Lite hjälp!!

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
har köpt en KL 650c -95 el KLR 650C -95 kanske dom heter lite otydligt vad den heter!! hur som helst den är om byggd fram med en ny gaffel & motardhjul!! men nu vill jag byta ut bakskärmen mot en lite snyggare.. typ motard skärm!... går det? & hur får man tag i en som passar..

Jag kan inte mycket om hojar.. så inga mobb inlägg nu :lol
 

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Micke.N skrev:
har köpt en KL 650c -95 el KLR 650C -95 kanske dom heter lite otydligt vad den heter!! hur som helst den är om byggd fram med en ny gaffel & motardhjul!! men nu vill jag byta ut bakskärmen mot en lite snyggare.. typ motard skärm!... går det? & hur får man tag i en som passar..

Jag kan inte mycket om hojar.. så inga mobb inlägg nu :lol
ingen som vet var man kan hitta lite grejer till en NY kawa motard då??
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
finns inga kawamotarder som kommer från fabrik vad jag vet, men man kan väl alltid ta en bakskärm från någon av deras crossar.. lär ju inte passa rakt av men är man händig går det väl med lite våld
 

Coola Ola

Guest
Som Skorvkalle säger så får du nog vara lite händig, typ ta bakramen från en annan hoj och modifiera fästena så de passar din hoj. Det svåra blir förmodligen att hitta nåt som matchar i färg.

Innan du börjar med det så kolla vad du kan göra på originalstänkan. Kanske går att rensa upp mer än man tror vid första anblicken? Möjliga förändringar är ju att rycka hela läppen och originalblinkers/baklyse, skippa pakethållaren och lastfästena, kanske ett nytt slip-on. Släng sedan på ett smalt diodlyse och andra blinkare så har du rensat upp baken rejält. Det blir ju inte mer praktiskt på nåt sätt men det är väl inte heller vad du är ute efter.

-edit- släng upp en bild på den så är det ju lättare att se vad som kan göra
 
Last edited:

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Coola Ola skrev:
Som Skorvkalle säger så får du nog vara lite händig, typ ta bakramen från en annan hoj och modifiera fästena så de passar din hoj. Det svåra blir förmodligen att hitta nåt som matchar i färg.

Innan du börjar med det så kolla vad du kan göra på originalstänkan. Kanske går att rensa upp mer än man tror vid första anblicken? Möjliga förändringar är ju att rycka hela läppen och originalblinkers/baklyse, skippa pakethållaren och lastfästena, kanske ett nytt slip-on. Släng sedan på ett smalt diodlyse och andra blinkare så har du rensat upp baken rejält. Det blir ju inte mer praktiskt på nåt sätt men det är väl inte heller vad du är ute efter.

-edit- släng upp en bild på den så är det ju lättare att se vad som kan göra
ska fixa en bild i morron:)
 

Micke.N

Ninja 4 Ever
Gick med
26 May 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX-9r -95 IGEN
Micke.N skrev:
ska fixa en bild i morron:)
Här kommer en bild dock inte min...fast jag har en likadan fast en röd.. som ska bl svart...tror jag :tummenupp
 

Bifogat

  • 440235_shl_s.jpg
    440235_shl_s.jpg
    69 KB · Visningar: 62

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Låt bli att göra den svart. Helsvarta hojar ser för trista ut. Kolla bara på alla helsvarta KTMer som rullar omkring nu.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top