Lite mer touring?

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Har du tittat på Triumph Tiger 1050? En otroligt rolig hoj som är jättebekväm, dessutom utrustad med jäkligt skön motor.

Den e väldigt kompetent på bana, perfekt pendlarhoj samt är bekväm på långresor... kan tipsa dig om att provköra en sådan! :tummenupp

Lycka till!

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
KTM Superduke 1290
Jag hade tveklöst valt en KTM SMT, touringmodellen av supermotarden, LC8. Jag har samma motor i min superduke å den är inte tråkig nånstans :yoparty

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Har du tittat på Triumph Tiger 1050? En otroligt rolig hoj som är jättebekväm, dessutom utrustad med jäkligt skön motor.

Den e väldigt kompetent på bana, perfekt pendlarhoj samt är bekväm på långresor... kan tipsa dig om att provköra en sådan! :tummenupp

Lycka till!

Nya tigern är fin dock lite hög sitthöjd för mig skall finnas med lägre sadel men den kändes lite väl stor på mässan.

Jag hade tveklöst valt en KTM SMT, touringmodellen av supermotarden, LC8. Jag har samma motor i min superduke å den är inte tråkig nånstans :yoparty

Det är den hojen som fått mig att tänka om har inte provkört ännu men den verkar verkligen klara allt. Snygg är den också! Men den kostar ju 117.900:- vet inte vad försäkringen ligger på heller.

//Dafe

Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag har kört VFR 800 -03 och min nuvarande F800s på bandagar och tourat, tycker F800s är en bättre och modernare hoj av dom 2.

Tror inte jag har någon punkt där jag skulle välja viffer före F800 :va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...