Lite grus bus å hopp med xr

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
var snäll nu grabbar.. första gången jag hoppar med hojjen och efter hoppet så har man bara några meter på sig att bromsa,, annars blir det :3freak i träden och ut på vägen
senare på kvällen var vi och hoppade i ett grustag, hittade ett jävligt stort hopp med platå på :gnissla , och efter några gånger så provade jag att växla upp å jävlar vad jag hoppade,båda dämparna slog i max och jag stukade foten på fotpinnen..
har skitont fortfarande :kocko
lyssna hur big-gun systemet mullrar :banana

www.pir8.info/grus_bus/mvi_0017.avi

www.pir8.info/grus_bus/mvi_0018.avi

www.pir8.info/grus_bus/mvi_0021.avi

www.pir8.info/grus_bus/mvi_0022.avi

www.pir8.info/grus_bus/mvi_0023.avi

www.pir8.info/grus_bus/mvi_0025.avi

www.pir8.info/grus_bus/mvi_0026.avi
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
skall byta skitdäcken som följer med orginal på endurohjulen. sedan skall det ut å busköra igen :banana :banana :banana .
måste ställa dämparna hårdare så det inte slår igenom :gnissla
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Fixx skrev:
får inte ner filmerna


höger musknapp, välj save as,

prova lite senare, har bara max 10anv på webservern :gråta

när det väl går så är det 10mbt/fullduplex så då skall det gå fort! :D :tummenupp
 
Last edited:

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
DwD skrev:
lyssna hur big-gun systemet mullrar :banana

[/URL]


Haha, vänta bara tills burken börjar bli tom som min brööööööööl :yoparty :banana
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
suntrip skrev:
Satan vad jag blir sugen på att skicka R1 i nåt hål och köpa mig en grussprutare

gör det, det är roligare med en grussprutare/motard. :tummenupp
bandit: har inge mer :gråta
skall se vad det är för väder på lördag/söndag.. då blire ut å leka i sandtagen igen =)
hoppas bara foten mår bra så man kan hoppa lite :huvet :D
 

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
DwD skrev:
hahahah,vadå . har du öppnat å kollat om den är tom ? :D


Japp, jag öppnade och bara hälften av packningen var kvar, eller om det är hela packningen som har blivit mosad av trycket... hur mycket som finns kvar nu vet jag inte men nå fel på ljudet är det inte :hihi
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag bangar nog lite på "Race" systemet och kommer nog satsa på deta "tysta" system.

Det skulle låta 94dB, men om det blir som med Monobikes så kommer det nog bli bättre med tiden... :lol


Frågan blir dock. Är det då lönt att byta till detta "tysta" system, elelr kan man lika gärna köra med oginal (race insatsen)?
Det är hästarna jag är ute efter, inte ljudet. För jag tror att även detta "tysta" system låter gott. :)

Priset är samma (för helsystemen)
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PutteLiten skrev:
Jag bangar nog lite på "Race" systemet och kommer nog satsa på deta "tysta" system.

Det skulle låta 94dB, men om det blir som med Monobikes så kommer det nog bli bättre med tiden... :lol


Frågan blir dock. Är det då lönt att byta till detta "tysta" system, elelr kan man lika gärna köra med oginal (race insatsen)?
Det är hästarna jag är ute efter, inte ljudet. För jag tror att även detta "tysta" system låter gott. :)

Priset är samma (för helsystemen)
som jag fattat det så är inte orginal systemet med hrc insatsen så dåligt.
det är mest utseende och ljudet man får med ett nytt system.
men du får mer hästar med big-gun, hört rykten om 4-5 hästar..
har kollat lite på http://www.thumpertalk.com/forum och kollat vilket system som ger mest hk, big-gun verkar det vara som ger mest,men det verkar inte vara det som har bäst kvallitet/bäst passform.

jag tycker big-gun ger väldigt bra kvallitet/ljud/hk, sedan så är passformen inte så jättebra.. man får pilla lite för att få dit det och sedan justera lite i efterhand.
men när det sitter så funkar det riktigt bra.

kilomässigt så kanske det skiljer 1-3kilo mellan orginal och race systemen.


jag tycker nog att du skall klämma på ett.. speciellt eftersom det är så billigt.
och det finns en tyst insats till det om du vill klämma på senare för en billig peng :banana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top