Lista på Sommarens Hojträffar i Landet

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
69:an skrev:
2115951 Antar att du menar Jörgens rundor? Han skulle ju sluta, fast han ångrade sig och ska köra guldvinge istället... :)

Ja, hans rundor. Men hans kompis skulle ta över. Körde han inte det innan också? :confused: Eller syftar du inte på motorcykeln?

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Sofiiaa skrev:
2118559 Ja, hans rundor. Men hans kompis skulle ta över. Körde han inte det innan också? :confused: Eller syftar du inte på motorcykeln?
Jo, hade för mig att han körde VTX eller något liknande förut, men det var kanske guldvinge förra sommaren också. :)

Morgue

Den är liten men luktar som en stor...
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki tengai 650 bruksare och en SV1000 som väntar på inspiration...
Lotta skrev:
1532859 100-200 cyklar i mölndal???????
Ursäkta att jag reagerar på antalet hojjar på den mängden människor.

Mölndal med 57 752 invånare kan få ihop 100-200 cyklar varje onsdag, och vi i Uppsala med våra närmare 200 000 invånare....får i hop kanske 5-7 hojjar som mest en onsdag. Rörken på måndagar iofs kanske närmare 60-70 hojjar och de e många.

Vad är det för körningar i Uppsala? Joinade nyss, bor i Uppsala.

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Lotta skrev:
1532859 100-200 cyklar i mölndal???????
Ursäkta att jag reagerar på antalet hojjar på den mängden människor.

Mölndal med 57 752 invånare kan få ihop 100-200 cyklar varje onsdag, och vi i Uppsala med våra närmare 200 000 invånare....får i hop kanske 5-7 hojjar som mest en onsdag. Rörken på måndagar iofs kanske närmare 60-70 hojjar och de e många.

200 kanske var lite väl optimistiskt, skrev lite snabbt utan att egentligen tänka. Men dryga 100 tror jag i alla fall :D Det är folk från Göteborgsområdet som kommer, inte bara Mölndal. Fast mest därifrån iofs tycker jag det verkar som.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Ör

Har hört (ryktesvägen från flera olika håll) att det är träffar i Öhr som ligger nordväst om Växjö onsdagkvällar. Vet inte om eller när det drar igång, men det är tydligen ett väldigt populärt ställe. Ska visst kunna vara upp emot 500 hojar där när vädret är som bäst! Definitivt nåt jag ska undersöka när kortet är rott i hamn! :squid

Last edited:

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
En trevlig torsdagsutflykt.

De sista gångerna i höstas var där c:a 240 motorcyklar på plats, allt från "bussar" och "gynekologstolar" till sporthojar. Det serveras stekt sill på macka varannan gång och grillad korv varannan.
Mvh Per

MC CAFÉ TYDINGESJÖN NU ÖPPET 2006-04-01
Med början 27/4 och varje torsdag fram till den 28/9 har Mck Snapphanen i samarbete med Tydinge festplats sitt MC-CAFÉ öppet varje torsdag mellan 17,00-21,00.

Platsen är Tydinge festplats ca. 3 km utanför Broby.

VÄGBESKRIVNING.
Kommer ni från Osby väg 23 kör ni mot Broby väg 19 när ni närmar er Broby så är där en väg skylt till höger Tydingesjön. Ca: 3 km.
Kommer ni från Kristianstad väg 19 kör ni mot Broby efter rondelen 500 m skylt till vänster Tydingesjön.. ca: 3 km.
Kommer ni från Hässleholm väg 23 kör ni mot Tingsryd/Broby väg 119 kör ni ca: 2,5 mil skylt till vänster Tydingesjön.
Kommer ni från Tingsryd väg 119 följ vägen till Hässleholm sen skylt till höger Tydingesjön.
(För kartbild skriv in följande adress i din webbläsare: http://www.tydingesjon.com/images/map.gif).

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
JKay skrev:
2027130 Varje tisdag kl 1800 finns det en motorträff bil/mc Vikingabyn i Löddeköpinge/Hög. (Från mitten av Maj)
Normalt antal hojar ca: 500 + stort antal bilar (På utställningsområdet)
Det var förra året 1500 hojar och 1000 bilar på finaldagen innan säsongslut. Denna träff bara växer o växer.
Allt ifrån lajvband till flyguppvisningar m.m. Beroende på vad dom lyckats få ihop.

Från deras hemsida:

"Tisdagsträffar

Tisdagen den 16 maj börjar årets entusiastfordonsträffar och fortsätter under hela sommaren med sista träff den 12 september
Försäljning av korv och kaffe
Sidoaktiviteter som musik, helikopterflyg, veterancross mm
Frivillig parkeringsavgift och entré"

Snacka om att evenemanget i sig är MYCKET bättre än deras reklam för det....

Jag vill dit den 16.e

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
FallenAngel skrev:
2137788 Från deras hemsida:

"Tisdagsträffar

Tisdagen den 16 maj börjar årets entusiastfordonsträffar och fortsätter under hela sommaren med sista träff den 12 september
Försäljning av korv och kaffe
Sidoaktiviteter som musik, helikopterflyg, veterancross mm
Frivillig parkeringsavgift och entré"

Snacka om att evenemanget i sig är MYCKET bättre än deras reklam för det....

