Lite hjälp att välja bitte!

Dark_Messenger

Guest
Tjena!

Jag o polarna tänkte tjacka minimotos, ingen vet riktigt vad man ska ha därav denna tråden, hjälp oss välja hojar! Just nu råder delade meningar om man ska gå på det "billigaste skitet" o gasa tills det rasar eller gå upp en dryg lax och få nått lite bättre som kanske håller(?) lite längre..

Givetvis är det små rejshojar vi pratar, inget sånt där terräng/cross-skit.:D

Kandidaterna är....snikmodellen....gasa tills det rasar: :yoparty
http://www.motorsweden.se/product_info.php?pid=137

Den lite vassare, vattenkylda, helt klart coolare: :rock
http://www.motorhandel.se/index.php?act=viewProd&productId=24

Observera att priset kontra "rolighet" är avgörande. Är det värt att lägga de extra kronorna på den lite vassare hojen eller upplevs de ganska likvärdiga? :va

Har ni andra tips mottages detta tacksamt! OBS, inga 12000 kronorsmaskiner utan vi pratar 1-3000kr ungefär.
 

Dark_Messenger

Guest
Nu är det klart till 85% att det blir den lite dyrare vattenkylda varianten. Spännande! :)
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Inget snack om saken. Välj den dyra varianten! Det är milslång skillnad i motorkaraktär och smilet på läpparna:) . Har provat båda varianterna så jag hade inte tvekat!
 

Dark_Messenger

Guest
Inget snack om saken. Välj den dyra varianten! Det är milslång skillnad i motorkaraktär och smilet på läpparna:) . Har provat båda varianterna så jag hade inte tvekat!

Gött att höra! :tummenupp

Det jag reagerade på lite var att trots att budgetvarianten var 10cc större hade den mindre än halva effekten mot den lilla 39cc-snurran. Ja jag vet att motorvolymen inte säger något om effekten men borde inte det ökade effektuttaget göra den lite dyrare motorn kortlivad som f*n?? Den ska ju tydligen varva 15000rpm mot budgetens 6-7000rpm.. Väger vattenkylningen upp??

Hur är dessa hojar att slanga med? Går det öht? Vad ligger "serviceintervallerna" på?

:)
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Gött att höra! :tummenupp

Det jag reagerade på lite var att trots att budgetvarianten var 10cc större hade den mindre än halva effekten mot den lilla 39cc-snurran. Ja jag vet att motorvolymen inte säger något om effekten men borde inte det ökade effektuttaget göra den lite dyrare motorn kortlivad som f*n?? Den ska ju tydligen varva 15000rpm mot budgetens 6-7000rpm.. Väger vattenkylningen upp??

Hur är dessa hojar att slanga med? Går det öht? Vad ligger "serviceintervallerna" på?

:)

Har provat att slanga med min mini men det var ganska lätt att slå runt pga den korta hjulbasen. Men det går nog att lära sig. Serviveintervall? Har bara sett till att ha olja i bensinen sen är det bara att gasa. Men visst, det håller ju inte i evighet...
 

Dark_Messenger

Guest
Har provat att slanga med min mini men det var ganska lätt att slå runt pga den korta hjulbasen. Men det går nog att lära sig. Serviveintervall? Har bara sett till att ha olja i bensinen sen är det bara att gasa. Men visst, det håller ju inte i evighet...

Japp nu har vi beställt fyra iaf. Tror det kommer bli sjukt kul detta! :yoparty

Ni som åker minisar vart åker ni? Jag har en teori om att muta nån som jobbar på gocartbana så man får åka. Vi vill ju givetvis inte betala hutlösa pengar bara för att få åka på bana. Men det kanske inte är någon bra idé.:D
 

Ramblin Matt

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
norrland...
Hoj
MotoGP på söndagar...
minimoto

Den som väntar på nått gott.... :D :tuttar


Har ni fått era maskiner??? Jag e sugen på en likadan men undrar lite... de verkar t.ex. ha väldigt lite reservdelar till just dessa maskiner? Var får man tag på dem för det kommer ju säker paja lite ditt å datt. :rolleyes:

står iofs.
"Eftermarknaden är givetvis lika viktig för oss som för dig. När det gäller reservdelar lagerför vi ett stort utbud av reservdelar till all våra modeller.
Vi kommer kontinuerligt att uppdatera webshopen med reservdelar och priser inom kort. Reservdelar vi mot förmodan inte skulle ha på lager kan givetvis beställas hem."

Inga elar finns på hemsidan...hoppas det går att lösa. Någon som vet?

Vilket utförande får man när man köper...det står camel/west i spec. med sedan kan man välja färg "röd" !!??. Hmmm....:confused:

Vad menar ni med att vänta??? Det står leverans 3-5 dagar...låter snabbt? :fakta
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top