Lite annorlunda MC-kultur

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
haha min katt blir livrädd bara jag drar på mig stället :tungan kan ju glömma att den skulle ligga på axlarna och mysa.

ser ju grymt mysigt ut dock. :tummenupp

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det är ett under att Frankrike, Italien och Tyskland inte gått under som nationer så farligt som de lever. Sprit på macken, obegränsad fart på autobahn, billigt vin i varje kiorre...snygga och charmiga brudar (som tycks skita i allt vad jämställdhetssnack heter men ändå lyckas med att styra och ställa samt få snubbar dit de vill), god mat med mycket fett i, livsnjutning, total ansvarslöshet och avog inställning till trygghet, förakt för allt som är lagom och förnuftigt blandad med beundran för det som är för mycket på alla sätt...det är nog inte MC kulturen utan kulturen över huvud taget. Laidback, livsbejakande, inställd på människan och livsnjutnig. Det kan fan inte vara nyttigt att leva så..ingen ångest, ingen ständig rädsla för allt vad som kan hända och ingen ständig tanke på hur man ska gardera sig mot det...och så har dessa jävlar levt sedan Romerska imperiet...

Flipflops avskyr jag men jag har kört min 1098 med träskor, korta jeans och hawaiiskjorta på...och rätt ofta kunde man beskåda mig på min Hypermotard vid bulten iförd i Billabong shorts, Sidi Crossfire boots och t-shrit och jag lever än. Svårt att lära en gammal hund sitta, jag kommer nog aldrig att förstå "den Svenska vägen"....

Last edited:

HarryH

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
nishiki pro sld
Ironin i det hela: våra stålmän med super skydden löper samma risk att dö som flipflop snubben i frankrike.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det är ett under att Frankrike, Italien och Tyskland inte gått under som nationer så farligt som de lever. Sprit på macken, obegränsad fart på autobahn, billigt vin i varje kiorre...snygga och charmiga brudar (som tycks skita i allt vad jämställdhetssnack heter men ändå lyckas med att styra och ställa samt få snubbar dit de vill), god mat med mycket fett i, livsnjutning, total ansvarslöshet och avog inställning till trygghet, förakt för allt som är lagom och förnuftigt blandad med beundran för det som är för mycket på alla sätt...det är nog inte MC kulturen utan kulturen över huvud taget. Laidback, livsbejakande, inställd på människan och livsnjutnig. Det kan fan inte vara nyttigt att leva så..ingen ångest, ingen ständig rädsla för allt vad som kan hända och ingen ständig tanke på hur man ska gardera sig mot det...och så har dessa jävlar levt sedan Romerska imperiet...

Flipflops avskyr jag men jag har kört min 1098 med träskor, korta jeans och hawaiiskjorta på...och rätt ofta kunde man beskåda mig på min Hypermotard vid bulten iförd i Billabong shorts, Sidi Crossfire boots och t-shrit och jag lever än. Svårt att lära en gammal hund sitta, jag kommer nog aldrig att förstå "den Svenska vägen"....

AMEN ! Tur att jag kommer utanför gränserna ibland och får en infusion av livslust. Tyvärr så förlorar jag den här känslan efter ett par månader, och glömmer det latinska blod som pumpar i mina vener. Den lågmälda svenska vardagen där man blir tillsagd om man har glansig skjorta på jobbet - "Ska du på disko eller ??" trycker snabbt ner de bubblande känslorna man tar med sig från varmare länder, och snabbt är man där igen, sittandes på kontoret , och hälsar på arbetskamrater man inte känner genom att knipa ihop läpparna lite, och nicka diskret. Och detta utan att fråga "Du, vad heter du egentligen ? ska vi inte gå å ta en lunch och ett glas vin, vi har ju nickat till varandra ett halvår, det kanske är dags nu?"

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag gillade snutscootern, sånna skulle dom ha i sverige istället...

EU-moppar hade fd ungdomsgruppen på hisingspolisen i Gbg förut. Mopparna står kvar i garaget och luftas ibland vad jag vet när de har mkt folk och brist på bilar.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Ironin i det hela: våra stålmän med super skydden löper samma risk att dö som flipflop snubben i frankrike.

Nej,

Råkade ut för en rätt bra smäll nyligen. Klarade mig relativt bra pga bra skydd.
Dock, blev det lite snack med försäkringsbolaget ang. min skada, vilket var rätt så obetydlig mot vad det hade kunnat bli utan ryggskydd, raceställ, hjälm och handskar.

Skadetränden enligt den jag talade med har dippat klart neråt pga vi har blivit bättre på att köra med skydd samt med bättre skydd.

Ironin i det hela, är att det finns fortfarande de som tror de är odödliga...:gnissla

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Hoj
Aim 50
Nej,

Råkade ut för en rätt bra smäll nyligen. Klarade mig relativt bra pga bra skydd.
Dock, blev det lite snack med försäkringsbolaget ang. min skada, vilket var rätt så obetydlig mot vad det hade kunnat bli utan ryggskydd, raceställ, hjälm och handskar.

Skadetränden enligt den jag talade med har dippat klart neråt pga vi har blivit bättre på att köra med skydd samt med bättre skydd.

Ironin i det hela, är att det finns fortfarande de som tror de är odödliga...:gnissla

Dödligheten är 100% oavsett...:yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...