Om du redan varit inne på Falco så ligger väl första generationens RSV1000 (Mille) eller Tuono rätt nära till hands? Väldigt mycket hoj för pengarna och dessutom pengar över att köpa någon form av packväskor för.
T.ex.:
Tuono 2003
eller:
Mille
Provkörde en Mille för någon vecka sedan, och ja, det var väl så jag snöade in mig på Falco lite. Just det exemplaret var ett riktigt vrak (smakat gata, eller något).
Trevlig hoj, men för extrem som enda hoj när jag kör nästan bara nyttokörning, när/om jag kommer till en livssituation där det finns utrymme för nöjesturer på tomma vägar, och kanske någon bandag så skall jag ha en!
Jag tänker att jag med en Falco skulle få det jag gillar i Millen utan att ge upp fööör mycket någonstans, 10hk & 3kg (torr) skiljer, fortfarande sportigt lite mer avslappnat chassie, stor tank, finns orginal väsksystem. Och nästan gratis.
Men svårt att hitta _rätt_ objekt.
1 Gen Tuono tänker jag att har samma problem som RSV, för att, ja, det är samma hoj?
Dorsoduro 1200? Verkar finnas eftermarknadssidoväskor i ren äventyrsstorlek till den.
Hade ju kunnat säga Shiver, men den är absolut inte busig. Ska försöka busa till min lite nästa kedjebyte med annan drevning.
Funderat på dorso fast den är gränsfall dyr.
Tung trots pytteliten tank dock. :/
Synd att de aldrig gjorde en Shiver/Falco med 1200 klumpen.