Lite köpråd tack =)

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Nu behöver jag lite köpråd! :)

Jag hittade denna annonsen http://www2.blocket.se/view/1904288.htm?l=0&c=1&city=0

Jag har mailat han lite och så har jag fått ner den till 8000:- men jag tycker det är lite mycket för en 86a

vad kan den vara värd? han sa att drivpaketet skulle behövas bytas och att den har gått ca 2500 mil.

Sen hur går honda NS125f? vad gör dom från 0 -100? han som säjler den sa runt 6-7 sec. och att den toppar 150km/h om man pressar den.
Kan detta stämma?
Är det nått o satsa på som första hojj?

Iofs så vill jag ju igentligen ha en Yamaha Tzr 87-89 för runt 10000:- men det finns inte så många nu till salu

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Ja den verkar ju bra, men han va lite väl optimistisk angående prestandan. 0-100 går inte på 6-7, snarare runt 8 kanske. toppfarten va väl också lite i överkant :tungan

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Vet inte din ekonomi men 8000 för en hoj är ju inte så farligt. DOCK skall du veta att gammla saker går sönder så du kan kallt räkna med att få meka lite. Ta med extra motorn och köp en verkstadshandbok. Kolla olje lekage dyl om inget verkar skumt köp och svälj trevlig helg...

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
150km/h för en lätt mc som väger knappt 130kg (tror att en ns125f väger de.. rätta mig om jag har fel) och utan helkåpa, de verkar inte hellt rimligt eller?... + jag vet en kille som har en tzr -91 som han ska sälja, vet inte pris än, men återkommer om du är intresserad...

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Nackdelen med NSF är väl att dem är relativt ovanliga. Är det gamla NSR-motorn i dem?

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
nicke skrev:
150km/h för en lätt mc som väger knappt 130kg (tror att en ns125f väger de.. rätta mig om jag har fel) och utan helkåpa, de verkar inte hellt rimligt eller?... + jag vet en kille som har en tzr -91 som han ska sälja, vet inte pris än, men återkommer om du är intresserad...

Ja jag är intresserad av tzr:en

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Måste säga att jag tycker den där ser häftigare (inte snyggare) ut än både dom äldre NSR och TZR. Funderar själv på en sån eller nån annan inte allt för dyr. Förresten så är jag också intereserad av vad den gör 0 - 100 på och vad toppfarten ligger på ungefär, och om det är nån som vet: är den skön att köra?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Annars kan du ju alltid köpa min NSF till våren. Helrenoverad vad det gäller allt, och då menar jag verkligen precis allting på hela hojen. Är du orolig för att köpa en gammal hoj med tanke på hållbarhet och så kan det ju vara bra att veta att det är ny motor plus att jag slänger med en extra som skurit. Är du ändå orolig kan du ju alltid köpa min andra NSF också att ha som reservdelshoj. Vill du ha helkåpa kan jag dessutom meddela att alla kåpor är utbytta mot dem från NS125R2 och vill du skoja till det ännu mer kan du ju alltid få köpa till R1 toppkåpa som är ombyggd för att passa bukkåpan och en RGV 250 racebakdel. Prestanda då, det finns trimm så det räcker också om du vill köpa till det med så ska den nog gå mer än tillräckligt bra. Säljer troligen hojen för vad renoveringen/ombyggnaden har kostat så fort jag räknat ut det. :)

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Estremo skrev:
Annars kan du ju alltid köpa min NSF till våren. Helrenoverad vad det gäller allt, och då menar jag verkligen precis allting på hela hojen. Är du orolig för att köpa en gammal hoj med tanke på hållbarhet och så kan det ju vara bra att veta att det är ny motor plus att jag slänger med en extra som skurit. Är du ändå orolig kan du ju alltid köpa min andra NSF också att ha som reservdelshoj. Vill du ha helkåpa kan jag dessutom meddela att alla kåpor är utbytta mot dem från NS125R2 och vill du skoja till det ännu mer kan du ju alltid få köpa till R1 toppkåpa som är ombyggd för att passa bukkåpan och en RGV 250 racebakdel. Prestanda då, det finns trimm så det räcker också om du vill köpa till det med så ska den nog gå mer än tillräckligt bra. Säljer troligen hojen för vad renoveringen/ombyggnaden har kostat så fort jag räknat ut det. :)

låter interesant, har du bild? :)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det ville inte så det blir till att länka i stället. Två år gammal bild som sagt, har ju hänt en del med den sen dess.
attachment.php

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pungis skrev:
Det är väl tzr cuts på ?? Sälj cutsen för högsterbjudande :hihi
Nopp, det är Hondas originalcuts till NS125R2. Slänger även med "tvåsitscutsen" som man sätter dit bakom sadeln om man vill åka två. Även den från NSR2:an.

Pungis

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
Fazer
Kan du ta några bilder på cutsen? Miljontals folk som letar cuts till tzr, kanske är en sån många använder.. (jag?)

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pungis skrev:
Kan du ta några bilder på cutsen? Miljontals folk som letar cuts till tzr, kanske är en sån många använder.. (jag?)
Kan tyvärr inte få över bilder till datorn just nu. Vet att det var någon på sporthoj som funderade på att bygga om en NSR2 cuts och sätta på sin TZR och då mätte jag lite på cutsen åt honom men det var nog innan kraschen tror jag. :va

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Vad tror du priset hamnar på för hojen när det är dags att sälja?
Går motorn bra?

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Vad tror du priset hamnar på för hojen när det är dags att sälja?
Går motorn bra?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...