verkar ha lite dåligt med cash så här innan jul kanske det är lika bra och försöka satsa allt på den 8:a januari då det är 8 st som kan.

Vad tror ni?


Januari låter bättre i minna ögon. :tomten är jävligt dyr i drift så här års.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Om nån undrar vad som händer. Jag har beställt en tid lördagen den 8:e januari. Väntar bara på bekräftelse att det går bra från Björn (som håller i det hela). Jag har för mig att han är på sydligare breddgrader denna vecka så jag vet inte riktigt när datumet blir spikat.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
jag är nog PÅ, om det inte krockar med fjällresan ... ska va där på söndan.. 100+mil :)
Ska kolla upp men jag är med :tummenupp

Kan ta racebussen dit då så slipper man ta så många bilar?
//håkan
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
NU ÄR DET BEKRÄFTAT!

8:e januari klockan 13:00. Jag har bil så jag kan köra några stycken, om inte alla vill gosa i Håkans racebuss förstås... :krama

När/var ska vi träffas? 11:45 vid MAX?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ninjaboy skrev:

Fanken grabbar. Handpenning lagd på nya hojen så finns ingen marginal för lek (allvar?) får väl köra stor bana sen i vår istället.

Hoppas ni går så roligt som det ser ut att vara :)

/oXydex
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Om du har några timmar över kan du ju hänga med och kolla om det finns plats i bilarna. Så var det förra gången också och det slutade att några av dem spontankörde. :D
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Ninjaboy skrev:
Om du har några timmar över kan du ju hänga med och kolla om det finns plats i bilarna. Så var det förra gången också och det slutade att några av dem spontankörde. :D

Låter som en lysande plan. Följer jättegärna med och kikar om det finns plats i nån bil. Tar med mig kameran isf och försöker göra det bästa jag kan av situationen ;)

/oXydex
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Zormin skrev:
NU ÄR DET BEKRÄFTAT!

8:e januari klockan 13:00. Jag har bil så jag kan köra några stycken, om inte alla vill gosa i Håkans racebuss förstås... :krama

När/var ska vi träffas? 11:45 vid MAX?
Rackarns, jobbar till kl 0700 samma dag, och är nog sugen på att sova nån timme när jag kommer hem!

Ska se om jag kan byta dagar, men tills vidare är det ett nej från mig.
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Vi kanske ska göra en ny lista så vi vet exakt vilka som ska vara med.

Åker till Kolmården den 8:a jan:
Zormin
Christer
Ninjaboy
oXydex

Stoffer, du får väl sjukanmäla dig eller något. :tungan
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Åker till Kolmården den 8:a jan:
Zormin
Christer
Ninjaboy
oXydex
håkan



Ska vi ta "racebussen"? :) plats för 8:a

//håkan
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
oXydex skrev:
Låter som en lysande plan. Följer jättegärna med och kikar om det finns plats i nån bil. Tar med mig kameran isf och försöker göra det bästa jag kan av situationen ;)
Bra, då har vi någon som kan fota med oss. Om du kollar mitt fotoalbum (se signaturen) så hittar du två pinsamt dåliga bilder från förra gången. Men jag skyller allt på kameran och det dåliga ljuset. :tungan


stoffer skrev:
Rackarns, jobbar till kl 0700 samma dag, och är nog sugen på att sova nån timme när jag kommer hem!

Ska se om jag kan byta dagar, men tills vidare är det ett nej från mig.
Du kan väl sova på jobbet och sedan 4.5 timmar till. Inga problem. :D
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Zormin skrev:
Nej, jag vurpade ju sådär i b-finalen, bromsen tog mycket sämre än på hojen jag hade innan och jag klämde allt vad som gick men det räckte inte så jag försökte ta kurvan i alla fall och körde in i kanten och flög över med hojen mellan benen, det enda jag tänkte på var om motorn stannade och det gjorde den förstås :gnissla. Hade häng på Stoffer men rasade till 4:e och körde upp mig 3:a nästan ikapp 2:an (vurpade en gång till lindrigare senare).

Att jag ritade var för att förklara för några i Ninja Club Sweden hur det gick till. Vi är ju några som köpt egna hojar där så det är mycket minimotosnack.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top