lite bilder på min hoj som va ett lik från början

gurran27

gurran27@hotmail.com
Gick med
26 May 2005
Hoj
suzuki gsx 1100 ef
köpte hojen för 4500 då var den ett totalt lik va en pundare som hette kungen i norrköping om non vet vem han e

jag m.flera har lagt ner runt 1500timmar på den ett stort tack till min bror per .fredrik på propeller trim. samt henning i åkersberga

allt e bytt eller renoverat ombygt m,m skulle vara kul med lite komentarer på den

ps lilla kåpanöver lyset är en ikea lampa skrattmin hoj.JPG

Last edited:

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Trodde först att bilden var en före bild och att det sedan skulle komma en efter bild. Tänkte att så farligt skabbig var den ju inte.

gurran27

gurran27@hotmail.com
Gick med
26 May 2005
Hoj
suzuki gsx 1100 ef
tyverr har jag inte bild på hur den såg ut från början men det va ett lik kan jag garantera ganska kule för att vara första gången man har gjort nonting så här :)

jepp det det jag garantera o mycke skäll från gumman skratt

Last edited:

gurran27

gurran27@hotmail.com
Gick med
26 May 2005
Hoj
suzuki gsx 1100 ef
hmm så du gillar inte dom röda skruvana fan jag som va så stolt över min dotter på 6år som satt en hel kväll o slet med att byta dom o hun var så stolt hehe jag har planer på att allt bara ska gp i svart o rött styret e rött därav hmm man kansje skulle ta svarta skruv då :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
hmm så du gillar inte dom röda skruvana fan jag som va så stolt över min dotter på 6år som satt en hel kväll o slet med att byta dom o hun var så stolt hehe jag har planer på att allt bara ska gp i svart o rött styret e rött därav hmm man kansje skulle ta svarta skruv då :)

Det viktigaste är att du tycker det är snyggt!
Jag tänker på sovjetiska militärparader när jag ser rödpyntade skruvskallar. :tungan

Om man vill bryta av så tycker jag att blanka rostfria insexsskruvar kan vara snyggt mot det svarta! Men det är ju tycke och smak. Man ska göra som man själv tycker!

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Även jag tycker rostfritt hade varit att föredra mot röda.

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Om du nu lagt ner så mycket tid på hojen (!) så tycker jag du ska göra något åt ljuddämparen, den ser rälig ut - popnitar och grejer.

Finns säkert nån megafondämpare att köpa loss på någon skrot..

Edit: sen så tycker jag tyvärr att bilderna är lite missvisande, ta kort när den är tvättad och det inte regnar, ställ upp den på ett fint ställe (inte bredvid en soptunna :) ). När man detaljstuderar bilderna så syns det att du jobbat med den!

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Har du tillverkat slutburken av nån gammal sprayburk eller? Popnitar och grejor. Jag håller med ovanstående. Byt snarast. :hihi

Själva "overallstuket" på hojen tycker jag ser ut som nått hämtat från madmaxfilmerna. Fulråttbrutalt på något sätt. Jag kan inte säga att jag tyckte den var snygg. Jag kan tyvär inte det. Sorry. :)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Grym hoj! Jag skulle nog ha sänkt framlyset några centimeter, men röda skruvskallar och hemmasnickrad brölburk is the shit. :tummenupp

gurran27

gurran27@hotmail.com
Gick med
26 May 2005
Hoj
suzuki gsx 1100 ef
skratt ja ljudämpare ska bytas har bara inte hittat rätt måst nog hålla med dom röda skuvana åker blir nya krom jepp den e skiti o dan på bilden

och till dig som tycker den e skit ta ett snack med henning så kan han berätta ett o annat om den då han okså har haft ett finger med i spelet på den väntar med spänning på handgjorda kammar från henning hehe

jo om det är non i åkersberga området som har en dämp hör gärna av dig

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kanon :tummenupp byt inte ut dom röda skruvarna. din dottra gjorde ju ett fint jobb :) enda är ljuddämparn men de fixar du :tummenupp

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011

Tog bort det.

Men jag håller med någon ovan.
Ta gärna lite fler bilder när hojen är torr och fin och gärna lite närbilder.
Det syns såklart att du har lagt ner ett bra jobb på din hoj:tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar