cRoC skrev:Hm vadå ska du strypa den?
Nej nej jag ska få den till att gå snabbare
cRoC skrev:Hm vadå ska du strypa den?
cRoC skrev:Upprepar mitt tidigare inlägg: Jag frågade min kompis vilken kabel som ska klippas. "till den runda burken på vänster sida fram vid kylningen". Han sa att dem med cagiva fattar. Om ni inte fattar, så kan jag svänga förbi honom någon dag och ta lite bilder
Lill-Duccen skrev:det vore grymt sjysst
Edholm skrev:Vrid på nyckeln så hör dom om avgasporten öppnas eller ej..
Om du ska köpa munstycken så kan det ju vara bra att veta vad du har för förgasare 35mm:arn är Mikuni och 28mm är Dellorto.. Men det finns säkert undantag
Alex.J skrev:Det är dellorto 28mm någon som vet vad det är för något munstycke i den. Runt eller kantigt.
Edholm skrev:Springer ut och kollar nu..
Edit: Runda är dom.
Nån som vet vilket som är huvudmunstycket? Är det det som nålen går ner i? 148 satt det i min isf. Kollade en kompis aprilia också. 34mm Dellorto satt 148 i den också.. Men det var en annan modell på det. Måste man veta modell nummret eller liknande på förgasaren när man beställer munstycken?
Lill-Duccen skrev:det vore grymt sjysst
zyrex skrev:Jag har länge vartit intresserad utav mito xD funderar på att införskaffa mig en
Är det in på bilden? ser grymt fräsh ut ;*)
kaZmur skrev:Om du orkar så kan du gärna ta bilder tack...
SnaiL skrev:Här är jag...crockz omtalade vän=)
Enligt förre ägaren fins det två elstrypningar;
1) Avgasproten, Koppas ur genom att ta isär hona och hane (klippa) till den runda lilla burken till vänster på ramen fram vid kylningen.
2) Insug(tror jag det var), Koppla ur den el som går in till brevid bensinslangen till tanken.
Jag har även strypning på gasvajern med några brickor nere vid trotelln. Allt detta på kopplat stryper den till 11kw -instället av biscayamotor.
Elen urkopplad är det ca 23kw. Enligt förra ägaren topp runt 180km/h.
Ska fixa bilder men hinner inte nu.
-------------------------------------------------------------------------
Problem med min hojj:
1) Själv har jag kört 112km/h då den nöp pga ingen olja =).
Borra om cylidern i england, special foder dom inte fixa nånstans i Sverige + 1kolv vi hade turen att hitta på ett lager i väserås.
2) När jag ska sätta ihop det upptäcker jag att en bult mella ntoppen o cylindern är av. Åtgärd: Fyller på vatten hela tiden då det läcker ut för jag orkar inte bry mig. Sen lämnar jag in den å låter dom fixa det blir då rekomenderad att byta kolv och det behövs lite nya packingar. Beställer via biscayamotor, tar 2mån att få hem delar från italien.
3) Dum som jag är skiter jag i 50mil inkörning under 5000v/min enligt instruktionsboken. Nu får man springa igång den och den håller sig vid liv om man ger gas över 1000v/min.
Gissar på att jag får beställa ny kolv?
/SnaiL
RED_LiME skrev:Sätt strömbrytare så man kan sätta på och stänga av elstrypningarna? Hade varit najjs
Ett av de bästa inläggen i 125cc forumet på länge... tackar och bugar (om det funkar)SnaiL skrev:Här är jag...crockz omtalade vän=)
Enligt förre ägaren fins det två elstrypningar;
1) Avgasproten, Koppas ur genom att ta isär hona och hane (klippa) till den runda lilla burken till vänster på ramen fram vid kylningen.
2) Insug(tror jag det var), Koppla ur den el som går in till brevid bensinslangen till tanken.
Jag har även strypning på gasvajern med några brickor nere vid trotelln. Allt detta på kopplat stryper den till 11kw -instället av biscayamotor.
Elen urkopplad är det ca 23kw. Enligt förra ägaren topp runt 180km/h.
Ska fixa bilder men hinner inte nu.
-------------------------------------------------------------------------
Problem med min hojj:
1) Själv har jag kört 112km/h då den nöp pga ingen olja =).
Borra om cylidern i england, special foder dom inte fixa nånstans i Sverige + 1kolv vi hade turen att hitta på ett lager i väserås.
2) När jag ska sätta ihop det upptäcker jag att en bult mella ntoppen o cylindern är av. Åtgärd: Fyller på vatten hela tiden då det läcker ut för jag orkar inte bry mig. Sen lämnar jag in den å låter dom fixa det blir då rekomenderad att byta kolv och det behövs lite nya packingar. Beställer via biscayamotor, tar 2mån att få hem delar från italien.
3) Dum som jag är skiter jag i 50mil inkörning under 5000v/min enligt instruktionsboken. Nu får man springa igång den och den håller sig vid liv om man ger gas över 1000v/min.
Gissar på att jag får beställa ny kolv?
/SnaiL
RED_LiME skrev:Sätt strömbrytare så man kan sätta på och stänga av elstrypningarna? Hade varit najjs
Jobbigt ju...skruvar du åt mig=PPungis skrev:Det har han
Snail: Låter som ny kolv. Ta isär.
kaZmur skrev:Ett av de bästa inläggen i 125cc forumet på länge... tackar och bugar (om det funkar)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|