Linköping / Norrköping

Rode_No1

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 2007
hehe japp det stämmer bra. Jag såg dig med :tummenupp
Säg till om du är sugen på att dra ut o åka lite :yoparty





kurre3 skrev:
Stod hojen din i ljungsbro för 30 min sedan? I så fall åkte jag förbi din cykel tidigare. Typ 40 sek efter mitt allra första knäskrap för att vara exakt! :banana :banana :banana :yoparty

Kul va? Va? va? vA? vAD SÄGER MAN!? :tuttar :tuttar

Blev inget gäng som skulle åka idag/ikväll eller?
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Super Blackbird skrev:
Efter som jag ej är så haj på det här med uppladningar av bilder så har jag mailat över dem till Oxydex för att se vad han vill göra med dem.
Kan även maila till dig. // Benny

Lite off har jag visst varit i helgen efteråt så jag har glömt läsa i tråden men jag lägger upp bilderna så får ni som känner er träffade ladda ner dem för jag låter de bara ligga uppe nån vecka.

Bilderna från åkturen

Tack iaf för en väldigt skoj runda. Alltid kul att träffa nytt folk och köra lite nya vägar. Får mitt drivpaket idag (förhoppningsvis) så snart kan man köra på utan att va rädd för att nått ska gå galet med det som är. Man blir lite feg efter att ha spräckt en motor med en kedja

/oXydex
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Heldagsåkning 6/6 ??

Någon som är sugen på en heldag i solen(?) den 6/6. Vi får ju en ledig måndag av staten i år nästa vecka så den måste man ju förvalta på bästa sätt och är inte det med en lite lätt planerad tur på hojen?? Jovisst måste det väl vara så.

Någon som är sugen på att hitta på en lite längre utflykt på måndag? Packa ryggsäcken med lite mat och grill och åka upp mot värmländska skogarna, ner mot visingsö, gotland, öland, kolmården ... only the sky is the limit.

Nån intresserad?

/oXydex
 

natron

även gammalt järn går att smida...
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Motala
Hoj
Kawasaki GPz 750
oXydex skrev:
Någon som är sugen på en heldag i solen(?) den 6/6. Vi får ju en ledig måndag av staten i år nästa vecka så den måste man ju förvalta på bästa sätt och är inte det med en lite lätt planerad tur på hojen??
/oXydex

Hejsan,
För min del skulle jag gärna haka på. Har inte hängt med förut, men ni verkar ju vara ett kul gäng. Kul att du är ute i så god tid. :tummenupp Det gör det ännu lättare att haka på.
/G
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
oXydex skrev:
Någon som är sugen på en heldag i solen(?) den 6/6. Vi får ju en ledig måndag av staten i år nästa vecka så den måste man ju förvalta på bästa sätt och är inte det med en lite lätt planerad tur på hojen?? Jovisst måste det väl vara så.

Någon som är sugen på att hitta på en lite längre utflykt på måndag? Packa ryggsäcken med lite mat och grill och åka upp mot värmländska skogarna, ner mot visingsö, gotland, öland, kolmården ... only the sky is the limit.

Nån intresserad?

/oXydex

Tjaa, varför inte.
Jag är allt lite sugen på att hänga på.
(Ska nog hinna tvätta av lite gamla insekter innan, så det finns plats för nya *ler*)

//Gerry
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Raymond skrev:
Skriv när och var så åker vi
:fyllisar

Vädret är ju som vanligt det som styr men rada upp lite olika platser som kan va värt att besöka så här på en dagsutflykt.

Jag va 2 turer till Visingsö förra året och det gillade jag skarpt men det va senare på sommaren med underbart väder båda gångerna vilket kanske höjde stämningen något.

/oXydex
 

petmalm

Peter
Gick med
13 May 2005
Ort
Linköping
Hoj
FZR 1000
oXydex skrev:
Vädret är ju som vanligt det som styr men rada upp lite olika platser som kan va värt att besöka så här på en dagsutflykt.

Jag va 2 turer till Visingsö förra året och det gillade jag skarpt men det va senare på sommaren med underbart väder båda gångerna vilket kanske höjde stämningen något.

/oXydex

Blir det en heldags tur eller en eftermiddags tur??
kan vara bra å veta nu om jag ska få nån som tar hand om lillgrabben
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
petmalm skrev:
Blir det en heldags tur eller en eftermiddags tur??
kan vara bra å veta nu om jag ska få nån som tar hand om lillgrabben

Det blir vad vi gör det till. Kom med förslag. Jag har bara lagt ut bollen lixom.

/oXydex
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
petmalm skrev:
såg ett förslag om ett varv runt vättern verkar vettigt


låter inte fel, åkte ett varv för några veckor sen.. helt ok!
åkte med jönköpinggänget från jkpg till tidaholm, mycket trevliga vägar!
vi kanske skulle höra med dom om dom vill va med!
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
petmalm skrev:
såg ett förslag om ett varv runt vättern verkar vettigt

Min g-mail som jag har kopplat till e-riders laggar eller så har Håkan supit till med några inställningar för jag har fått ett mail (inte ens mitt eget) som jag skickade till listan och det är craffes mail ang tur runt vättern.

