Lite äckligt är det att en ensamstående mamma köper en bostad för 10 mille.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Lönen är en sak, vad hon köper en annan.
Hyfsad belåningsgrad.

För mig är det en gåta hur det kan vara tidningsmaterial.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nej, jag tycker egentligen inte att dom som är folkvalda på elitnivå tjänar för mycket. Det är riktigt kvalificerade arbeten och borde egentligen besättas med kvalificerat folk. Vill vi ha duktigt folk på dessa poster får vi nog hosta upp vad det kostar.

Sedan är det en annan sak att man med rätt kan ifrågasätta kompetensen...

En lösning är att minska antalet politiker på toppnivå. Avskaffa landstingen och halvera antalet riksdagsledamöter. Till att börja med...

Sedan vill jag i prologen ge mitt uppriktiga tack till alla folkvalda och politiskt engagerade som harvar för kaffepengar och bara möter skit och förakt. Tack skall ni ha!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Man skapar reaktioner som den här tråden visar på ute bland folk. Det är nog själva syftet med publiceringen av köpet.

En medelmåttlig påläggskalv, ensamstående med 3 barn....

Och en bostad för 10 mille, i min värld så är det äckligt med tanke på vad dom där anser vara en rimlig lön för dom so verkligen avgör mellan liv och död:gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Och en bostad för 10 mille, i min värld så är det äckligt med tanke på vad dom där anser vara en rimlig lön för dom so verkligen avgör mellan liv och död:gnissla

Verkar inte vara många som begriper att de flesta höjdare inte tjänar de stora pengarna på lönen utan på placeringar, fastigheter etc. Att uppröras över att hon köper en kåk för 10 mille är bara trams.

Dessutom står det fritt fram för vem som helst att göra sig en karriär där man tjänar pengar. Har man sen inte tagit den chansen och sitter och gnäller över sånthär så får man skylla sig själv.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Vi är nog många som lider av en dos politiker och tjänstemansförakt.

I det här fallet ser jag inget konstigt. Man sålde radhuset för 5,6 miljoner och köpte ett ännu dyrare hus för nästan 10 miljoner. Till det har man en rätt hyfsad lön. Jag tror att Statsministern ägde halva radhuset, men vi det inget om uppgörelsen i samband med skilsmässan. Det är heller inget jag tycker någon av oss har något att göra med.

Då tyckte jag nog att det var betydligt värre med Göran Persson när han gjorde sin lilla klassresa tillsammans med sin fru Anita Steen mot slutet. Det är sådant som verkligen väcker politikerförakt hos folk. Jag tror att det var huvudskälet till att Persson förlorade sitt anseende hos väljarna tillslut.

Eller för att nämna tjänstemän på ledande befattning i vår egen kommuns bolag i samband med försäljningen av bl a Nicolai skolan. De blåste kommunen på 10 tal miljoner. Ryktet säger att de gick på en nit när de skulle investera dessa pengar i en ännu större affär i en annan kommun. De användes som handpenning och finanskrisen slog till samma dag som affären skulle göras upp. Underliggande banker gick i KK. De kunde därmed inte få fram lånen. Karma! Personerna i fråga skryter om sina bedrifter själva rätt öppet så det är ett antal personer som känner till historien om man säger så. Finns inte att läsa om detta i lokaltidningen. Det hela mörkas från alla möjliga håll. Sådant gör mig jäkligt förbannad ärligt talat.

Täppas

Guest
Nej, jag tycker egentligen inte att dom som är folkvalda på elitnivå tjänar för mycket. Det är riktigt kvalificerade arbeten och borde egentligen besättas med kvalificerat folk. Vill vi ha duktigt folk på dessa poster får vi nog hosta upp vad det kostar.

Sedan är det en annan sak att man med rätt kan ifrågasätta kompetensen...

En lösning är att minska antalet politiker på toppnivå. Avskaffa landstingen och halvera antalet riksdagsledamöter. Till att börja med...

Sedan vill jag i prologen ge mitt uppriktiga tack till alla folkvalda och politiskt engagerade som harvar för kaffepengar och bara möter skit och förakt. Tack skall ni ha!

Snälla, kan inte du skapa en humor tråd ?

Du har i allafall gjort min lördagkväll :rofl

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Lönen är en sak, vad hon köper en annan.
Hyfsad belåningsgrad.

För mig är det en gåta hur det kan vara tidningsmaterial.

Belåningsgrad relativt lönen eller relativt värdet/priset på bostaden?
Jag ser ingenting om hur mycket hon lånat? Av artikeln att döma kan hon väl lika gärna ha köpt bostaden kontant utan lån? Eller tar du bara för givet att hon lånat 100%? Eller 85%

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Belåningsgrad relativt lönen eller relativt värdet/priset på bostaden?
Jag ser ingenting om hur mycket hon lånat? Av artikeln att döma kan hon väl lika gärna ha köpt bostaden kontant utan lån? Eller tar du bara för givet att hon lånat 100%? Eller 85%

Nej, hur läste jag? Svävade nog iväg i tankarna på det där med årsinkomsterna. Nu kommer jag inte in igen via länken.:va

Tycker inte det är så anmärkningsvärt oavsett.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
]Jag tror han menar representanter för Arbetarpartiet som de nu kallar sig!:rolleyes:

Mitt hus har kostat mig sex årslöner också men min årslön är dock något lägre...:rodnar

Nu är jag också arbetare men tillhör inte samma väljargrupp. :arsele Jag behöver tvätta mig innan toalettbesök!:hej

Vad fan, mitt hus kostade även mig sex årslöner. Både jag, Filippa och citerad person, är det någon jävla naturlag?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
:såjaponken:såjaponken
Verkar inte vara många som begriper att de flesta höjdare inte tjänar de stora pengarna på lönen utan på placeringar, fastigheter etc. Att uppröras över att hon köper en kåk för 10 mille är bara trams.

Dessutom står det fritt fram för vem som helst att göra sig en karriär där man tjänar pengar. Har man sen inte tagit den chansen och sitter och gnäller över sånthär så får man skylla sig själv.

:såjaponken nu är ju inte alla förspända med fint värdeökande boende.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Mitt hus kostade en tunna rötet piss, det sorgliga är att de är sex ggr min årslön.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO