Lite äckligt är det att en ensamstående mamma köper en bostad för 10 mille.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

BusAnna

&#1729;&#1605;&#1740;&#1588;&#1729; &#1570;&#1582;
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Någon som tror att en dylik tråd skulle kunna startas i förfäran över att en ensamstående pappa köpt ett hus för tio mille?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nej.Tur är väl det.

Detsamma gäller kvinnodominerade forum där man förfäras över att män får ensam vårdnad för sina barn. Det räcker att de fördomsfulla angriper en i taget :)

Någon som tror att en dylik tråd skulle kunna startas i förfäran över att en ensamstående pappa köpt ett hus för tio mille?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mitt kostade tre så någon naturlag torde det inte vara. Ni är helt enkelt dyra i drift :fakta

...eller den/de andra som bor där. Asarum har väl jämförelsevis höga huspriser i en lågprisregion f ö. I Svängsta får man väl nästan betalt för ta sig an ett hus.

Vad hindrar dig?

Troligen Partiet. Proletariatet får inte äga men kan ha hög lön.

Absolut. Den springande punkten är snarare användandet av skattemedel kryddat med lite klassiskt bitter avundsjuka. Jag för min del är nöjd med att slippa bo med henne och det hade säkert varit ömsesidigt om hon bara visste om mig.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Det är ingen annan som är dum nog att vilja bo där jag bor.
Huset är en sned och kall hydda. En tredjedel av marken är oduglig.

Man behöver inte direkt vara höginkomstagare för att ro hem detta projektet.

Partiet har nog mycket att säga till om :D

Avundsjuka håller mången medborgare alert.
Jag tror ändå inte överskriften skulle varit: Lite äckligt är det att en ensamstående pappa köper en bostad för 10 mille.

...eller den/de andra som bor där. Asarum har väl jämförelsevis höga huspriser i en lågprisregion f ö. I Svängsta får man väl nästan betalt för ta sig an ett hus.

Troligen Partiet. Proletariatet får inte äga men kan ha hög lön.

Absolut. Den springande punkten är snarare användandet av skattemedel kryddat med lite klassiskt bitter avundsjuka. Jag för min del är nöjd med att slippa bo med henne och det hade säkert varit ömsesidigt om hon bara visste om mig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Smart av moderaterna, dom får ju stundtals kritik för att deras politik påverkar ensamma mödrar....

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det är ingen annan som är dum nog att vilja bo där jag bor.
Huset är en sned och kall hydda. En tredjedel av marken är oduglig.

Man behöver inte direkt vara höginkomstagare för att ro hem detta projektet.

Partiet har nog mycket att säga till om :D

Avundsjuka håller mången medborgare alert.
Jag tror ändå inte överskriften skulle varit: Lite äckligt är det att en ensamstående pappa köper en bostad för 10 mille.

Borde kanske förtydligat att jag kan bo var och hur jag vill. Jag la mig bara i när VBK lockar med såna inlägg.

Den andre parten kunde flytta till Sagerska.

Smart av moderaterna, dom får ju stundtals kritik för att deras kritik påverkar ensamma mödrar....

Ser inte att det skulle vara något som blåses upp i artikeln, däremot i rubriken här.

Hur ser den kritiken ut?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En medelmåttlig påläggskalv, ensamstående med 3 barn....

Och en bostad för 10 mille, i min värld så är det äckligt med tanke på vad dom där anser vara en rimlig lön för dom so verkligen avgör mellan liv och död:gnissla

Hennes månadslön är ca 120k/månad och det är ju en hög lön men rimlig med tanke på hennes position om man jämför med övriga i samma kategori som jag har förstått det?
Hon gör sig säkerligen förtjänt av den, om ambulansföraren beklagar sig över att han räddar liv för en mycket lägre peng så har han ju faktiskt ändå haft en valmöjlighet i livet. Han kunde, istället för att utbilda sig till ambulansförare, satsat på akademiska studier och jobbat sig fram på samma sätt som henne. Så har jag tolkat det som åtminstone, att ambulansföraren inte blev tvingad in i sitt yrke. Samma sak med sjuksköterskor som klagar över sin dåliga lön, som inte är dålig. Plugga några år längre och bli läkare.
Vi har det jävligt fritt i Sverige och det är allt som oftast endast personen själv som sätter gränserna. Visst kan man vara för dum för att bli något men då får man skylla på genpoolen.

10 miljoner är säkerligen en ganska vettig summa för henne att lägga på en bostad med tidigare bostadsförsäljningar som kan ha gett vinst samt hennes lönenivå.
Och hon har säkerligen kämpat hårt för att nå dit hon är, hon gjorde sig ju dessutom av med sin största kassako för något år sedan :crash

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man kan tycka vad man vill om de här sossetrådarna (förmodligen illa), men faktum är Filippa Reinfeldt i princip personifierar alla anledningar att inte vara moderat. Att Fredde valde Nyamko istället för henne är också ett bevis på hur hemsk hon måste vara privat.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Man kan tycka vad man vill om de här sossetrådarna (förmodligen illa), men faktum är Filippa Reinfeldt i princip personifierar alla anledningar att inte vara moderat. Att Fredde valde Nyamko istället för henne är också ett bevis på hur hemsk hon måste vara privat.

Var inte det där bara ett rykte eller har dom verkligen något bekräftat ihop? Vad man nu har emot Nyamko, tycker hon i många (men inte alla) fall varit in av de vettigare i regeringen. Filippa har jag mindre koll på mer än att hon ser jävligt bitchig ut, men endel tänder ju på det... :whip

Jävligt OT, men å andra sidan var det ju ändå en ren avundsjuketråd från början så jag känner inte att jag får så dåligt samvete. :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

:rofl:rofl:rofl

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...