Har ni andra som är med på e-riders sett mina 2 mail som jag skickat ang detta?

Tur runt vättern låter iaf som en kalasbra plan

/oXydex
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Yes Oxy, dina bägge mail har kommit fram till mig via mailinglistan iaf.

Hur lång tid beräknas en vättern-runda ta? halva dan? hela? Har aldrig åkt den rundan så jag har ingen aning. Hur många mil är det ungefär?

Ozto ditt förslag är inte så dumt kanske... vore väl kul om det blev en riktigt kortege :)

/RuffRyder
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
RuffRyder skrev:
Yes Oxy, dina bägge mail har kommit fram till mig via mailinglistan iaf.

Hur lång tid beräknas en vättern-runda ta? halva dan? hela? Har aldrig åkt den rundan så jag har ingen aning. Hur många mil är det ungefär?

Ozto ditt förslag är inte så dumt kanske... vore väl kul om det blev en riktigt kortege :)

/RuffRyder

Skönt att höra att båda kom fram. Jag har ännu inte fått båda utan bara det ena

De som cyklar vätternrundan gör det på 7-8(?) timmar så det bör ju vi klara det på iaf ;) det är iaf 30 mil

/oXydex
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jaha, så det är här Norrköpingsfolket håller till nu för tiden, dög inte min tråd :7peta Tänkte bara kolla så att alla har planerat in att åka till Sviestad 3/7 och kolla på SM:et, jag skall ju köra :yoparty , så jag behöver lite stöd :pannkyss. Om någon har lust att hjälpa till på SM:et med olika saker som tex vara flaggvakt osv så vore det kanon. Det är ganska kul + att man får se en jä...la massa RR och leva lite depåliv en helg, kontaktpersoner finns på www.lms.se. Om någon känner behov av att låna ut sin gathoj till mig går det ochså bra :tungan
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Medin skrev:
Jaha, så det är här Norrköpingsfolket håller till nu för tiden, dög inte min tråd :7peta Tänkte bara kolla så att alla har planerat in att åka till Sviestad 3/7 och kolla på SM:et, jag skall ju köra :yoparty , så jag behöver lite stöd :pannkyss. Om någon har lust att hjälpa till på SM:et med olika saker som tex vara flaggvakt osv så vore det kanon. Det är ganska kul + att man får se en jä...la massa RR och leva lite depåliv en helg, kontaktpersoner finns på www.lms.se. Om någon känner behov av att låna ut sin gathoj till mig går det ochså bra :tungan

Ska du hålla dig på hjulen nu då hade du tänkt dig ;)

Kul att du ska lira SM. Jag kommer nog vara där och flagga i år oxå iaf

/oXydex
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
oXydex skrev:
Ska du hålla dig på hjulen nu då hade du tänkt dig ;)

Kul att du ska lira SM. Jag kommer nog vara där och flagga i år oxå iaf

/oXydex

Ha, jag körde träning, kval och tävling i Falkenberg i helgen och vurpade inte en enda gång. Nytt rekord, har aldrig kört så mycket utan att vurpa :hihi
 

craffe

Craffe
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 990 Supermoto -08
*gäspa*

NU har det blivit helg, synd bara att regnet vräker ner utanför.
Tur man är datorberoende och ungkarl så man kan gömma sig här hur länge som helst.

Nåja, i morron får jag på mina nya däck på hojen, och det verkar som iaf några är intresserade av turen runt Vättern. Det va bara en spontan tanke, har aldrig åkt den turen själv.

Så nån med erfarenhet om bra vägar får gärna ta över befälet nu :)

Försalg på mötesplats kan ju vara här i Borensberg.
Lite lagom långt både från Jönköping och Norrköping, plus att jag kan sova längre :D Jaja, jag jobbar natt så jag har en ursäkt :)

Ska vi kleta i en namnlista kanske, och ev med telefonnummer, kan va bra om nåt händer eller om man tappar bort nån...

Förslag på tidpunkt att mötas i Borensberg, förslagsvis vid Statoil, kan vara kl 13?

Inget spikat, kom med synpunkter.

1. craffe 070-5516981 (ja, det kanske är dumt att skriva nummer här, men jag är modig) åker gul/svart trajja TT 600
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
jag är på!

Så länge det inte regnar eller snöar tänker jag hänga på!
:tummenupp

Fyller på listan:
1. craffe 070-5516981. Åker gul/svart trajja TT 600
2: Gerry 070-5817173. Kör en Blå Suzuki SV650
 

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
Medin skrev:
Ha, jag körde träning, kval och tävling i Falkenberg i helgen och vurpade inte en enda gång. Nytt rekord, har aldrig kört så mycket utan att vurpa :hihi

Måste ju grattulera till första körda tävlingen :yoparty
Tycker att din placering var mkt bra för att vara första rejset!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top