Så där är väl "mc-kulturen" över hela världen ungefär, det är bara vi här uppe o norr som är lite speciella.
Sitter kanske mycket i att vi under den svenska sommaren behöver dubbla skinnställ för att inte frysa sönder.det är bara vi här uppe o norr som är lite speciella.
Det är ett under att Frankrike, Italien och Tyskland inte gått under som nationer så farligt som de lever. Sprit på macken, obegränsad fart på autobahn, billigt vin i varje kiorre...snygga och charmiga brudar (som tycks skita i allt vad jämställdhetssnack heter men ändå lyckas med att styra och ställa samt få snubbar dit de vill), god mat med mycket fett i, livsnjutning, total ansvarslöshet och avog inställning till trygghet, förakt för allt som är lagom och förnuftigt blandad med beundran för det som är för mycket på alla sätt...det är nog inte MC kulturen utan kulturen över huvud taget. Laidback, livsbejakande, inställd på människan och livsnjutnig. Det kan fan inte vara nyttigt att leva så..ingen ångest, ingen ständig rädsla för allt vad som kan hända och ingen ständig tanke på hur man ska gardera sig mot det...och så har dessa jävlar levt sedan Romerska imperiet...
Flipflops avskyr jag men jag har kört min 1098 med träskor, korta jeans och hawaiiskjorta på...och rätt ofta kunde man beskåda mig på min Hypermotard vid bulten iförd i Billabong shorts, Sidi Crossfire boots och t-shrit och jag lever än. Svårt att lära en gammal hund sitta, jag kommer nog aldrig att förstå "den Svenska vägen"....
Jag gillade snutscootern, sånna skulle dom ha i sverige istället...
Ironin i det hela: våra stålmän med super skydden löper samma risk att dö som flipflop snubben i frankrike.
Nej,
Råkade ut för en rätt bra smäll nyligen. Klarade mig relativt bra pga bra skydd.
Dock, blev det lite snack med försäkringsbolaget ang. min skada, vilket var rätt så obetydlig mot vad det hade kunnat bli utan ryggskydd, raceställ, hjälm och handskar.
Skadetränden enligt den jag talade med har dippat klart neråt pga vi har blivit bättre på att köra med skydd samt med bättre skydd.
Ironin i det hela, är att det finns fortfarande de som tror de är odödliga...
EU-moppar hade fd ungdomsgruppen på hisingspolisen i Gbg förut. Mopparna står kvar i garaget och luftas ibland vad jag vet när de har mkt folk och brist på bilar.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|