Linköping / Norrköping

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Dagens tur

Vilken höjdartur det blev! Tack för trevligt sällskap och en nice tur.
Har postat korten i bild-forumet på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82419 .

Första bilden ser rolig ut "Japp då samlas vi i mitten så ska Micke visa er dagens tur på kartan" :D

Och MostWanted busade lite med VTwin som ni ser här nere (såg inte det när jag tog kortet) :)

Ni andra som inte hängde med, kom igen nästa gång! Nog måste det vara fler än 3 pers från Linköping som vill samåka i lite större grupp? Det var skitroligt ju.

Vi ses!

Bifogat

• SH-DSCN0364-2.jpg
    SH-DSCN0364-2.jpg
    104.6 KB · Visningar: 123

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
RuffRyder skrev:
Vilken höjdartur det blev! Tack för trevligt sällskap och en nice tur.
Har postat korten i bild-forumet på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=82419 .

Första bilden ser rolig ut "Japp då samlas vi i mitten så ska Micke visa er dagens tur på kartan" :D

Och MostWanted busade lite med VTwin som ni ser här nere (såg inte det när jag tog kortet) :)

Ni andra som inte hängde med, kom igen nästa gång! Nog måste det vara fler än 3 pers från Linköping som vill samåka i lite större grupp? Det var skitroligt ju.

Vi ses!

Hur är tempot, ungefär, på era turer då? Klart det vore skoj att hänga med, men än är man ju inte så van, då... :näsblod

Och min hoj är det ett rent självmordsuppdrag att göra omkörningar på om man inte har en väldigt lång raksträcka att göra det på.... :3freak Så fort går det inte! :tungan

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Faan ser ju hur nice ut som helst med lite folksamling och ni verkar ju haft det trevligt. Vad blev det för tur sen då?

Själv väntar jag på nytt drivpaket innan jag åker med er igen. Vågar ev ut på lugnare turer in till stan å tillbaka men känns dumt då kedjan verkar vilja klättra.

Jag va iväg på SydSvenska Rallyt i lördags istället. Bilar funkar som komplement när hojen går dåligt :)

Bifogat

• joge.jpg
    joge.jpg
    98.5 KB · Visningar: 72

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Du kör i ditt eget tempo. Vi väntar alltid in varandra när det vi bytre väg typ eller i korsningar.

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Clifton skrev:
Du kör i ditt eget tempo. Vi väntar alltid in varandra när det vi bytre väg typ eller i korsningar.

Schysst! :tummenupp
Ska se om jag kan pilla ihop Victoria så det går att starta henne även när hon är varm.... *suck*
....eller om jag helt enkelt ska köpa något nytt, :tungan så jag kan hänga med ut! :yoparty

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Syss skrev:
Hur är tempot, ungefär, på era turer då? Klart det vore skoj att hänga med, men än är man ju inte så van, då... :näsblod

Och min hoj är det ett rent självmordsuppdrag att göra omkörningar på om man inte har en väldigt lång raksträcka att göra det på.... :3freak Så fort går det inte! :tungan
När jag åkte först försökte jag köra så fort så alla hängde med. Det gick i runt 140 kanske.
På vägen till Hjortkvarn var det däremot fri fart... :banana

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
oXydex skrev:
Faan ser ju hur nice ut som helst med lite folksamling och ni verkar ju haft det trevligt. Vad blev det för tur sen då?
Vi åkte Lkpg-Värdelösa-Skänninge-Fornåsa-Borensberg(glasspaus)-Tjällmo. Sen delade vi på oss. Halva gänget åkte hem till Norrköping, andra halvan tog t.o.r Hjortkvarn innan vi åkte hem.

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Zormin skrev:
Vi åkte Lkpg-Värdelösa-Skänninge-Fornåsa-Borensberg(glasspaus)-Tjällmo. Sen delade vi på oss. Halva gänget åkte hem till Norrköping, andra halvan tog t.o.r Hjortkvarn innan vi åkte hem.

:tummenupp

Låter som en toppentur. Hoppas ha kedja till helgen så man kan haka på en annan härlig tur

/oXydex

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
oXydex skrev:
Jag va iväg på SydSvenska Rallyt i lördags istället. Bilar funkar som komplement när hojen går dåligt :)

Är det Jimmy Joge som kommer flygande där??

Zormin skrev:
Lkpg-Värdelösa-Skänninge-Fornåsa-Borensberg(glasspaus)-Tjällmo

Tusan att jag inte åkte med er.. Det där är min favvo-väg!

//Gerry

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Zormin skrev:
När jag åkte först försökte jag köra så fort så alla hängde med. Det gick i runt 140 kanske.
På vägen till Hjortkvarn var det däremot fri fart... :banana

Oki, det kan jag nog hänga med i... Även med Victoria. :hihi

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
*såld*
Låter som ni hade en nice tur i helgen!
Nu när jag fått ut hojen och rostat av mig lite får jag försöka hålla koll på denna tråd och hänga med på en tur när det passar

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Nu kan vi med hänga på

Jag har blivit handledare (trots bara 3 år med mckort) till sambon nu, så om det är ok med övningskörare så kan vi säkert hänga på någon gång.

Låter som ni var i mina trakter i helgen. Bor som sagt var mellan Västerlösa och Normlösa. Skonberga heter stället.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
skonberga vet jag mycket väl vart det ligger!

ninan skrev:
Jag har blivit handledare (trots bara 3 år med mckort) till sambon nu, så om det är ok med övningskörare så kan vi säkert hänga på någon gång.

Låter som ni var i mina trakter i helgen. Bor som sagt var mellan Västerlösa och Normlösa. Skonberga heter stället.

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
ninan skrev:

Jomenvisst vet man vart det ligger. Bor själv i Gällstad Lundby och har mor och far vid Fornåsarakan i Klockrike. Så kortaste vägen är över västerlösa och bortåt

Jag hade övningskörare med mig på turerna i våras så visst går det bra.

/oXydex

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Super Blackbird skrev:
är det någon som känner för en tur i morgon?

Jag åker gärna en tur men om det blir touringtempo. Åker en själv om ingen hakar på då jag beställde ett drivpaket själv idag och skiter i väntandet då inget blev beställt av "polaren"

Nu vet jag iaf att jag får ett så jag kan åka igen asap

Men jag är iaf med på en liten tur så länge det inte blir rejstempo. Kan ju i annat fall ligga efter med övningskörarna, Ninan? ;)

/oXydex

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...