Jag vill dit den 16.e

Klart att du ska!
:tummenupp

Pinge

Mitt hem är vägen
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
vill ha
Motorträff i Kalrstad

Det är motorträff varje torsdag vid slussvaktstuga vid 18.00 tiden börjar det.

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Yamaha TTR 600, Honda cr250, Honda cr80 ovh ombyggd virago 535.
Sofiiaa skrev:
2115935 Det var ett tag sedan jag skrev det inlägget och jag tror inte att det har kommit igång för säsongen ännu. Men när det gör det så är det för alla MC-typer. Och det är oftast väldigt blandat. Av de som kör är många lite äldre, hehe. Men man passar in ändå.

Hallå! Hur går det med Möndals träffarna.. börjar bli lite sugen på att få lite sällskap... tråkigt att åka själv..

/ Anette

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
RF 900 rgv 250
Samåkning Göteborg

Black Pearl skrev:
2179184 Hallå! Hur går det med Möndals träffarna.. börjar bli lite sugen på att få lite sällskap... tråkigt att åka själv..

/ Anette
Annars har du Kortedalas körningar tisdagar och torsdagar:)
Tisdagar 1800 Burger King vid Delsjömotet rv 40
Torsdagar 1800 vid klubbstugan Hisings Backa

Tisdagar är det lite snabbare tempo, torsdagar lite lugnare
Läs mer här:
http://www.kortedalamotorklubb.com/sektioner/touring/index.php

Sen har du ju alltid helgkörningarna från
GP (Götaplatsen) 1200

/BiB

Last edited:

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Black Pearl skrev:
2179184 Hallå! Hur går det med Möndals träffarna.. börjar bli lite sugen på att få lite sällskap... tråkigt att åka själv..

/ Anette

Jag har inte hört någonting om det ännu, men jag tror att pappa kanske vet, skall höra med honom snarast.
Det är lite pissigt väder dock, men det får vi hoppas släpper snart.

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
back in black skrev:
2179333 Annars har du Kortedalas körningar tisdagar och torsdagar:)

Torsdagar 1800 vid klubbstugan Hisings Backa

torsdagar lite lugnare
Läs mer här:
http://www.kortedalamotorklubb.com/sektioner/touring/index.php

Sen har du ju alltid helgkörningarna från
GP (Götaplatsen) 1200

/BiB

He he, låter som att torsdagar e bra för mig då :) och ja för fasiken ska jag ner till GP där "hägde" jag i går (sön) med lite fyrhjulade "vänner" :banana

Ska försöka leta reda på två hjuliga nu då! Tack för all information från alla :)

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Black Pearl skrev:

/ Anette

På Onsdag nu den 27/5 så har jag hört att det skall vara igång så då skall jag dit!

/Sofia

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Sofiiaa skrev:
2193959 På Onsdag nu den 27/5 så har jag hört att det skall vara igång så då skall jag dit!

/Sofia

Ja, men då kanske jag o gubben dyker upp :) Om inte det blir ngt, så kan du väl skriva en rad till mig?

/ Anette

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
Black Pearl skrev:
2194000 Ja, men då kanske jag o gubben dyker upp :) Om inte det blir ngt, så kan du väl skriva en rad till mig?

/ Anette

Var du med igår?
Blev en ganska lyckad körning. Inte för mig dock. Min MC började hacka som tusan så fort jag kom upp i 90 (ca. 5500 varv) på vägen hem. Hade kanske kört min lille tvåtaktare lite elakt på vägen dit. Så nu är jag rädd att nåt är fel på min darling. :3freak :gråta

Black Pearl

Vem tror du att du e då?
Gick med
21 May 2006
Hoj
Sofiiaa skrev:
2205549 Var du med igår?
Blev en ganska lyckad körning. Inte för mig dock. Min MC började hacka som tusan så fort jag kom upp i 90 (ca. 5500 varv) på vägen hem. Hade kanske kört min lille tvåtaktare lite elakt på vägen dit. Så nu är jag rädd att nåt är fel på min darling. :3freak :gråta

Heeej! Näää, missade i går juh.. satt o kikade på tv å så blev klockan så himmla mycket .. Synd.. får ta igen det nästa gång :) Tråkigt med hojjen :va Hoppas att det fixar sig.. ska ut i kväll en sväng o köra..

donziR1

Ny medlem
Gick med
26 May 2006
Hoj
Yamaha R1
Mariefred??

Vad är det för knuttar som träffas där? Är det sporthojar eller glidare?

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Magoo skrev:
1664841 Varje onsdag??? Var o när??Troddde de var torsdagar som gällde här i byn... :va

Är ju färsk men men... Körs de nå fortfarande??

Tittade på från hundkursen igår och det tar sin tid innan alla e förbi så 100-200 är nog ganska rätt och MÖLNDAL är sveriges Mecka... jordens centrum faktiskt. och det är väll klart att det kryllar av motorcyklar i paradiset. hur hade du tänkt dig paradiset på jorden ? :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept