Lite frågor angående Husaberg fc550 02

fredde85

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
Husaberg FC 550 02
Helt rätt att börja med att kolla om det finns gnista!

Har inte kikat så noga, men oftast är tändkabeln "gängade" på i båda ändar.
Dvs universal.

Tändhatten kan skilja, olika fattning mot stiftet beroende på tjocklek osv

tänkte bara att de va dags att uppdatera bytte stift och fick då gnista sedan har jag haft igång den någon gång efter det så de går ju nu men de är allt lite lurigt men visst de går ju. Dock blir ja fundersam jag tycker mej kunna räkna till 6 växlar på den vilket inte min årsmodell ska ha om man kollar info på en del sidor???

får se va ja gör me den kanske säljer den då ja egentligen inte har så mkt användning av den eller skyddsutrustning

Alledenstore

Medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
Husaberg FS570
tänkte bara att de va dags att uppdatera bytte stift och fick då gnista sedan har jag haft igång den någon gång efter det så de går ju nu men de är allt lite lurigt men visst de går ju. Dock blir ja fundersam jag tycker mej kunna räkna till 6 växlar på den vilket inte min årsmodell ska ha om man kollar info på en del sidor???

får se va ja gör me den kanske säljer den då ja egentligen inte har så mkt användning av den eller skyddsutrustning

Om jag inte minns fel(?) Så såldes FC modellen som både 4 och 6 växlad. Dock inte helt säker :banana

fredde85

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
Husaberg FC 550 02
Funderar på att sälja den då jag inte har så mkt användning av den egentligen.

Men vad är ett rimligt pris att sätta ut den för på tex blocket kolla annonser där säger ju inte mkt om va de egentligen är värt?

Nyskick är de ju så klart inte med tanke på åldern men ser ju helt ok ut o startar o går om än lite jobb när den är kall men är också ganska novis på såna maskiner

Den finns ju dock på gotland vilket kan vara ett problem men nu är de där jag bor så

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS