VBK
Mas.
Dom däringa folkvalda verkar tjäna på tok för mycket.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17561799.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17561799.ab
Lönen är en sak, vad hon köper en annan.
Hyfsad belåningsgrad.
För mig är det en gåta hur det kan vara tidningsmaterial.
Man skapar reaktioner som den här tråden visar på ute bland folk. Det är nog själva syftet med publiceringen av köpet.
Man skapar reaktioner som den här tråden visar på ute bland folk. Det är nog själva syftet med publiceringen av köpet.
Jag skyller på VBK.
Hade hoppats han skulle öppna för lite slag under det politiska bältet.
En väl inslagen dörr.
Och en bostad för 10 mille, i min värld så är det äckligt med tanke på vad dom där anser vara en rimlig lön för dom so verkligen avgör mellan liv och död
]Jag tror han menar representanter för Arbetarpartiet som de nu kallar sig!Vilka?
En medelmåttlig påläggskalv, ensamstående med 3 barn....
Och en bostad för 10 mille, i min värld så är det äckligt med tanke på vad dom där anser vara en rimlig lön för dom so verkligen avgör mellan liv och död
En medelmåttlig påläggskalv, ensamstående med 3 barn....
Nej, jag tycker egentligen inte att dom som är folkvalda på elitnivå tjänar för mycket. Det är riktigt kvalificerade arbeten och borde egentligen besättas med kvalificerat folk. Vill vi ha duktigt folk på dessa poster får vi nog hosta upp vad det kostar.
Sedan är det en annan sak att man med rätt kan ifrågasätta kompetensen...
En lösning är att minska antalet politiker på toppnivå. Avskaffa landstingen och halvera antalet riksdagsledamöter. Till att börja med...
Sedan vill jag i prologen ge mitt uppriktiga tack till alla folkvalda och politiskt engagerade som harvar för kaffepengar och bara möter skit och förakt. Tack skall ni ha!
Lönen är en sak, vad hon köper en annan.
Hyfsad belåningsgrad.
För mig är det en gåta hur det kan vara tidningsmaterial.
Belåningsgrad relativt lönen eller relativt värdet/priset på bostaden?
Jag ser ingenting om hur mycket hon lånat? Av artikeln att döma kan hon väl lika gärna ha köpt bostaden kontant utan lån? Eller tar du bara för givet att hon lånat 100%? Eller 85%
]Jag tror han menar representanter för Arbetarpartiet som de nu kallar sig!
Mitt hus har kostat mig sex årslöner också men min årslön är dock något lägre...
Nu är jag också arbetare men tillhör inte samma väljargrupp. Jag behöver tvätta mig innan toalettbesök!
Verkar inte vara många som begriper att de flesta höjdare inte tjänar de stora pengarna på lönen utan på placeringar, fastigheter etc. Att uppröras över att hon köper en kåk för 10 mille är bara trams.
Dessutom står det fritt fram för vem som helst att göra sig en karriär där man tjänar pengar. Har man sen inte tagit den chansen och sitter och gnäller över sånthär så får man skylla sig själv.
nu är ju inte alla förspända med fint värdeökande boende.
Ja man önskar att man kunde bo i hus.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |