Silwer
för******
Njä jag är tveksam de har 110kw båda 2 iaf, det skiljer inget mer än att 00 har en andra munstycken och ihåliga kammar med smörjkanaler bla.Slakt skrev:I Haynes boken och andra blaskor, trodde själv först att det var 150hk i bägge. Tror i och för sig att effektkurvan gjordes lite snällare till 00 modellen.
Gjordes faktiskt ganska många förbättringar i motor(tror det var nya olje kanaler)koppling, 2kg mindre i vikt osv, men visst det behöver inte betyda att man märker det.
Men då vet jag var du läst det då iaf.
De 2 kilona är en hel del i sliponet, det gjordes ju mycket lättare än det gamla.
Jag har kört modellerna med kort mellanrum, jag tycker man satt bekvämare på den modernare, men annars var de väldigt lika, man kan tycka att de måste jagit upp varje skruv som en ändring helt enkelt, för så lika som de är så begriper man ingenting om man trodde att skillnaden skulle vara enorm.
Motorn är väldigt lika ända till 04an faktiskt, men förstås med insprutning från 02 och då angav de 2hk mer, men de bromsar inte mer än de äldre motorerna de heller så troligen var det bara en justering från fabriken för att det skulle se ut som om det hänt nåt med effekten.
De äldre är snabbare i toppfart faktiskt.
Har du en 00-01?
Last edited: