PutteLiten
Twins have more fun
Var ute på långturen igår med ett gäng sporthojar, och som alla vet fläskar de ju på i 250 på rakorna och jag försökte hänga på.
Tidigare har jag aldrig fått upp hojen i mer än 170 (jag pratar bara mätarfart). men i går, vid flera tillfällen bottnade jag enkelt mätaren, dvs 180.
Och det var väll kul
OK, jag skiter igentligen i vad topfarten är, men jag är nyfiken på vad som gör att det går fortare.
Jag har ju inte gjort något med motorn!
Eller något som kan ge +10km/h i toppfart. Lite skumt, någon som har någon ide vad det kan vara?
Det som jag gjort sedan förra åren (170 i topfart) till i år (180 i topfart)
Nya fram bromsar, från 320 mm skiva till 310 mm + nytt Beringer ok + nya belägg.
Nytt bakdäck, från Pirelli Diablo till Bridgestone BT014.
Ändrat fjädrings inställningen från mjukis till hårt.
Ny hjälm...
Nytt skinnställ (tightare....)
Skrapat av några gram stål och aluminium i diverse crasher
Föraren väger exakt detsamma dock...
Alla teorier är välkommna...
Tidigare har jag aldrig fått upp hojen i mer än 170 (jag pratar bara mätarfart). men i går, vid flera tillfällen bottnade jag enkelt mätaren, dvs 180.
Och det var väll kul
OK, jag skiter igentligen i vad topfarten är, men jag är nyfiken på vad som gör att det går fortare.
Jag har ju inte gjort något med motorn!
Eller något som kan ge +10km/h i toppfart. Lite skumt, någon som har någon ide vad det kan vara?
Det som jag gjort sedan förra åren (170 i topfart) till i år (180 i topfart)
Nya fram bromsar, från 320 mm skiva till 310 mm + nytt Beringer ok + nya belägg.
Nytt bakdäck, från Pirelli Diablo till Bridgestone BT014.
Ändrat fjädrings inställningen från mjukis till hårt.
Ny hjälm...
Nytt skinnställ (tightare....)
Skrapat av några gram stål och aluminium i diverse crasher
Föraren väger exakt detsamma dock...
Alla teorier är välkommna...